Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 239886 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sjorsdg

  • aspirant niveau 4
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #430 Gepost op: 4 november 2014, 14:34:42
Citaat van: Maxell01 link=msg=1306281 date=1415107075
Wat heb je al wel gehad? Als je het eindgesprek hebt gehad hoor je gelijk of je door bent of niet. Als je door bent volgt er nog een antecedentenonderzoek + huisbezoek en een medische keuring.
Daarna ontvang je het aanstellingsbesluit en volgt er geen aanstellingsgesprek. Dit was nl. je eindggesprek. Je ontvangt via de mail wanneer je kleding moet halen en wanneer de eerste cursusdag is.

Dank je wel voor de uitleg, ik had van de W&S begrepen dat ik ook nog een apart aanstellingsgesprek zou krijgen maar nee dus. Medisch- en antecedentenonderzoek heb ik twee weken geleden gehad en beiden positief dus ik wacht dan op het aanstellingsbesluit. Staat daar ook in vermeldt in welke plaats ik eventueel geplaatst zal worden?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #431 Gepost op: 4 november 2014, 15:50:47
Citaat van: sjorsdg link=msg=1306286 date=1415108082
Dank je wel voor de uitleg, ik had van de W&S begrepen dat ik ook nog een apart aanstellingsgesprek zou krijgen maar nee dus. Medisch- en antecedentenonderzoek heb ik twee weken geleden gehad en beiden positief dus ik wacht dan op het aanstellingsbesluit. Staat daar ook in vermeldt in welke plaats ik eventueel geplaatst zal worden?
Zover ik weet niet. Welke eenheid ga je aan de slag?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


sjorsdg

  • aspirant niveau 4
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #432 Gepost op: 4 november 2014, 16:20:12
Oost Nederland, ik heb de opleiding in Apeldoorn


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #433 Gepost op: 5 november 2014, 13:00:38


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #434 Gepost op: 5 november 2014, 13:04:33
Citaat van: Maxell01 link=msg=1306285 date=1415107340
@MNL-7200, er zijn ook voorbeelden van goed functionerende vrijwilligerss die in het verleden benaderd zijn met de vraag om door te stromen naar een beroepsfunctie.

Dat sluit ik zeker niet uit! Dat zal ook vandaag de dag nog gebeuren, echter vragen betekend geen garantie op een baan: in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Het bovenstaande wat ik geschreven heeft geldt op dit moment als beleid voor de nationale politie. Dit betekend dus dat je op een vacature dient te solliciteren welke extern open staat.

Dat je een achtergrond als vrijwilliger hebt is heel mooi meegenomen en zal schelen bij het doen van de selectie (omdat je weet wat er van gevraagd wordt).


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #435 Gepost op: 5 november 2014, 15:39:21
Zit er toevallig een VP'er uit de eenheid Rotterdam op dit forum? 98uiye
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


Bravo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #436 Gepost op: 5 november 2014, 19:31:46
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1306557 date=1415189073
Het bovenstaande wat ik geschreven heeft geldt op dit moment als beleid voor de nationale politie. Dit betekend dus dat je op een vacature dient te solliciteren welke extern open staat.

Ik wil dit graag even rechtgezet hebben, om misverstanden te voorkomen. Er is binnen de politie op dit moment geen landelijk beleid hierover. Er wordt in de eenheden nog steeds mee omgegaan zoals hier door de korpsen mee werd omgegaan. Wel zijn er een aantal spelregels waar de politie zich hoe dan ook aan zal moeten houden, omdat de Grondwet nu eenmaal voorschrijft dat iedereen op gelijke voet benoembaar is in openbare dienst. Deze spelregels worden nog niet overal goed nageleefd en landelijk uniform beleid zal ook nog ontwikkeld moeten worden. Voorzichtig zijn de eerste gesprekken hierover inmiddels gevoerd.

Het beste advies is: solliciteer gewoon en wacht de reactie van de politie af. Word je geweigerd omdat je politievrijwilliger bent, wees er dan alert op dat die afwijzing weleens onterecht kan zijn.


koenv

  • Eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #437 Gepost op: 6 november 2014, 09:16:04
Zit er toevallig een VP'er uit de eenheid Rotterdam op dit forum? 98uiye
Uiteraard, roept u maar!


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #438 Gepost op: 6 november 2014, 09:42:05
Als men een landelijk unifom beleid wil gaan invoeren moeten ze de vrijwilligers eens gaan zien als interne kandidaten!!!!! 98uiye Iedere politievrijwilliger heeft een aanstellingsbesluit ontvangen, beëdigd, heeft zijn / opleidingen gevolgd en worden door veel beroepscollegae gezien als volwaardige collegae. Er zijn politievrijwilligers die 10 tot 20 jaar meedraaien in de dienst en hun sporen hebben verdient. Er zijn collegae die graag door willen stromen naar de beroeps en met deze staat van dienst dan nog als een externe kandidaat worden gezien??? :( We hebben het hier over gemotiveerde mensen die zich inzetten voor de maatschappij, als er dan politievrijwilligers zijn die graag willen doorstromen en de kans krijgen moet je ze deze kans gunnen als blijk van waardering!!!!!. Eenheden moeten zelf kunnen bepalen (als er ruimte is voor vacatures)  hoe ze dit willen invullen. Zijn er potentiele kandidaten onder de politievrijwilligers met de juiste competenties dan moeten die voorrang krijgen. De leiding / begeleiders hebben dit al lang kunnen beoordelen. Als blijkt dat er geen geschikte kandidaten zijn dan kunnen ze altijd extern kijken. Ik ben van mening dat de meeste politievrijwilligers dit als een mooie hobby zien en dit gewoon leuk naast hun baan willen blijven doen en de overstap niet willen maken. Mochten er toch nog politievrijwilligers zijn die de overstap wel willen maken dan moet je deze een kans geven (indien geschikt)  :| :|
@ Bravo wat zijn de gesprekken die hierover voorzichtig zijn gevoerd?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #439 Gepost op: 6 november 2014, 09:48:15
Citaat van: Maxell01 link=msg=1306770 date=1415263325
Als men een landelijk unifom beleid wil gaan invoeren moeten ze de vrijwilligers eens gaan zien als interne kandidaten!!!!! 98uiye Iedere politievrijwilliger heeft een aanstellingsbesluit ontvangen, beëdigd, heeft zijn / opleidingen gevolgd en worden door veel beroepscollegae gezien als volwaardige collegae. Er zijn politievrijwilligers die 10 tot 20 jaar meedraaien in de dienst en hun sporen hebben verdient. Er zijn collegae die graag door willen stromen naar de beroeps en met deze staat van dienst dan nog als een externe kandidaat worden gezien??? :( We hebben het hier over gemotiveerde mensen die zich inzetten voor de maatschappij, als er dan politievrijwilligers zijn die graag willen doorstromen en de kans krijgen moet je ze deze kans gunnen als blijk van waardering!!!!!. Eenheden moeten zelf kunnen bepalen (als er ruimte is voor vacatures)  hoe ze dit willen invullen. Zijn er potentiele kandidaten onder de politievrijwilligers met de juiste competenties dan moeten die voorrang krijgen. De leiding / begeleiders hebben dit al lang kunnen beoordelen. Als blijkt dat er geen geschikte kandidaten zijn dan kunnen ze altijd extern kijken. Ik ben van mening dat de meeste politievrijwilligers dit als een mooie hobby zien en dit gewoon leuk naast hun baan willen blijven doen en de overstap niet willen maken. Mochten er toch nog politievrijwilligers zijn die de overstap wel willen maken dan moet je deze een kans geven (indien geschikt)  :| :|
@ Bravo wat zijn de gesprekken die hierover voorzichtig zijn gevoerd?
Wees blij dat we externe kandidaten zijn, dat geeft heel wat meer mogelijkheden dan intern!
Hobby Bobby eenheid Den Haag