EHBO koffers

Auteur Topic: EHBO koffers  (gelezen 5396 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vincent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
    • Reddingshop.nl
Gepost op: 23 augustus 2005, 16:23:45
Wat vinden jullie belangrijk t.a.v. de inhoud van ehbo koffers op het strand? Moeten hier meer of aanvullende artikelen in, anders dan de standaard a-inhoud?

En met welke inhoud ehbo artikelen moet een ehbo koffer voor een strand/brigade auto worden uitgerust?
Ik ben dus op zoek naar welke inhoud.




vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2005, 19:40:11
Inhoud is prima, alleen zit het altijd lastig ingedeelt. Omdat je niet vaak genoeg met de koffer werkt is het altijd zoeken naar het gene wat je nodig hebt. Maar hoe kom je bij deze vraag? Mis jij wel wat dan.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Vincent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
    • Reddingshop.nl
Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2005, 21:18:30
Ik was eigenlijk op zoek wat een ieder er aan extra artikelen in heeft, behalve de standaard artikelen.


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2005, 22:19:24
extra isolatie dekens en een klos zitten er bij ons in geloof ik en van die brandwonden dingen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Frank

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • R E S C U E
Reactie #4 Gepost op: 23 augustus 2005, 22:21:17
extra isolatie dekens en een klos zitten er bij ons in geloof ik en van die brandwonden dingen.

Burnshields?
***** Zorgen moet je doen, niet maken *****


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2005, 23:53:52
juist die bedoel  ik
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2005, 02:14:52
van die brandwonden dingen.

Een echte professional herken je meteen!

 ;D  ;D ;)

Henk


richard

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2005, 09:42:25
Jou reactie noem ik ook erg professioneel Henk.
Misschien is het wel water jel.  ???

De standaard A inhoud is in sommige gevallen niet voldoende. Wij hebben de koffer aangevuld met extra isolatiedekens, Burnshields, Leardall beademingsmasker, Gazen 10x10 niet steriel en  coldpacks zijn bij ons toegevoegd aan de A inhoud.


@ Henk   Jou opmerking moet ik natuurlijk zien met een  ;D ;) ;D maar toch. Probeer eens positief te zijn


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2005, 11:57:42
Pocket mask hebben we ook bij maar die zit niet in de ehbo koffer.

En Henk kwam er gewoon effe niet op. Dat gebeurt wel eens. Zo veel EHBO gevallen hebben we hier niet.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2005, 12:19:36
Vincent,

naast de standaard-koffers zijn er veel materialen in gebruik. De meeste materialen passen niet in een koffer en er worden dus meerdere koffers gebruikt. Het ligt aan het weer en de inzet van de koffer. De koffers in boten zijn anders en kleiner dan de hulpverleningsvoertuigen. De laatste is het meest uitgerust, namelijk:

  • extra isolatie dekens of een thermo-loc
  • Gewone ambulance deken
  • Burnshields
  • Beademingsmasker (leardall bij ons)
  • on steriele gazen
  • Coldpacks
  • Caladrill
  • Azijnoplossing

Dillema is dat bij ons, naar een EHBO geval, je direct met een auto erheen gaat en dus alles direct ter plaatse hebt. Je kan in de koffer geen Thermo-loc of deken proppen. Maar als er die dag veel kwallen zijn neem je preventief wel azijn-oplossing mee. Dat doe je dan in een soort spuitfles, die soms wel en soms niet in de koffer kan.

Tijdens het patrouille rijden is de auto dan een soort vooruitgeschoven EHBO-post. Je hebt daarin meerdere koffers.
* Een EHBO-koffer met de standaard materialen zoals hierboven.
* Een koffer voor de AED
* Een brancard met extra ambu-deken en laken
* Zuurstofkoffer met alle extra's
* Set fixatie materialen met drijvend back-board
Elke hulpverlening start met communicatie.