EHBO koffers

Auteur Topic: EHBO koffers  (gelezen 5415 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #20 Gepost op: 25 augustus 2005, 22:41:08
RR, helemaal mee eens


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #21 Gepost op: 26 augustus 2005, 04:21:33
Vistuig,

waarom zou je spinnen in het water? Laat de "proffesionele" hulpverleners zich daar maar op storten. Ik bedoel hiermee, dat zij het voortouw hierin moeten nemen, jij als reddingsbrigade assisteert! En niet andersom!!

Oke, er zijn forumgangers die het beter kennen uit een boekje, maar of zij het ook beter kunnen?? De theorie is soms niet uitvoerbaar in de praktijk. Ik heb een keer een cat-zeiler proberen te spinnen met 5 Beaufort ZW en golven van 2 meter => vergeet het maar.

Maar een wervelplank past zeker niet in een EHBO-koffer, dus waar hebben we het over. Gaarne back to topic.

Nou, dan zijn we snel uitgepraat, want er past niet veel in onze EHBO trommel. De helft van wat er inzat hebben we eruit gegooid omdat we het toch nooit gebruikten en omdat het eigenlijk geen goed EHBO materiaal was, zoals de opblaasspalkenset. Met snelverbanden, pleisters pincet, schaar betadinne/sterilon kom je een heel eind. En idd de rest laten we graag over aan de professionals. Eigenlijk zouden we alles graag aan de professionals over willen laten, ik heb al eens eerder gezegd, het dokteren is een noodzakelijk kwaad en mijn hobby niet. Maar mensen verwachten dat terecht wel van je, dus doe ik er maar aan mee...

Mijn favoriete verband is dat rekkende hydrofiele  zelfplakkende-  en snel verband.

Mooi gauw klaar.

Henk