Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 240990 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #920 Gepost op: 16 november 2015, 22:54:35
Ik ben VPer. En ik ben zeker op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.


ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #921 Gepost op: 16 november 2015, 23:12:34
Gewoon opleiding en keuring voor n3 openzetten voor vp. Dan vallen de niet passenden vanzelf af.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #922 Gepost op: 17 november 2015, 00:13:05
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1385364 date=1447710875
Ik ben VPer. En ik ben zeker op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
Dan is één ding duidelijk dat jij er helemaal niks van snapt


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #923 Gepost op: 17 november 2015, 08:25:23
Citaat van: Maxell01 link=msg=1385370 date=1447715585
Dan is één ding duidelijk dat jij er helemaal niks van snapt
Je reageert op een respectloze manier die niet bijdraagt aan de discussie. Collega's uitmaken voor arrogant en zeggen dat ze er niks van snappen vind ik geen manier van omgaan.
Een standpunt hebben is prima, maar sta ook open voor de meningen van anderen, zeker met dit soort onderwerpen.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #924 Gepost op: 17 november 2015, 09:24:38
Citaat van: Maxell01 link=msg=1385370 date=1447715585
Dan is één ding duidelijk dat jij er helemaal niks van snapt

Volgens mij snapt hij het heel goed en legt de vinger op de zere plek. En tsja, bij sommigen doet dat pijn.
Senior GGP / Oost-Brabant


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #925 Gepost op: 17 november 2015, 10:03:30
Ik denk wel inderdaad dat er vanuit sommige VP'ers teveel nadruk ligt op het wel of niet hebben van een vuurwapen, waardoor je meer zou mogen.

Daarnaast heb je het stukje over escalatie van geweld.

En volgens mij zijn dat dus twee verschillende issues, die door elkaar heen lopen. Ik vind het zelf écht een lastige discussie waarbij vingers op de zere plek alleen maar goed zijn!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #926 Gepost op: 17 november 2015, 12:23:37
Citaat van: kaasje link=msg=1385410 date=1447751010
Ik denk wel inderdaad dat er vanuit sommige VP'ers teveel nadruk ligt op het wel of niet hebben van een vuurwapen, waardoor je meer zou mogen.

Daarnaast heb je het stukje over escalatie van geweld.

En volgens mij zijn dat dus twee verschillende issues, die door elkaar heen lopen. Ik vind het zelf écht een lastige discussie waarbij vingers op de zere plek alleen maar goed zijn!
Lastige discussies??Politieke retoriek van de korpsleiding en MvJ en geldkwestie. In deze tijd van dreiging etc is moet nu eens de veiligheid van politievrijwilligers die voor een appel en ei aan het werk zijn voorop staan. Na Charlie Hepdo is er nog niets gebeurt en kijk nu naar Parijs. Wat heeft een goede geweldsinstructie met rangen standen te maken. Niveau en geschiktheid blijkt uit het traject wat voor een vuurwapen doorlopen moet worden. Met daarnaast een advies van de eenheid. De mensen die niet geschikt zijn vallen vanzelf af. Ik heb het hier niet over studenten maar VP-ers die die klaar zijn en voldoende ervaring op straat hebben en deze verantwoordelijkheid kunnen dragen. Er lopen zat functionarissen rond bij politie en justitie en andere overheidsdiensten die een dienstwapen ( parket, DV&O, douane, fiod etc) dragen voor noodweer. Begin daar eerst maar eens mee dus ook voor de VP. Het is nu niet wachten of er iets fout gaat maar wanneer.......


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #927 Gepost op: 17 november 2015, 12:57:46
Citaat van: Maxell01 link=msg=1385439 date=1447759417
Lastige discussies??Politieke retoriek van de korpsleiding en MvJ en geldkwestie. In deze tijd van dreiging etc is moet nu eens de veiligheid van politievrijwilligers die voor een appel en ei aan het werk zijn voorop staan. Na Charlie Hepdo is er nog niets gebeurt en kijk nu naar Parijs. Wat heeft een goede geweldsinstructie met rangen standen te maken. Niveau en geschiktheid blijkt uit het traject wat voor een vuurwapen doorlopen moet worden. Met daarnaast een advies van de eenheid. De mensen die niet geschikt zijn vallen vanzelf af. Ik heb het hier niet over studenten maar VP-ers die die klaar zijn en voldoende ervaring op straat hebben en deze verantwoordelijkheid kunnen dragen. Er lopen zat functionarissen rond bij politie en justitie en andere overheidsdiensten die een dienstwapen ( parket, DV&O, douane, fiod etc) dragen voor noodweer. Begin daar eerst maar eens mee dus ook voor de VP. Het is nu niet wachten of er iets fout gaat maar wanneer.......

Dat zeg ik toch? Alleen loopt elke keer de argumentatie over de inzet van de vrijwilligers ("Wij willen noodhulp rijden") en het stuk jezelf kunnen verdedigen door elkaar. Voor de eerste zeg ik 'nee, tenzij...' en de andere kan je denk ik niet aan ontkomen in deze tijd.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #928 Gepost op: 17 november 2015, 13:11:14
Citaat van: kaasje link=msg=1385447 date=1447761466
Dat zeg ik toch? Alleen loopt elke keer de argumentatie over de inzet van de vrijwilligers ("Wij willen noodhulp rijden") en het stuk jezelf kunnen verdedigen door elkaar. Voor de eerste zeg ik 'nee, tenzij...' en de andere kan je denk ik niet aan ontkomen in deze tijd.
Vrijwilligers mogen en hoeven geen noodhulp te draaien, onzin maar kunnen beroeps goed ondersteunen in executieve taken, dus moet veiligheid ten alle tijde gewaarborgd zijn. Dus begin eerste eens over een dienstwapen voor noodweer waarna later gekeken kan worden of een vrijwilliger een dienstwapen mag gebruiken voor aanvalsvuur


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #929 Gepost op: 17 november 2015, 13:16:06


Dus begin eerste eens over een dienstwapen voor noodweer waarna later gekeken kan worden of een vrijwilliger een dienstwapen mag gebruiken voor aanvalsvuur

Alleen dit al geeft aan dat je inhoudelijke kennis behoorlijk ondermaats is.