Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 239117 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Gepost op: 23 augustus 2005, 19:25:52
Ik las vandaag voor het eerst dat er diverse mogelijkheden zijn om als politie-vrijwilliger aan de slag te gaan. Ik dacht altijd dat vrijwillige politieman (surveillant) de enige vrijwillige functie was, maar uit een mailing van politie Haaglanden begreep ik dat je bij dat korps ook aan de slag kan als vrijwilliger:

- arrestantenzorg
- teleservice (0900-8844 bemannen)
- portier hoofdbureau
- verkeersregelaar

Weet iemand uit ervaring of omdat hij/zij met vrijwilligers te maken heeft gehad of dat leuk werk is? Lees: hoe de reacties van de vrijwilligers over het algemeen zijn?

Zie ook:
http://www.politie.nl/haaglanden/projecten/word_vrijwilliger_bij_politie_haaglanden.asp


Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Emiel

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2005, 08:21:45
Ik las vandaag voor het eerst dat er diverse mogelijkheden zijn om als politie-vrijwilliger aan de slag te gaan. Ik dacht altijd dat vrijwillige politieman (surveillant) de enige vrijwillige functie was, maar uit een mailing van politie Haaglanden begreep ik dat je bij dat korps ook aan de slag kan als vrijwilliger:

- arrestantenzorg
- teleservice (0900-8844 bemannen)
- portier hoofdbureau
- verkeersregelaar

Weet iemand uit ervaring of omdat hij/zij met vrijwilligers te maken heeft gehad of dat leuk werk is? Lees: hoe de reacties van de vrijwilligers over het algemeen zijn?

Zie ook:
http://www.politie.nl/haaglanden/projecten/word_vrijwilliger_bij_politie_haaglanden.asp

Als jij zin hebt om 4 jaar lang een avond de week naar school te gaan, dan moet je het gewoon doen ;-) Ik ben zelf volledig agent maar er zijn ook bij ons in het korps vele vrijwilligers. Deze worden inderdaad ingezet voor allerlei taken waar dat met bjiv. een evenement nodig is. Er wordt overigens heel verschillend tegen deze vrijwilligers aangekeken, ze worden door collega's niet als volwaardig gezien. Met die nieuwe opleiding krijgen ze tegenwoordig dezelfde leerstof als een 'beroeps'.

Suc6 in ieder geval en ga anders eens kijken tijdens de opendag van de politie in Den Haag op 08-10 (als ze meedoen).


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2005, 08:45:43
Ik heb afgelopen SAIL in Amsterdam met Kmar-vrijwillige wachtmeesters mogen werken....ik was zeer te spreken over ze...maar dat zijn dan ook zeer gemotiveerde ex-BBT collega's die gewoon net als ik wachtmeester algemeen opsporingsambtenaar zijn. Een van hen was ook politievrijwilliger, en volgens mij zou hij een goeie aanvulling zijn op een politiebureau. Daarnaast is een van mijn directe collega's ook politievrijwilliger, en een van de weinige die ook motorsurveillance rijdt omdat hij ook bij de Kmar motor rijdt. Voor zover ik kan beoordelen kan een vrijwilliger een nuttige taak vervullen.. maar dat is natuurlijk net hoe de collega's in vaste dienst er tegenaan kijken...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


kajzon

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 22 november 2005, 02:07:03
Mochten er beveiligers zijn die denken van hé ik ga vrijwilliger worden bij de politie solliciteer dan niet!!
Want beveiliging is een nevenfunctie bij de politie en nevenfuctie die mag je niet hebben als agent zijnde.
B.t.w. een vrijwilliger politie is een volwaardig agent met stamnummer etc.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2009, 16:53:28
Politie Hollands Midden zoekt nieuwe agenten

27 januari 2009 - Webregio

Altijd al een agent willen zijn zoals uit de Miami Vice-serie? Rondcrossen met harde sirenes, schieten op boeven en de misdaad bestrijden? Dat kan. De politie Hollands Midden zoekt agenten. Zoals in de film zal het niet gaan, toch belooft de baan heel wat.

Volgens de politie is ‘werken als agent is een uitdaging, geen dag is hetzelfde. Een noodoproep voor assistentie, een aanrijding, een slim plan om inbraken te voorkomen. Nieuwe situaties, emotionele momenten, nauwe contacten met collega’s en inwoners. Ben je geïnteresseerd in een baan als agent kijk dan op www.kombijdepolitie.nl voor de instroomeisen, arbeidsvoorwaarden en carrièremogelijkheden.’

Politie Hollands Midden heeft naast vacatures voor politieagenten ook ruimte om nog eens 20 vrijwilligers op te leiden. In het korps werken inmiddels als een groot aantal vrijwilligers. Mensen die naast hun reguliere baan een steentje willen bijdragen aan de veiligheid en leefbaarheid van de samenleving. Voor meer informatie over de politievrijwilliger, kijk op www.kombijdepolitie.nl.

De komende weken rijden er in de regio 10 lijnbussen rond waarop de politie aandacht vraagt voor de wervingsactie.
Samen sterk in de hulpverlening!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2009, 20:33:05
Elke regio zoekt agenten, dus waarom een topic?  :)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2009, 21:03:42
omdat Hollands Midden zo slim is de publiciteit te zoeken?  :D
Samen sterk in de hulpverlening!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2009, 21:09:42
omdat Hollands Midden zo slim is de publiciteit te zoeken?  :D

Zijn wel meer regio's die dat doen.  ::)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2009, 21:11:49
Zijn wel meer regio's die dat doen.  ::)

Openen we daar ook een topic voor!  :D
(moeten ze natuurlijk wel zo'n mooie foto erbij hebben!)

(of we maken hiervan "Politie zoekt nieuwe agenten"  ;) )
Samen sterk in de hulpverlening!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 28 januari 2009, 12:48:05

Altijd al een agent willen zijn zoals uit de Miami Vice-serie? Rondcrossen met harde sirenes, schieten op boeven en de misdaad bestrijden? Dat kan. De politie Hollands Midden zoekt agenten. Zoals in de film zal het niet gaan, toch belooft de baan heel wat.
::)

Schieten ''rondcrossen''

Nou alleen die zwarte Ferrari nog  8)

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !