Seinen met grootlicht naar linksrijder

Auteur Topic: Seinen met grootlicht naar linksrijder  (gelezen 13878 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #20 Gepost op: 20 mei 2015, 11:13:08
Citaat van: Kanarie link=msg=1351442 date=1432109930
Ik heb een andere vraag. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik dit topic hiervoor gebruik. Het antwoord is vast heel simpel.

Het gebeurt mij wel eens dat ik op de rechter rijbaan 120-130 rijd, ruimte zat voor mij op de rechterbaan en dan kom ik iemand tegen die op de linkerbaan 110-115 rijdt (waarschijnlijk omdat die persoon andere gedachten heeft over de ruimte die hij nodig heeft om iets ver voor ons in te halen of inderdaad op de automatische piloot staat en niet nadenkt over zijn positie). Moet ik dan remmen?

Eerst even mierenneuken.  >:D

In jou verhaal mag je er rechts langs aangezien je over rijbanen praat.  ;)

Er vanuit gaande dat je rijstroken bedoeld. Hier mag idd niet rechts passeren. Hoe vervelend het ook voor je is.

Als ik zoiets zie vanaf mijn motor gaat overigens altijd de linksrijder mee voor een gesprek of bekeuring. De rede dat de linksrijder meegaat is om de volgende rede. De linksrijder houdt niet voldoende rechts, veroorzaakt hierdoor hinder voor het overige verkeer.

Dit vind ik erger dan een bestuurder die gewoon keurig de meest rechterrijstrook aanhoudt en er dan gewoon over rechts passeert. Deze bestuurder maakt ook geen "bewuste" inhaalactie over rechts, zoals je het weleens ziet op rijstrook 1(de meest linkerrijstrook).



En dan terug naar de eerste vraag van dit topic. Mag ik seinen met groot licht om mijn voorligger "te waarschuwen" dat hij naar rechts moet.

Simpel antwoord: NEE, dat mag niet.

Wordt er tegen opgetreden. Nee, afhankelijk van de situatie.
Kom je er bij het naderen al met grootlicht knipperend op afrijden zal ik er wat van vinden. Doe je het omdat je er al een kilometer achter hangt zal ik er niet zoveel van vinden.

Feit blijft dat het officieel niet mag. Er is geen gevaar. Het is alleen vreselijk irritant voor het achteropkomende verkeer.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #21 Gepost op: 28 mei 2015, 18:55:45
Citaat van: Bert65 link=msg=1351438 date=1432108697
Nu schrijf je dus eigenlijk precies waarom onnodig links rijden in de ergernis top 5 staat. Het is zo simpel:De grens om niet meer naar rechts te gaan, wordt steeds meer verlegd waardoor "men" steeds langer onnodig links blijft rijden. Het is mij nog nooit overkomen dat ik niet meer in kon halen nadat ik naar rechts was gegaan. Nu is het inhalen van vrachtwagens maar we gaan ook al bij Knooppunt Badhoevedorp op rijstrook 3 rijden omdat we 17 km verder, bij Burgerveen niet de A44 op willen. Dat er ondertussen nog 2 stroken aan de rechterkant bijkomen....
Gewoon lekker artikel 3 RVV opvolgen...

Andere kant op mee gemaakt. Meneer bleef vanaf de A4 rijstrook 2 vanaf Burgerveen op die rijstrook rijden, zodat hij bij de aansluiting A10 op de goede uit kwam. Ging geloof even daarna wel naar recjhts, maar dat was omdat hij richting Utrecht wilde.  Het was 's morgens rond een uurtje of half 5 en buiten die meneer en ik op de motor geen auto te bekennen.

Seinen doe ik als ik word ingehaald door een grotere combinatie of vrachtwagen, als ik mensen laat invoegen of als iemand met groot licht mij tegemoet komt.

Hou zelf zoveel mogelijk rechts en doe wel eens dat ik, zoals vandaag op de A12, van rijstrook 4 naar 2 ga om de auto heen en dan heel demonstratief terug naar 4.  998765


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #22 Gepost op: 28 mei 2015, 22:04:05
Ik rijd over het algemeen te hard, als de politie het ziet schrijven ze maar, maar die links rijders vind ik zwaar irritant. Zelfs als ik wel naar rechts ga snappen ze het nog niet, terwijl ik ze laat zien dat het kan. Heb al regelmatig overwogen om zo auto's in te halen, maar dat durf ik dan weer niet
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #23 Gepost op: 28 mei 2015, 22:05:53
Laat staan dat mensen begrijpen wat een spitsstrook is die open is op de A2 tussen Maasbracht en Sittard... Of vrachtwagens die niet mogen inhalen en het toch doen.....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #24 Gepost op: 28 mei 2015, 23:01:07
Citaat van: DaMook link=msg=1352935 date=1432843445
Ik rijd over het algemeen te hard, als de politie het ziet schrijven ze maar, maar die links rijders vind ik zwaar irritant. Zelfs als ik wel naar rechts ga snappen ze het nog niet, terwijl ik ze laat zien dat het kan. Heb al regelmatig overwogen om zo auto's in te halen, maar dat durf ik dan weer niet
de ene overtreder vind de andere irritant.......


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #25 Gepost op: 29 mei 2015, 00:15:21
Citaat van: JJ75 link=msg=1352953 date=1432846867
de ene overtreder vind de andere irritant.......
Zo bekijk jij het. Ik zie het meer als: "wat zitten er toch een hoop mensen op de weg die zich tijdens het rijden niet bezig houden met het besturen van een voertuig".
Citaat van: JJ75 link=msg=1352953 date=1432846867
de ene overtreder vind de andere irritant.......
Zo klinkt het ook een beetje als de schoolmeester die onnodig links blijft rijden omdat je toch niet harder mag rijden. Als "men" zich nu concentreert op zijn eigen rijgedrag, hoef je een ander niet irritant te vinden.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #26 Gepost op: 29 mei 2015, 05:43:48
Citaat van: Bert65 link=msg=1352962 date=1432851321
Zo bekijk jij het. Ik zie het meer als: "wat zitten er toch een hoop mensen op de weg die zich tijdens het rijden niet bezig houden met het besturen van een voertuig". Zo klinkt het ook een beetje als de schoolmeester die onnodig links blijft rijden omdat je toch niet harder mag rijden. Als "men" zich nu concentreert op zijn eigen rijgedrag, hoef je een ander niet irritant te vinden.
Dat zeg ik dus ook. Als je je concentreert op je eigen rijgedrag en je snelheid heb je veel minder last van links rijders. Als je standaard te snel rijdt klaag dan aub niet als niet iedereen dat doet.  Wie zonder zonde is, werp de eerste steen.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #27 Gepost op: 29 mei 2015, 06:05:21
En heb begrip voor mensen die niet meer in ieder gat duiken tussen vrachtwagens omdat ze ontdekt hebben dat de linkerbaan vol aso's zit die onvoldoende afstand houden en je er niet meer tussen laten.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #28 Gepost op: 29 mei 2015, 11:09:35
Citaat van: JJ75 link=msg=1352977 date=1432872321
En heb begrip voor mensen die niet meer in ieder gat duiken tussen vrachtwagens omdat ze ontdekt hebben dat de linkerbaan vol aso's zit die onvoldoende afstand houden en je er niet meer tussen laten.
Je valt in herhaling en er zijn hier al reacties op gegeven. Ben je dan ook zo'n persoon die met een minimaal snelheidsverschil een vrachtwagen inhaalt en vervolgens links blijft rijden omdat 750 meter verder nog een vrachtwagen rijdt?
Ik schreef bijvoorbeeld:
Citaat
De grens om niet meer naar rechts te gaan, wordt steeds meer verlegd waardoor "men" steeds langer onnodig links blijft rijden. Het is mij nog nooit overkomen dat ik niet meer in kon halen nadat ik naar rechts was gegaan


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #29 Gepost op: 29 mei 2015, 11:22:52
Citaat van: Bert65 link=msg=1352994 date=1432890575
Je valt in herhaling en er zijn hier al reacties op gegeven. Ben je dan ook zo'n persoon die met een minimaal snelheidsverschil een vrachtwagen inhaalt en vervolgens links blijft rijden omdat 750 meter verder nog een vrachtwagen rijdt?
Ik schreef bijvoorbeeld:
Ik schreef bijvoorbeeld:
Citaat
terwijl ik iets boven de maximaal toegestane snelheid op de net niet geflitst worden snelheid rij
Hoe vaak je dan geen aso achter je krijgt vlak op je bumper die vind dat het sneller moet. En als het kan ga ik naar rechts en als ik links rij geef ik ruimte aan mensen die tussen de vrachtwagens weg op de linker baan willen komen. En nog iets met voldoende afstand houden op je voorganger doe ik ook. En als je dit irritant vind moet je eerst maar eens bij jezelf te rade gaan waar de werkelijke oorzaak zit. Ik rij alleen langzamer als de auto's voor me dat ook doen en/of als de weersomstandigheden dit vereisen.