GRIP 1 (hoogwerker omgevallen) Oostendorperstraatweg - Oosterwolde 02-05-2015

Auteur Topic: GRIP 1 (hoogwerker omgevallen) Oostendorperstraatweg - Oosterwolde 02-05-2015  (gelezen 43200 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Railchief link=msg=1347469 date=1430587327
Sowieso, als dit de oorspronkelijke stand van de giek was, recht vooruit in het verlengde van de as van het voertuig, dan helpen de stempels toch niet veel. Eigenlijk niks.
Als je de foto's van omroep gelderland ziet is de verreiker voorover gegaan
http://www.omroepgelderland.nl/upload/9fd138f3-5b17-4108-8251-112ba258121b_02-05-2015_hoogwerkerfoto.jpg

Dat is al een beweging die vreemd is, die volgens mij alleen kan als de arm helemaal wordt uitgeschoven met een volle bak met mensen. :-\


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Peter71 link=msg=1347486 date=1430590878
Als je de foto's van omroep gelderland ziet is de verreiker voorover gegaan
http://www.omroepgelderland.nl/upload/9fd138f3-5b17-4108-8251-112ba258121b_02-05-2015_hoogwerkerfoto.jpg

Dat is al een beweging die vreemd is, die volgens mij alleen kan als de arm helemaal wordt uitgeschoven met een volle bak met mensen. :-\

Op de foto omroepgelderland (http://www.omroepgelderland.nl/upload/9fd138f3-5b17-4108-8251-112ba258121b_02-05-2015_hoogwerkerfoto.jpg) is te zien dat de giek tenminste twee/drie secties is uitgeschoven.
Dat is een behoorlijke sprei en als je dan gaat aftoppen zonder de giek in te schuiven dan komt er een behoorlijk moment op de boel.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
p2kflex
20:30:37 02-05-15-ALPHA-graag contact meldkamer oost nederland
0820016MKA Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (Directeur Publieke Gezondheidszorg)


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Ik zie hier allemaal reactie's over de stempels en het uitschuiven van de mast van de machine en de vlucht, maar laten we voorop stellen dat er in elke kraan/hoogwerker/verreiker/grondverzetsmachine met hijsfunctie een computer (last moment beveiliging) ingebouwd zit die, wanneer de machine op z'n max komt, de machine zou moeten laten stoppen...
-Liebherr LTC 1050-3.1-


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Citaat van: Tmdejager link=msg=1347538 date=1430595212
Ik zie hier allemaal reactie's over de stempels en het uitschuiven van de mast van de machine en de vlucht, maar laten we voorop stellen dat er in elke kraan/hoogwerker/verreiker/grondverzetsmachine met hijsfunctie een computer (last moment beveiliging) ingebouwd zit die, wanneer de machine op z'n max komt, de machine zou moeten laten stoppen...

Helaas, was dat maar zo. Dit soort software is wel in mobiele kranen en hijskranen te vinden, maar in dit soort verreikers zal de bediener de maximale belasting in de gaten houden.
A train can never carry as much as the track beneath it.


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Als je de foto's zo bekijkt zie je de stempels omhoog staan. Is dit later gedaan of was het voertuig niet gestempeld?

Een incident met een inzet die niet vaak voorkomt: 3x H-MMT inzet. De ligging van het incident was overigens voor alle MMT's niet overdreven ver vliegen.
Ben het geheel oneens. Als je kijkt welke lifeliner het dichtstbij staat zitten ze er allemaal meer als 20 minuten vliegen er vandaan. Dus dit is juist de plek waar ze het verst moeten vliegen. Naar Duitse begrippen valt deze streek buiten de standaard dekking van zo'n MMT team. Daar zeggen ze dat die een inzet gebied hebben van 50 tot maximaal 70 km.



FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Citaat van: honderd link=msg=1347464 date=1430586049
Een incident met een inzet die niet vaak voorkomt: 3x H-MMT inzet.

Vraagje tussendoor: is het weleens voorgekomen dat alle 4 de heli's bij 1 incident zijn geweest?  Volgens mij was bij zowel Koninginnedag 2009 als de crash van Turkish Airlines 1 van de heli's buiten dienst...


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
3X was ook al eens bij een ernstig vko op de westfrisiaweg in zwaag. Als ik het mij goed herinner in 2008
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Citaat van: Railchief link=msg=1347548 date=1430597082
Helaas, was dat maar zo. Dit soort software is wel in mobiele kranen en hijskranen te vinden, maar in dit soort verreikers zal de bediener de maximale belasting in de gaten houden.

In kleinere verreikers (welke te zien zijn bij boerenbedrijven en aannemersbedrijven) zit dit systeem niet, maar bij dit type verreiker (roterende Merlo Roto) zit het wel degelijk... Maar las al verschillende geruchten op internet dat de linker voor stempel van de machine was weggezakt, en daar kan de computer ook niks aan doen... Het blijft enorm triest wat er vandaag is gebeurt....
-Liebherr LTC 1050-3.1-


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Citaat van: gignnl link=msg=1347428 date=1430577449
Iemand een lijstje van de ingezette eenheden gele tak?
Wat ik gezien heb:

- OvDG West Veluwe
- Ambulance 06-186 Ermelo
- Ambulance 06-188 Elburg
- Ambulance 06-189 Elburg
- Ambulance 04-102 Zwolle
- Ambulance 04-103 Zwolle
- Ambulance 04-162 Rouveen
- Ambulance 04-301 Zwolle
- Lifeliner 1 Amsterdam
- Lifeliner 3 Volkel
- Lifeliner 4 Groningen

(Ook geel: ter promotie de Veluwse Wens Ambulance)

Verder stonden er nog een Sprinter Otaris en een Sprinter van Wietmarscher met lichtbalk op het dak waarvan ik de nummers niet kon lezen.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance