GRIP 2 Grote brand (recyclingbedrijf Remondis Argentia) Middenweg - Moerdijk 12-05-2015

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand (recyclingbedrijf Remondis Argentia) Middenweg - Moerdijk 12-05-2015  (gelezen 36105 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Citaat
Een van de processen die bij Remondis plaats vind is het terug winnen van edel metalen.
http://www.remondis.nl/nl/ar/spectrum/verwerkingstechniek/recycling-van-film-en-fotomaterialen/

Dat is dan weer wel goed voor het milieu .........
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


brandweerbrielle

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
  • Dit forum is het helemaal !
Zijn er beelden van de fire defender inzet bij deze brand.


Maylo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
    • 112fotosite.nl
Er is wel een demo film van de Firedefender


https://www.youtube.com/watch?v=hXZStUvJuHY

Ruud


brandweerbrielle

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
  • Dit forum is het helemaal !
De demo film ken ik. Maar ben nieuwsgierig naar het in werking zien en het effect ervan bij een echte inzet.


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1350190 date=1431555642

De Moerdijkse vestiging van dit bedrijf heeft dus ook een bedrijfsbrandweer. Namelijk korps Moerdijk-Haven. Deze brandweer is speciaal opgericht voor het Haven terrein en vervangt diverse kleine bedrijfsbrandweren en BHV+ organisaties. Zij hebben een TS, HW en een SB. Hij korps wordt ook gefinancierd door de diverse BRZO bedrijven.

De post Moerdijk-Haven is puur bedoeld voor de Haven. De TS en SB zullen in principe helemaal niet uitrukken buiten de haven. De HW is echter wel beschikbaar voor de regio.

Ik moet even zoeken maar bij mijn weten klopt dit niet wat je hier beweert. Volgens mij is de post Moerdijk-haven half gefinancieerd door het bedrijventerein en de andere helft door de veiligheidsregio. Met name de SB rukt nog met regelmaat buiten het terrein uit (aan een TS heb je natuurlijk minder behoefte, maar volgens mij is deze ook al geregeld op de snelweg geweest voor een VKO of brand).


Dennis Evertse

  • Project Engineer (BEng)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
    • DennisEvertse.com
Zou ook vreemd zijn de SB niet te laten uitrukken voor iets in de regio vanwege geld? Volgens mij is de enige manier dat de SB zich terug verdient is het inzetten ervan, liefst zo veel mogelijk.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1350190 date=1431555642

De Moerdijkse vestiging van dit bedrijf heeft dus ook een bedrijfsbrandweer. Namelijk korps Moerdijk-Haven. Deze brandweer is speciaal opgericht voor het Haven terrein en vervangt diverse kleine bedrijfsbrandweren en BHV+ organisaties. Zij hebben een TS, HW en een SB. Hij korps wordt ook gefinancierd door de diverse BRZO bedrijven.

De post Moerdijk-Haven is puur bedoeld voor de Haven. De TS en SB zullen in principe helemaal niet uitrukken buiten de haven. De HW is echter wel beschikbaar voor de regio.

en vervangt diverse kleine bedrijfsbrandweren en BHV+ organisaties.
Een mooie deal lijkt mij,hoeveel kleine bedrijfsbrandweren en BHV+ organisaties in aantallen medewerkers worden vervangen door die 8 brandweerlieden op de post en kennen zij alle inns en outs van de betrokken bedrijven zoals de bedrijfsbrandweren en BHVérs die kenden ?


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Is dit dicht getimmerd door een aanpassing  in de wetgeving of is er een duidelijke regeling tussen de bedrijven en de overheidsbrandweer.
Ook gelet op de plaatselijke bekendheid en verantwoordelijkheden. t.a.v de inzet.
Bij instappen begint de inzet.


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Voertuigenlijst Grote brand GRIP 2, Moerdijk

Tankautospuit
2231 TS Moerdijk-Haven Nablussen
2333 TS Moerdijk-Dorp Nablussen
2432 TS Klundert
2531 TS Zevenbergen
4738 TS Steenbergen tbv de WTS
5541 TS Etten Leur tbv de WTS
8133 TS Wouw (Fire Defender)

Redvoertuigen
20-1151 HW Moerdijk-Haven Nablussen
3151 HW Breda
5351 HW Oosternhout

Haakarvoertuigen/-bakken
4781 HA Steenbergen + SLH/DPA (WTS 2500)
5585 HA Etten Leur + SLH/DPA (WTS 2500)
6181 HA Breda + HSVBD SVM-HAB
6865 HA Tilburg Centrum
8181 HA Roosendaal + COH
8182 HA Roosendaal + VZH
9185 HA Rucphen + HVH-Verlichting

Schuimblusvoertuigen
2261 SB Moerdijk-Haven Nablussen
6161 SB Breda
7263 SB Bergen op Zoom

Dienstvoertuigen
20-0021 DB AGS1
20-0022 DB AGS2/LMPO
20-0080 DB TBO
20-1202 DB WVD Oudenbosch
20-0120 DB WVD Made
20-1101 DB Moerdijk-Haven Nablussen
20-3401 DB Etten Leur
20-3402 DB Etten Leur
2511 DB WVD Zevenbergen
6195 DA HOvD West
6897 DA HOvD Oost
8192 DB Roosendaal
9193 DA OVD West Nablussen
9194 DA IM COPI
9904 DA IM Oost
OVD Bevolkingszorg de Markiezaten

Overige voertuigen
3797 VC Oosterhout
5511 GM Etten Leur
9195 VC Roosendaal
9991 MCU Oosterhout
HRUETL Hose Recovery Unit Etten Leur
HRUTLB Hose Recovery Unit Tilburg Centrum

Ambulancediensten
20103 Ambulance Bergen op Zoom
20-122 Ambulance Breda
20341 Rapid Responder Roosendaal
20-801 HOVDG (west)
20-803 OVDG (west)
20-805 OVDG (midden)
20-806 HOVDG (midden)
LFL2

Politiediensten
PH-PXY – Police25

De lijst bijgewerkt met nieuwe bij bekend geworden informatie. Tevens voertuigen voor het nablussen bijgevoegd.


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1350190 date=1431555642

De Moerdijkse vestiging van dit bedrijf heeft dus ook een bedrijfsbrandweer. Namelijk korps Moerdijk-Haven. Deze brandweer is speciaal opgericht voor het Haven terrein en vervangt diverse kleine bedrijfsbrandweren en BHV+ organisaties. Zij hebben een TS, HW en een SB. Hij korps wordt ook gefinancierd door de diverse BRZO bedrijven.

De post Moerdijk-Haven is puur bedoeld voor de Haven. De TS en SB zullen in principe helemaal niet uitrukken buiten de haven. De HW is echter wel beschikbaar voor de regio.

De brandweer in Moerdijk-Haven is geen bedrijfsbrandweer. Het gaat hier om een beroepskorps voor de snellere reactie. Er zijn geen bedrijfsbrandweren of BHV organisaties opgeheven.

Citaat van: Spartan link=msg=1350259 date=1431608123
Ik moet even zoeken maar bij mijn weten klopt dit niet wat je hier beweert. Volgens mij is de post Moerdijk-haven half gefinancieerd door het bedrijventerein en de andere helft door de veiligheidsregio. Met name de SB rukt nog met regelmaat buiten het terrein uit (aan een TS heb je natuurlijk minder behoefte, maar volgens mij is deze ook al geregeld op de snelweg geweest voor een VKO of brand).

De financiering is voor de helft betaald door havenschap moerdijk en de andere helft door de veiligsheidregio MWB.
Op de post Moerdijk-Haven staan:
Een tankautospuit deze wordt reginaal ingezet bij verkeersongelukken. Tevens de back-up voor de post moerdijk-dorp.
Een hoogwerker deze wordt regionaal ingezet. Weet van inzetten in Lage Zwaluwe, Hoge Zwaluwe, Zevenbergen, Moerdijk, Hoeve.
Een schuimblusvoertuig deze wordt regionaal ingezet is al meerdere keren naar Oosterhout geweest.
Tevens is hier een officier van dienst aanwezig met voertuig die regionaal rond rijdt.
Hier staat ook nog een dienstbus die na opleiding van voldoende wvd-ers in de regio toegevoegd wordt aan de wvd-voertuigen.