Zeer grote brand (stal met 60.000 kippen) Rouwkuilenweg - Ysselsteyn 14-05-2015

Auteur Topic: Zeer grote brand (stal met 60.000 kippen) Rouwkuilenweg - Ysselsteyn 14-05-2015  (gelezen 3931 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1350541 date=1431710538
Ik bedoel de kazernes waar de SIV staat, en daar rukt ook de 1e TS uit, dan is het een TS4 normaal. (beroepsposten)

Dat geldt dan alleen voor de posten Roermond en Venlo. De overige 7 posten vanwaar een SIV uitrukt rukt daarnaast volgens mij ook met een TS6 uit. De bemanning van de SIV komt daar vanuit de regio en wordt in het gros van de gevallen niet aangeleverd door de post zelf.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


guest12562

  • Gast
Dus als ik het goed begrijp rukt er naast een SIV altijd een tweede voertuig uit, dan wel TS4 of TS6?
Waar ligt dan precies de meerwaarde, want ik zie geen besparing en ik denk dat ook het ter plaatsen komen niet veel eerder is?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
De SIV rijdt tijdens kantooruren, en in het kielzog van die SIV komt er een TS4 of TS6 mee, de TS6 rijd mee als deze van een andere post komt. Rijd de SIV en wordt van diezelfde post een back-up mee gestuurd is dit een TS4. Ik zou zeggen, frommel dan de hele handel in 1 normale TS, en je rijdt met een volwaardige TS6. En je rijd dan maar met 1 voertuig......


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Peter71 link=msg=1350598 date=1431760719
De SIV rijdt tijdens kantooruren, en in het kielzog van die SIV komt er een TS4 of TS6 mee, de TS6 rijd mee als deze van een andere post komt. Rijd de SIV en wordt van diezelfde post een back-up mee gestuurd is dit een TS4. Ik zou zeggen, frommel dan de hele handel in 1 normale TS, en je rijdt met een volwaardige TS6. En je rijd dan maar met 1 voertuig......

En dat doen ze dus al in Roermond: melding voor SIV+TS dan rijdt vaak alleen de TS. Dan krijg je ipv een SIV en TS4 gewoon een TS6 op de plek.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


guest12562

  • Gast
Ok bedankt voor deze korte uitleg en sorry voor dit korte uitstapje, het was me niet duidelijk, nu wel.

Wat Peter dus zegt komt gedeeltelijk neer op mijn vragen, ik kan dus wel concluderen dat hier geen meerwaarde zit.

Nu weer on topic ;)