Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 657450 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Weet niet of het al benoemd was maar de Vito's hebben gewoon een full text matrix hoor?

Waarbij de lichtkrant zo klein is dat de tekst " omleiding"  en ook diverse andere teksten er niet volledig op passen. Gevolg is dat de tekst verspringt en dus totaal niet leesbaar is.

Vraag mij dan altijd af wie zoiets verzonnen heeft  en waarom dit door de politie wordt goedgekeurd ( Er is immer een proof of concept)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Door dezelfde die bedacht heeft dat het stoptransparant zo klein gemaakt is dat het meer op je derde remlicht lijkt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Het is en blijft de politie hé. De pitjes aan de voorzijde van de vito zijn in het verleden afgekeurd, maar zitten er nu weer gewoon op. Het is niet dat de zichtbaarheid ineens vergroot is  :o
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Die van ons heeft echt van alles, incl. "houd afstand" die wel toepasselijk is sinds Corona :P
Zo uit mijn hoofd zijn het 1:1 de teksten die de noodhulp Transporter ook had van PON:
  STOP POLITIE
  VOLGEN POLITIE
    OMLEIDING
OMLEIDING --> -->
OMLEIDING <-- <--
    FOLLOW ME
U RIJDT TE SNEL
  RECHTS HOUDEN
  MISTLAMP UIT
   LICHTEN AAN
  HOUD AFSTAND
ALCOHOL CONTROLE
    ONGEVAL
ONGEVAL --> -->
ONGEVAL <-- <--
Hopelijk wordt daar ook aan toegevoegd, de vaak te kunnen toe te passen:
RICHTINGAANWIJZERS GEBRUIKEN


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
We rijden alweer een paar weken rond met de ‘nieuwste’ Vito. In deze uitvoering zijn meerdere aanpassingen doorgevoerd, zoals:
-knik in het tussenschot, stoel kan nu verder naar achteren;
-verbeterde luchtstroom voor de cabine achter;
-de steel voor de bediening MOB aan het stuur is verlengd.

Verder valt het op dat hij uitgerust met een DAB+ radio en een (rij)sportmodus. De bus wordt steeds meer gebruikt door collega’s, in tegenstelling tot een half jaar geleden ;)

De B klasse zou er een half jaar geleden al moeten staan. Helaas schijnen er leveringsproblemen te zijn..



André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,292
En als ze die sjoelschijven voor op het dak nou eens vervangen hadden voor iets fatsoenlijkers was het helemaal af geweest......


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,292
En als ze die sjoelschijven voor op het dak nou eens vervangen hadden voor iets fatsoenlijkers was het helemaal af geweest......
Wat staan er voor lampen op de handhavingsauto's/bikebussen? Die lijken me beter dan dat fedSig spul...


lightning

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Wat staan er voor lampen op de handhavingsauto's/bikebussen? Die lijken me beter dan dat fedSig spul...

Handhavingsauto's: 1x Intav LED-Flex
Bikebussen: 2x Whelen L41, en 1x Whelen Legacy (balk)


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
En als ze die sjoelschijven voor op het dak nou eens vervangen hadden voor iets fatsoenlijkers was het helemaal af geweest......

Tja.. die balk achter vind ik ook niet veel soeps. Op de transporter had je veel meer standen (wave, flash, met hoog/laag interval) zitten. Er zijn niet veel collega’s die het gebruikten, maar ik ben er een groot fan van. Lichtopbrengst blijft onvoldoende met blauw, je moet het (overdag) echt van de knipperende koplampen hebben om gezien te worden.

Het is ook jammer dat ze met de nieuwe Vito’s niet het ogs bedieningskastje hebben aangepast. Hij moet het riedeltje nog steeds afmaken en de knoppen zijn kleurloos.

Achja.. zo kunnen we nog wel doorgaan  ::)

Over het algemeen ben ik wel tevreden! Ik ben benieuwd naar de ‘nog nieuwere’ Vito. In het voertuigplan staat dat dit een 9traps automaat moet worden.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Als ze de signalering inclusief dat LED zoeklicht van de bikebus op de Vito zouden zetten zou het top zijn.

De temperatuur huishouding achterin blijft inderdaad een dingetje. Had VW dat toch beter voor elkaar met die extra ventilator achterin.

Verder voor een bus een fijn voertuig.
Ben benieuwd of die nieuwe 9 trap automaat sneller schakelt. Dit er nu in zit is echt een traag geval.

Heb de nieuwe B klasses met LED koplampen al gezien. Ziet er goed uit.