Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 239895 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #1080 Gepost op: 22 juli 2016, 00:09:09
Citaat van: kaasje link=msg=1437920 date=1469090362
Gelukkig kunnen dit soort zaken in Nederland niet gebeuren.

Volgens mij heeft ook nog nooit een Nederlandse minister / premier hierover ooit wat gezegd.

Ik denk dat een jaar geleden in Frankrijk ook geen minister hier wat over gezegd heeft. Inmiddels is de noodtoestand daar weer met een aantal maanden verlengd. Wanneer politie en defensie personeel week in - week uit vele overuren draait om overal en nergens evenementen en belangrijke locaties te beveiligen, dan zal er toch naar extra capaciteit gezocht gaan worden. En dat zal denk ik ook in Nederland gebeuren wanneer onze diensten langdurig onder dezelfde werkdruk als de Franse diensten gaan bezwijken.

Ik zou er dus niet zo maar van uit gaan dat dit soort zaken niet in Nederland gaat gebeuren. Alleen zal hier ongetwijfeld veel langer gepolderd gaan worden. En dan zal daar vast wel weer iets anders uitkomen als de Franse oplossing.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1081 Gepost op: 22 juli 2016, 09:29:28
Citaat van: scorpio link=msg=1438075 date=1469138949
Ik denk dat een jaar geleden in Frankrijk ook geen minister hier wat over gezegd heeft. Inmiddels is de noodtoestand daar weer met een aantal maanden verlengd. Wanneer politie en defensie personeel week in - week uit vele overuren draait om overal en nergens evenementen en belangrijke locaties te beveiligen, dan zal er toch naar extra capaciteit gezocht gaan worden. En dat zal denk ik ook in Nederland gebeuren wanneer onze diensten langdurig onder dezelfde werkdruk als de Franse diensten gaan bezwijken.

Ik zou er dus niet zo maar van uit gaan dat dit soort zaken niet in Nederland gaat gebeuren. Alleen zal hier ongetwijfeld veel langer gepolderd gaan worden. En dan zal daar vast wel weer iets anders uitkomen als de Franse oplossing.
Blij dat je mijn sarcasme uitlegt  ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1082 Gepost op: 22 juli 2016, 12:25:50
Ik voelde dezelfde behoefte, alleen was Scorpio me voor. De context maakt gewoon erg veel verschil uit. Als het hier over de plinten klotst zul je zien dat de vrijwilligers ook hier anders ingezet gaan worden. De scenario's worden voorbereid. In de Tweede Kamer is in de afgelopen maanden al een paar gesproken over welke rol de politievrijwilliger daarin kan vervullen.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #1083 Gepost op: 23 juli 2016, 13:18:42
Citaat van: Bravo link=msg=1438146 date=1469183150
Ik voelde dezelfde behoefte, alleen was Scorpio me voor. De context maakt gewoon erg veel verschil uit. Als het hier over de plinten klotst zul je zien dat de vrijwilligers ook hier anders ingezet gaan worden. De scenario's worden voorbereid. In de Tweede Kamer is in de afgelopen maanden al een paar gesproken over welke rol de politievrijwilliger daarin kan vervullen.
Zoals je ook al het aangegeven wordt er achter e schermen ook hard gewerkt over de positie van de vrijwilligers. Nu hopen dat de wind er onder blijft en de "stroperige" organisatie hier ook een gas gaat geven. Er worden stappen gemaakt en nu maar hopen dat we er op korte termijn iets van merken. O0


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #1084 Gepost op: 23 juli 2016, 16:07:46
Respect voor Hollande!
Geen gepolder tot in de eeuwigheid, maar doorpakken!
Onder de vrijwilligers in Nederland loopt genoeg potentieel rond om het "Franse model" te volgen.
Toch wel even een verschil: 4 weken training in Frankrijk en vuwa dragend, tegenover (in mijn geval) 3 jaar (avond)opleiding en pepperspray.
Maar goed, zoals Kaasje al aangaf.....enge dingen als in de landen om ons heen, gaan hier in Nederland toch niet gebeuren immers..  ;)
Lekker op substantieel dreigingsniveau verder blijven pappen en vooral nat houden....
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #1085 Gepost op: 24 juli 2016, 10:49:48
Citaat van: schuimer link=msg=1438382 date=1469282866
Respect voor Hollande!
Geen gepolder tot in de eeuwigheid, maar doorpakken!
Onder de vrijwilligers in Nederland loopt genoeg potentieel rond om het "Franse model" te volgen.
Toch wel even een verschil: 4 weken training in Frankrijk en vuwa dragend, tegenover (in mijn geval) 3 jaar (avond)opleiding en pepperspray.
Maar goed, zoals Kaasje al aangaf.....enge dingen als in de landen om ons heen, gaan hier in Nederland toch niet gebeuren immers..  ;)
Lekker op substantieel dreigingsniveau verder blijven pappen en vooral nat houden....

https://www.youtube.com/watch?v=xfvGx-NN_PM  O0


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #1086 Gepost op: 9 augustus 2016, 22:39:19
Video: Volunteer Officers Assist Bend Police Dept. - CC

https://www.youtube.com/watch?v=u8Tq4SAn8EQ
Ik stem links.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #1087 Gepost op: 12 augustus 2016, 10:26:47
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1441551 date=1470775159
Video: Volunteer Officers Assist Bend Police Dept. - CC

http://www.youtube.com/watch?v=u8Tq4SAn8EQ
Frank ik denk dat je verkeerde link hebt gebruikt de "parkeerpolitie" is er niet meer, politievrijwilligers doen tegenwoordig iets meer dan dat....................


https://www.youtube.com/watch?v=gZSZNnB7qC8


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #1088 Gepost op: 12 augustus 2016, 10:34:52
Citaat van: schuimer link=msg=1438382 date=1469282866
Respect voor Hollande!
Geen gepolder tot in de eeuwigheid, maar doorpakken!
Onder de vrijwilligers in Nederland loopt genoeg potentieel rond om het "Franse model" te volgen.
Toch wel even een verschil: 4 weken training in Frankrijk en vuwa dragend, tegenover (in mijn geval) 3 jaar (avond)opleiding en pepperspray.
Maar goed, zoals Kaasje al aangaf.....enge dingen als in de landen om ons heen, gaan hier in Nederland toch niet gebeuren immers..  ;)
Lekker op substantieel dreigingsniveau verder blijven pappen en vooral nat houden....
Misschien moeten de politiebonden in Nederland de politievrijwilligers ook een serieus nemen zoals ze in Frankrijk en Belgie doen. Kijk naar de de minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon van Belgie, die de veiligheid van politievrijwilligers serieus neemt. Het is hier inderdaad pappen en nathouden en goedkope krachten zonder bewapening inzetten voor de veiligheid van Nederland, maar als het wat mag kosten..................... :-\ :-\

http://www.ad.nl/dossier-terreurdreiging-europa/belgische-politie-krijgt-betere-bewapening~a1fe230a/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1089 Gepost op: 12 augustus 2016, 11:20:40
Citaat van: Maxell01 link=msg=1441917 date=1470990892
Misschien moeten de politiebonden in Nederland de politievrijwilligers ook een serieus nemen zoals ze in Frankrijk en Belgie doen. Kijk naar de de minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon van Belgie, die de veiligheid van politievrijwilligers serieus neemt. Het is hier inderdaad pappen en nathouden en goedkope krachten zonder bewapening inzetten voor de veiligheid van Nederland, maar als het wat mag kosten..................... :-\ :-\

http://www.ad.nl/dossier-terreurdreiging-europa/belgische-politie-krijgt-betere-bewapening~a1fe230a/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

België neemt de veiligheid van politievrijwilligers inderdaad zeer serieus. Er is geen enkele Belgische politievrijwilligers die politietaken uitvoert en daarbij gevaar loopt. Alleen het heeft wel een andere oorzaak dan bij ons. België heeft geen politievrijwilligers in de uitvoering. Er wordt door Jambon met de zijnen wel voorzichtig over nagedacht, maar ze zijn er gewoonweg niet op dit moment. Erg veilig dus.