Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 138680 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #630 Gepost op: 15 juni 2015, 19:07:21
Ik denk dat het zeker voor evenementen verkeersregelaar's niet verstandig is om een compleet kledingpakket te eisen.
Want het is al lastig zat om evenementen verkeersregelaars te krijgen.
Met de nu al lastig zat om de nu verplichte hes of jas je handhaven.

Persoonlijk vind ik Dat de nu verplichte hes of jas voldoende is.
Want echt veiligheid is en zal ook altijd een utopie blijven.
Je jan houdt wat risico's verminderen, maar dan houdt het ook echt op.
We moeten niet gaan doorschieten hier.

Jos
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #631 Gepost op: 15 juni 2015, 19:08:48
Juist die samenwerking met verschillende partijen / een uniform uiterlijk per project maakt het wat lastig.

En persoonlijk is het imho erg simpel. Het hesje / de jas is voorgeschreven en vereist.
Of ik nu een blauwe, zwarte of misschien wel groene spijkerbroek aan heb, of toch een zwarte broek met reflecterende strepen om de pijpen.
Of toch liever een kilt?  >:D


Zolang een politieagent in het donker met zijn nieuwe donkere tenue met gele streep en zwarte handschoenen aan, zonder hesje nog stoptekens staat te geven zou ik de arbotechnische focus elders leggen.
(toevallig gisteravond nog in een item bij wegmisbruikers). Maar wie ben ik.


Edit: Lijkt me dat we als evenementen VKR meer dan zichtbaar zijn zo.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #632 Gepost op: 15 juni 2015, 21:01:15
Precies, als je dat toch niet ziet ben je toch echt zo blind als een mol.

Jos
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #633 Gepost op: 15 juni 2015, 21:40:18
Citaat van: aZuL2001 link=msg=1356192 date=1434388128
Edit: Lijkt me dat we als evenementen VKR meer dan zichtbaar zijn zo.

Citaat
Precies, als je dat toch niet ziet ben je toch echt zo blind als een mol.

Jos
Juist idd, dan moet toch echt ff bij Pearl langs. Ook ik draag zwarte broek als uniform deel (lichtblauw hemd zwarte strop) en het is duidelijker zichtbaar vanwege het contrast. Het compleet gele,  (gezien bij collega) valt weg bij zomerweer volle zon, bij zonnig sneeuwlandschap. Het steekt niet af tegen de omgeving. Ik draag de gele als regenbroek en dat steekt wel weer af, zichtbaarder bij donker weer. Bij zomertenue hesje draag ik als contrast nog een oranje petje.
En het belangrijkste is WILLEN zien en opletten. Want al sta je als modepop in diverse kleuren als de automobilisten zitten te bellen, zappen , zeppen, wappen of flappen tijdens het rijden helpt de kleding geen ene moer.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #634 Gepost op: 15 juni 2015, 22:19:52
Klopt helemaal Piet.
Je kan je kleding wel kompleet uitrusten met alle toeters en bellen, al zet je een zwaailamp op je kop.  ;D ;D
Maar het sleutelwoord is zoals je zegt willen zien, en dat ontbreekt nogal eens bij sommige weggebruikers.
En zoals je zegt met goed weer, felle laagstaande zon zou de gele broek zelfs als onzichtbaar afgedaan kunnen worden.
Een goed contrast met een zwarte broek er onder wil ook goed werken.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #635 Gepost op: 24 juni 2015, 02:00:23
Ik heb me gele broek inmiddels binnen en gelukkig mijn oude blauwe (zonder reflectie) nog niet in hoeven te leveren. Draag hem in ieder geval nog als ik naar een klus toe rij, zodat ik even rustig de kruising cq werkplek kan bekijken zonder gelijk als geel plofkuiken alle aandacht te trekken!  0098

E-vkr kunnen wat mij betreft wel zonder reflectie of HV broek blijven staan (zolang ze maar wel een gewone aan hebben). Je staat toch meestal op wat makkelijkere kruisingen waar verkeer niet zo hard zal rijden. Laatst bij de marathon van Leiden, waar ik stond als vrijwilliger, stonden een aantal van mijn collega's de wat moeilijkere kruisingen te doen.