Deskundigheid BHV-er

Auteur Topic: Deskundigheid BHV-er  (gelezen 18683 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #20 Gepost op: 18 mei 2003, 18:11:46
Via de website van meduca (www.meduca.nl)  kom je gemakkelijk bij de wetteksten.

Of multiple choice vragen een juiste manier van toetsen van kennis is?  Er zit natuurlijk altijd een gokelement in die je bij een mondeline toets niet vindt. In het examen zit behalve een theoretische toets ook een praktische vaardigheden toets!


Oosterloo

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 19 mei 2003, 20:29:29
Jammer dat ik mijn punt in deze niet heb kunnen maken. Op deze speciale voor BHV'ers bedoelde pagina blijven diverse mensen (hoofdzakelijke zich EHBO'ers noemend) en ook de moderator van het BHV-forum te twijfelen aan het kennisniveau van de BHV'er.
Het spijt mij oprecht dat deze figuren door hun opstelling en insinuaties het adequaat functioneren van "de BHV'er" op deze wijze onderuithalen.  :'(
Ik zal mij in ieder geval in deze discussie niet meer mengen.

Ik heb vol vertrouwen in de BHV'ers in Nederland en hoop oprecht dat ze zich door de geplaatste berichten niet zullen laten weerhouden hun hulpverlening zo goed mogelijk uit te voeren.
Jullie hebben de kennis en de vaardigheden en jullie zijn daarom absoluut in staat om een eerste aanzet te zijn in de lange keten van hulp aan een medemens.


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #22 Gepost op: 19 mei 2003, 23:54:56
Jammer dat ik mijn punt in deze niet heb kunnen maken. Op deze speciale voor BHV'ers bedoelde pagina blijven diverse mensen (hoofdzakelijke zich EHBO'ers noemend) en ook de moderator van het BHV-forum te twijfelen aan het kennisniveau van de BHV'er.
Jan, ik moet me heel erg vergissen als ik ergens insinueer te twijfelen aan het kennisnveau van de BHV-er. Wel heb ik al eerder aangegeven dat aan een BHV-er in een kantoor andere eisen kunnen worden gesteld dan aan een BHV-er in een smederij/scheepswerf of bouwwerkplaats.
Ik haal het functioneren van de BHV-er niet onderuit, heb respect voor de mensen die zich als BHV-er inzetten. Ik begrijp niet goed hoe jij erbij komt dat ik dat doe. Misschien kun je me dat nog eens uitleggen, want of ik druk me niet goed uit, of jij begrijpt mij verkeerd!


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #23 Gepost op: 20 mei 2003, 00:07:00
Jos,

Waarom andere eisen? Is het hulp verlenen bij een hypo, cva, fractuur, contusie, reanimatie o.i.d. anders in de bieb dan bij de smederij?

Groeten René

Aan een BHV-er bij een bibliotheek stel je andere eisen dan aan een BHV-er in een smederij....
Nee, die hulpverlening is niet anders. Als je echter kijkt naar een risico-analyse van wat er fout kan gaan in een smederij of in een bibliotheek, dan kom je tot andere conclusies. Zo zou een BHV-er in een smederij eerder geconfronteerd worden met brandwonden, lasogen e.d. en een BHV-er in een bibliotheek eerder met hartproblemen bij bezoekers van de bieb...


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #24 Gepost op: 20 mei 2003, 00:33:52
Jan,

Het verschil tussen jouw en mij is dat mijn maatstaf niet de wettelijke eisen zijn, maar de overtuiging of in een bepaald tijdsbestek mensen op een verantwoorde manier opgeleid kunnen worden.

Het spijt mij oprecht dat jij je punt niet hebt kunnen maken. Niet omdat ik vind dat ik ongelijk heb, maar omdat ik heel graag ongelijk zou willen hebben.

Maarten


Rolf

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 20 mei 2003, 23:31:31
Het lastige van op deze manier communiceren is dat het snel gaat maar je elkaars "ondertiteling" niet kunt lezen (non- verbale communicatie)
Zo kom ik vaker in de positie dat ik linksom bedoel maar de lezer rechtsom leest.
Heren begrip en geduld me elkaar.
(komt ook mij ten goed  ;D)

Groetjes Rolf
p.s. een BHV-er die regelmatig oefent kan een topper zijn maar als je van de "baas" naar BHV les "MOET" en dat één hele dag per jaar wat wil je dan verwachten van iemand?


Dutchy_medic

  • Ambulancehulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
  • Fervent aanhanger van de KISS-regel
Reactie #26 Gepost op: 28 mei 2003, 21:36:33
Beste Rolf,

Ik ben het helemaal met je eens! Ikzelf heb regelmatig lessen verzorgd in zowel EHBO als BHV. Ik denk dat voor beide hulpverleners geldt dat de motivatie een belangrijke operande is bij zowel het lesgeven als het beklijven van de stof.

Liever een gemotiveerde en leergierige BHV-er dan een EHBO-er die zijn lessen maar volgt om zijn 'kruisje' voor de verlenging binnen te halen.


Danny.
Hoe meer kennis je opdoet, hoe meer je tot de ontdekking komt dat er nog veel te leren valt.


Rolf

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 28 mei 2003, 22:51:41
ehu......danny ik denk dat het weer eens aan mijn formulering ligt maar wat jij schrijft bedoelde ik! ;D

Mensen die inderdaad alleen voor het vinkje komen of moeten van "de baas" of mensen die uit intresse gaan naar de les daar zit het verschil in.

Zal wel aan mij liggen ik raak er aan gewend ;)
Groetjes Rolf


Dutchy_medic

  • Ambulancehulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
  • Fervent aanhanger van de KISS-regel
Reactie #28 Gepost op: 30 mei 2003, 17:30:02
Beste Rolf,

Blijkbaar ben ook ik niet erg duidelijk in wat ik schrijf. Ik onderteken jouw mening namelijk helemaal. Overigens: ik had wel begrepen wat je bedoelde, dus zo erg kan het niet zijn.


Danny
Hoe meer kennis je opdoet, hoe meer je tot de ontdekking komt dat er nog veel te leren valt.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #29 Gepost op: 12 juni 2003, 22:29:34
Net terug van een grootschalige oefening met 40 tot 50 gewonden. Op de locatie (een school) waren veel BHVers, en om eerlijk te zeggen vond ik dat ze goed werk verrichtten!
Ik had er minder van verwacht, waarmee je dus weer ziet dat je je vooroordelen weleens bij moet stellen! :)

Christian