Sollicitatieprocedure zomervakantie?

Auteur Topic: Sollicitatieprocedure zomervakantie?  (gelezen 4500 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Gepost op: 6 mei 2015, 15:08:12
Zojuist afgewezen in de sollicitatieprocedure voor hoofdagent (oktober week 41 2015).
In de begeleidende mail stond dat er dit jaar weer plekken zouden komen voor hoofdagent en politiekundige die starten in 2016.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is dat deze procedure in juni gestart wordt waardoor er selectiedagen zullen zijn in de maanden juli en augustus (zomervakantie). Dit voor een opleiding die bijvoorbeeld in februari 2016 zou starten.
Ik vraag dit omdat ik vrijwel de gehele zomervakantie niet in Nederland ben en daardoor dus niet deel zou kunnen nemen aan de procedure.
Zijn er ervaringsdeskundigen die al eerder een selectieprocedure doorlopen hebben die in de zomerperiode viel?


Sollicitant Politiekundige


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2015, 15:15:08
Beide opleidingen starten in januari. Hoofdagent ook nog in mei. Denk dat er vast wel wat te regelen valt, mocht je uitgenodigd worden. Kan zijn dat je dan deel a en deel b gewoon heel kort op elkaar hebt bijvoorbeeld.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2015, 15:21:23
Citaat van: jss179 link=msg=1348528 date=1430918108
Beide opleidingen starten in januari. Hoofdagent ook nog in mei. Denk dat er vast wel wat te regelen valt, mocht je uitgenodigd worden. Kan zijn dat je dan deel a en deel b gewoon heel kort op elkaar hebt bijvoorbeeld.

En wanneer start normaal gesproken de procedure hiervoor dan?
Nu was het april-oktober
Is het voor de januari lichting dan juli-januari?
Sollicitant Politiekundige


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2015, 15:24:40
De selectieprocedure duurt volgens kombijdepolitie.nl 3 tot 6 maanden. Ik zou dus denken dat er in juni weer vacatures geplaatst worden dan.


Xearox

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2015, 15:53:58
Oh dat is alweer bijna dan! Als het inderdaad om de instroom januari 2016 gaat (en niet om mei of oktober) zullen ze inderdaad vrij vlot weer komen denk ik.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #5 Gepost op: 6 mei 2015, 15:58:02
En komen ze gelijktijdig dan, de vacature voor hoofdagent en politiekundige?
Dit zou mij namelijk voor het dilemma zetten waarop te solliciteren, aangezien je maar op één vacature tegelijkertijd kunt solliciteren en ik na mijn afwijzing op hoofdagent met mijn hbo propedeuse twijfel of ik niet meer kans maak bij de vacature politiekundige...
Sollicitant Politiekundige


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #6 Gepost op: 6 mei 2015, 16:02:42
Citaat van: Kenar95 link=msg=1348558 date=1430920682
En komen ze gelijktijdig dan, de vacature voor hoofdagent en politiekundige?
Dit zou mij namelijk voor het dilemma zetten waarop te solliciteren, aangezien je maar op één vacature tegelijkertijd kunt solliciteren en ik na mijn afwijzing op hoofdagent met mijn hbo propedeuse twijfel of ik niet meer kans maak bij de vacature politiekundige...

Als het om de instroommomenten van januari 2016 gaat, dan kan je er vanuit gaan dat de vacatures tegelijk komen, aangezien beide selectietrajecten ook even lang duren.
Het klopt inderdaad dat je niet op 2 vacatures tegelijk mag solliciteren. Eventueel kan je, wanneer je solliciteert voor N5 en je deze niet haalt, maar wel voldoende scoort voor N4, misschien alsnog voor N4 door gaan in de selectie.

Echter wil ik je wel meegeven dat N4 en N5 een wereld van verschil is, denk dus goed na wat je nou precies wil ;)
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


Xearox

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #7 Gepost op: 6 mei 2015, 16:08:31
Citaat van: Kenar95 link=msg=1348558 date=1430920682
En komen ze gelijktijdig dan, de vacature voor hoofdagent en politiekundige?
Dit zou mij namelijk voor het dilemma zetten waarop te solliciteren, aangezien je maar op één vacature tegelijkertijd kunt solliciteren en ik na mijn afwijzing op hoofdagent met mijn hbo propedeuse twijfel of ik niet meer kans maak bij de vacature politiekundige...

Ik heb pre-cies hetzelfde met mijn MBO4. Al wordt er wel altijd gezegd dat je moet solliciteren op de baan die je wilt en de werkzaamheden die je het meeste aanspreken, niet waarop je de meeste kans maakt. Nu is het natuurlijk zo dat mochten ze niet tegelijk komen en je wordt al afgewezen bij de voorselectie zoals nu je het daarna gewoon meteen opnieuw kunt proberen bij de andere.. Wordt je afgewezen in de selectie dan moet je ook nog eens een X periode wachten. Ik weet het ook niet goed, welke ik moet gaan kiezen..


Xearox

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #8 Gepost op: 6 mei 2015, 16:11:00
Citaat van: Xearox link=msg=1348562 date=1430921311
Ik heb pre-cies hetzelfde met mijn MBO4. Al wordt er wel altijd gezegd dat je moet solliciteren op de baan die je wilt en de werkzaamheden die je het meeste aanspreken, niet waarop je de meeste kans maakt. Nu is het natuurlijk zo dat mochten ze niet tegelijk komen en je wordt al afgewezen bij de voorselectie zoals nu je het daarna gewoon meteen opnieuw kunt proberen bij de andere.. Wordt je afgewezen in de selectie dan moet je ook nog eens een X periode wachten. Ik weet het ook niet goed, welke ik moet gaan kiezen..

Die wereld van verschil, zou je die eens concreet uit kunnen leggen? Ik weet namelijk echt niet wat ik moet kiezen aangezien beide werkzaamheden, zoals omschreven op kombijdepolitie mij erg aanspreken.. Ik houd van de allround werkzaamheden en ben eigenlijk altijd voor hoofdagent gegaan, maar heb MBO4 redelijk makkelijk weten af te leggen + het was een (evenementen)organisatie opleiding, regelen/organiseren is dus opzich wel mijn ding!


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #9 Gepost op: 6 mei 2015, 17:35:58
Citaat van: Xearox link=msg=1348563 date=1430921460
Die wereld van verschil, zou je die eens concreet uit kunnen leggen? Ik weet namelijk echt niet wat ik moet kiezen aangezien beide werkzaamheden, zoals omschreven op kombijdepolitie mij erg aanspreken.. Ik houd van de allround werkzaamheden en ben eigenlijk altijd voor hoofdagent gegaan, maar heb MBO4 redelijk makkelijk weten af te leggen + het was een (evenementen)organisatie opleiding, regelen/organiseren is dus opzich wel mijn ding!

Ik stuur je wel even een PM
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.