GRIP 1 Zeer Grote brand (natuur) Kleine Slingerdreef - Chaam 17/19-05-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer Grote brand (natuur) Kleine Slingerdreef - Chaam 17/19-05-2015  (gelezen 28003 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1351705 date=1432232944
Mogelijk heeft het met deze melding te maken. Moet zeggen dat ik dan nu speculeer. Denk aan uitwijken voor de rook.

p2kflex
18:59:43 17-05-15GROUP-1A1 (Directe inzet: X) AMBU LFL02 Van Haestrechtstraat 5051VE Goirle grle bon 44601
1420059MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Lifeliner 2 / MMT 90.2)
Met alle respect. Je kunt me erg veel wijs maken, maar een traumaheli gaat niet ergens landen waar brand is zonder dat zij daar een reden voor hebben. Ze zullen dus een inzet moeten hebben op de plaats van de brand, maar anders zullen ze er zeer zeker niet landen, simpelweg omdat ze niet gevraagd zijn om daar naar toe te komen. Verder zullen ze altijd de heli zo dicht mogelijk op de plek neer willen zitten waar ze wel worden gevraagd.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
UITRUK 19 MEI 2015, DEDEMSVAART NAAR CHAAM
Melding: Prio 2 UGS Den Brink TEXACO Handcrew Natuurbrandcontainer

Met deze melding werd Handcrew Overijssel (Dedemsvaart, Den Ham en Nijverdal) dinsdagochtend iets over elf gealarmeerd. Brandweer West-Midden Brabant had om bijstand gevraagd van dit unieke team nadat de brand steeds weer oplaaide. Zondagavond was de zeer grote brand uitgebroken in het Brabantse Chaam. Omdat ook dinsdag het vuur toch steeds weer oplaaide door ondergrondse vuurhaarden, werd besloten om de Handcrew Overijssel in te schakelen. Zo'n 7 brandweervoertuigen gingen op pad en verzamelden eerst bij een tankstation langs de A50 bij Apeldoorn. Toen de eenheden compleet waren vertrokken zij in colonne richting Brabant. Na een rit van ruim twee uur kon de eenheid om half drie aan de slag. De adviseurs van de Handcrew waren al vooruit gereden en een half uur eerder aangekomen in het natuurgebied. Zij konden alvast een inzetplan bepalen zodat de Handcrew direct aan het werk kon op het moment dat ze ter plaatse waren.

http://brandweerommen-hardenberg.nl/Dedemsvaart/uitruk-19-mei-2015-dedemsvaart-naar-chaam.html

Mooi inzetverslag met veel foto's!


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Zojuist een boswachter gesproken, inderdaad  geen 60-70 ha. Bij lange na niet, een kleine 20, misschien 15. Ik zat nog te hoog.
Schatting 60-70 gemaakt schijnbaar vanuit de politieheli.


Tom

  • Bevelvoerder / ploegleider
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Hallo, ik zag bij de voertuigen lijst dat er een CT van gilze-rijen zou zijn ingezet.
Dit is niet het geval, zeker het genoemde voertuig (28-4268) kan hier niet ingezet aangezien deze ten tijde van de brand (en nu nog) op vliegbasis Deelen staat i.v.m. een defecte Mercedes actross (28-4264).

groeten Tom