GRIP 1 (kermisattractie vastgelopen) Oude Raadhuisstraat - Didam 05-05-2015

Auteur Topic: GRIP 1 (kermisattractie vastgelopen) Oude Raadhuisstraat - Didam 05-05-2015  (gelezen 9575 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Tja, d'r is natuurlijk ook een kans dat er eentje uit het bakkie valt door wat voor oorzaak dan ook. Gezien de hoogte waarop ze hingen kan een MMT dan misschien ook weinig betekenen, maar ik kan me de (preventieve) aanwezigheid ook voor dat risico wel voorstellen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: scorpionadvies link=msg=1348384 date=1430852580
Volgens mij is een trauma heli opgeroepen binnen het protocol van GRIP 1 voor hulpverlening aan degene die in de atractie vastzitten.

Als een hoogwerker niet werkt.. wellicht een leger heli invliegen met abseilers (zoals in de Alpen wel eens gebeurd)  ?

Als je lang op je kop hangt kun je volgens mij behoorlijk gewond raken.. Is niet een normale positie volgens mij :)
Trauma heli is waarschijnlijk een voorzorg, heeft in ieder geval niets met GRIP te maken.

In de alpen kun je stunten met een heli, boven dichtbevolkt gebied wordt dat als uiterste redmiddel gebruikt. De risico's zijn gewoon te groot. Opkomsttijd van een heli van defensie is 4 uur. De heli die ze paraat hebben is trouwens bezig met artiesten of zo iets[/sarcasme].

Van op de kop hangen zal een gemiddeld mens niet echt gewond raken, wel krijg je rammende koppijn van de hogere bloeddruk. Als je slechte bloedvaten hebt of ander aandoeningen dan is het een ander geval.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: GLZ link=msg=1348402 date=1430854081
Trauma heli is waarschijnlijk een voorzorg,

Van op de kop hangen zal een gemiddeld mens niet echt gewond raken, wel krijg je rammende koppijn van de hogere bloeddruk. Als je slechte bloedvaten hebt of ander aandoeningen dan is het een ander geval.

Rammende koppijn, Hogere bloeddruk, slechte bloedvaten (waar het so zich niet van bewust is) en de traumaheli...
iets met voorzorg vind ik dan wel kloppend...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: thetwin84 link=msg=1348403 date=1430854336
Rammende koppijn, Hogere bloeddruk, slechte bloedvaten (waar het so zich niet van bewust is) en de traumaheli...
iets met voorzorg vind ik dan wel kloppend...

De kans dat iemand met cardiovasculaire of neurovasculaire problematiek in dat ding zit is niet heel groot. Het verhaal van Red is meer plausibel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Nickvm link=msg=1348382 date=1430852537
Mensen drie kwartier op de kop in kermisattractie Didam
DIDAM - In Didam hebben mensen drie kwartier vastgezeten in een kermisattractie. Volgens berichten op twitter zouden er zeven mensen in de attractie hebben gezeten. De inzittenden zijn inmiddels uit de attractie bevrijd. De politie meldt dat de attractie vastliep op 20 tot 25 meter hoogte.
De hulpdiensten rukken massaal uit, vooral omdat het erg druk is op de kermis.
Later meer

Bron
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2091313/mensen-drie-kwartier-op-de-kop-in-kermisattractie-didam.htm#.VUkTivntmko

Hoe zijn ze uiteindelijk bevrijd ?


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Gemeente Montferland @gem_montferland  ·   4 minuten geleden
1/2 Brandweer heeft 7 personen bevrijd uit kermisattractie. Na een check door ambulancepersoneel mochten zij naar huis.
Gemeente Montferland @gem_montferland  ·   3 minuten geleden
2/2 De attractie is buiten bedrijf. Er is nazorg voor de getroffenen.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1348350 date=1430851124
Dan is het te hopen dat hij niet op z'n top hangt. De hoogwerkers komen in het gunstigste geval niet boven de 30. Dus dan zal het Hoogtereddingsteam uit Amersfoort ingevlogen moeten worden.


Als ze hem niet kunnen draaien natuurlijk. Ik weet niet hoe dat precies werkt.

Waar in Nederland zijn deze teams gestationeerd?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: honderd link=msg=1348423 date=1430861653
Waar in Nederland zijn deze teams gestationeerd?

De Hoogtereddingsteams?

Daarvan zijn er niet zoveel. Je hebt Rotterdam, Amersfoort/Utrecht, Eindhoven, Terneuzen en Groningen(?)

Meer weet ik er niet. Het HRT Amersfoort kan worden ingevlogen. Dit is onlangs geoefend met een scenario in Rheden. Waarbij wordt het HRT per heli ingevlogen. Ik ga er vanuit dat dat de politieheli is maar weet dat niet zeker.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


michel90

  • Hoofdbrandwacht ,Chauffeur/Pompbediener, Oefenleider
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Amersfoort,Utrecht,Terneuzen en 1 in Brabant volgens mij plaats weet ik zo niet uit me hoofd.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: nirosmen link=msg=1348358 date=1430851382
De hoogwerker van Doetinchem reikt maximaal 24 meter.......... In het uiterste geval.....
Die hoogwerker van Doetinchem is dus ook niet ingezet, maar de de hoogwerker van Zevenaar die wel is gealarmeerd komt ook niet veel hoger.