Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658363 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Diverse malen geprobeerd. Worden bij ons telkens teleurgesteld: ‘er zijn geen voertuigen beschikbaar’.

Misschien is de nood bij ons nog niet zo hoog geweest als bij jullie. Mooi opgelost iig ;)

Heel bijzonder.
Men kan bij wagenparkbeheer volgens mij gewoon landelijk een uitvraag doen, dan is er zo een voertuig beschikbaar.

En ook opvallend… veel ex-politie Touran’s en ook Golfjes worden te koop aan geboden met soms best lage km standen. Wel raar als er zo weinig vervangen kan worden ivm de slechte levering.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Bij ons gaan er de 1e week van 2022 twee uit. Passen niet in het voertuigenplan. (zijn extra / te veel )
2x Golf Variant uit 2015 en 2016 met respectievelijk 90.000 en 60.000 km op de teller.

Geen idee of ze naar een ander team gaan of voor de afvoer zijn. Mag aannemen het eerste.....maar je weet hoe het gaat.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Bij ons gaan er de 1e week van 2022 twee uit. Passen niet in het voertuigenplan. (zijn extra / te veel )
2x Golf Variant uit 2015 en 2016 met respectievelijk 90.000 en 60.000 km op de teller.

Geen idee of ze naar een ander team gaan of voor de afvoer zijn. Mag aannemen het eerste.....maar je weet hoe het gaat.

Die gaan er vast uit idd.  :P
Dit kavel is denk ik erg geschikt voor elektrisch… voertuigen rijden gewoon weinig km.
En ik denk dat in het land meer vraag is naar gebruikte NH voertuigen. De Golfjes zijn te basic.


Pindakaasman

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16


Ik zag dit filmpje voorbij komen en de B klasse had een andere sirene. Het klonk net zoals de Duitse sirene. Is dit een soort van proef voor nieuwe sirene’s?


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80


Ik zag dit filmpje voorbij komen en de B klasse had een andere sirene. Het klonk net zoals de Duitse sirene. Is dit een soort van proef voor nieuwe sirene’s?

Daar is mij niets van bekend! Ik zag het filmpje zelf ook voorbij komen en ben ook wel benieuwd..

Wij hebben net zelf twee nieuwe B200D’s gekregen met volledig LED pakket. Maar de sirene klinkt onveranderd..


Pindakaasman

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Daar is mij niets van bekend! Ik zag het filmpje zelf ook voorbij komen en ben ook wel benieuwd..

Wij hebben net zelf twee nieuwe B200D’s gekregen met volledig LED pakket. Maar de sirene klinkt onveranderd..

Aha oke, we zullen het zien in de toekomst!

hoe ziet dan het volledige LED pakket eruit? Zitten er nu meer LEDjes op?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Led koplampen. Geeft een stuk meer licht dan die halogeen pitjes :)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Led koplampen. Geeft een stuk meer licht dan die halogeen pitjes :)

LED koplampen zijn een hele verbetering idd.
Nu de alleylights nog. Man man wat bedroevende lichtopbrengst.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik vind de hele opbouw en inbouw dramatisch. Gelukkig rij ik er niet zo heel veel in 998765
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
LED koplampen zijn een hele verbetering idd.
Nu de alleylights nog. Man man wat bedroevende lichtopbrengst.

in het filmpje op intranet werd ook gezegd dat de dakset op de nieuwe B-klasses wel vochtvrij zou blijven. Één keer raden...  :-X