Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 239125 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 28 januari 2009, 13:00:16
::)

Schieten ''rondcrossen''

Nou alleen die zwarte Ferrari nog  8)



haha, ik zat al te wachten totdat iemand daarop zou reageren!  ;) :D
Is inderdaad een "redelijk vrije interpretatie" van de verslaggever van webregio zullen we maar zeggen...  ::)

dit is de officiële tekst van politie.nl:
Citaat
Gezocht: Politieagenten

46 plaatsen

Politie Hollands Midden, 27-01-2009 • Politie Hollands Midden is op zoek naar politieagenten. 46 in totaal.

Werken als agent is een uitdaging, geen dag is hetzelfde. Een noodoproep voor assistentie, een aanrijding, een slim plan om inbraken te voorkomen. Nieuwe situaties, emotionele momenten, nauwe contacten met collega’s en inwoners. Ben je geïnteresseerd in een baan als agent kijk dan op www.kombijdepolitie.nl voor de instroomeisen, arbeidsvoorwaarden en carrièremogelijkheden.

Politievrijwilligers
Politie Hollands Midden heeft naast vacatures voor politieagenten ook ruimte om nog eens 20 vrijwilligers op te leiden. In het korps werken inmiddels als een groot aantal vrijwilligers. Mensen die naast hun reguliere baan een steentje willen bijdragen aan de veiligheid en leefbaarheid van de samenleving. Voor meer informatie over de politievrijwilliger, kijk op www.kombijdepolitie.nl.

In het straatbeeld
De komende weken rijden er in de regio 10 lijnbussen rond waarop de politie aandacht vraagt voor de wervingsactie.

ps. overigens, die Ferrari kan geregeld worden hoor, in dit geval een 599 ;D
Samen sterk in de hulpverlening!


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2009, 14:45:50
Het is een 612 Scaglietti ;)

Die 2e rode van links is een 599 :P


sylvester1986

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 7 maart 2009, 16:55:51
Als de politie Financieel aantrekkelijker wordt dan zou ik het misschien wel doen:D


Koopie

  • Boa
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2009, 20:56:04
Als je dan ook gaat solliciteren, mijd dan Hollands-Midden dat is een korps met de minste financien.
Dan kan je beter naar Amsterdam Amstelland gaan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2009, 03:00:36
Als je dan ook gaat solliciteren, mijd dan Hollands-Midden dat is een korps met de minste financien.
Dan kan je beter naar Amsterdam Amstelland gaan.

 ??? En als je lekker én gezellig wilt eten ... Kom dan naar De Hut www.eetcafedehut.nl
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 3 mei 2009, 10:35:52
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drenthe/article4654054.ece/Drentse_politie_kampt_met_tekort_aan_vrijwilligers_

Drentse politie kampt met tekort aan vrijwilligers

    * DVHN | Gepubliceerd op 02 mei 2009, 09:35
    * Laatst bijgewerkt op 02 mei 2009, 10:32

emmen -

De regiopolitie Drenthe zoekt naarstig naar mensen die vrijwilliger bij de politie willen worden. Door natuurlijk verloop en doorstroom naar de beroepspolitie zijn er vooral in het zuiden van de provincie momenteel te weinig oproepkrachten die ingeschakeld kunnen worden bij calamiteiten en evenementen.

Net als de brandweer en het leger laat ook de politie zich ondersteunen door vrijwilligers. Het gaat om mensen die naast hun reguliere werk minimaal 160 uur per jaar als volwaardig politieagent kunnen worden ingezet.

De Drentse politie telt momenteel veertig vrijwilligers. Dat waren er drie jaar geleden nog vijfenzestig. Met name door vergrijzing neemt het aantal vrijwilligers snel af. "We zitten in het zuiden van de provincie momenteel aan een ondergrens", zegt vrijwilligerscoördinator Henk Barendsen. "Met name in Meppel en Emmen is de groep erg klein. We hebben daar nog maar vier vrijwilligers. De kosten van begeleiding worden daardoor in verhouding te hoog."


112Duiven

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 11 mei 2009, 22:30:24
Ik zit er al een tijdje aan te denken om me aan te melden als vrijwilliger bij de Politie.
Nu heb ik al een fultime baan, en wil dit er dus naast gaan doen.
de opleiding wordt dan gevolgt in de avonduren.
Kan iemand mij wat meer vertellen over hoe dat precies gaat.
hoevaak je per maand naar school gaat, en hoe de praktijkdagen ingedeeld worden enz.

Alvast bedankt


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #17 Gepost op: 12 mei 2009, 00:16:37
Ik zal proberen wat vragen te beantwoorden. Maar eerst wil ik je er op wijzen dat de opleiding per regio verschillend is. Zoals ik het nu vertel gaat het in de regio Utrecht.

Het eerste kwartiel -waarin je zaken zal krijgen als recht en algemene bevoegdheden- is ongeveer twee avonden in de week. Eén avond waarin je les hebt en één avond waarin je geweldsbeheersing krijgt. Dit laatste heb je nodig om met je geweldsmiddelen de straat op te gaan. Dit zal zich beperken tot transportboeien, korte wapenstok en pepperspray. Na afronding van het eerste kwartiel wordt je beedigd en mag je de straat op. De praktijkstage zal een aantal dagen zijn verspreidt over ongeveer drie maanden. Met als afsluiting jouw eerste examen (publiek domein). Hierna zul je weer lessen gaan volgen in andere module's (verkeer, publiekservice enz.). Na het eerste kwartiel zul je één avond in de week gaan volgen.

In de regio Utrecht was er een mogelijkheid tot zelfstudie en veel mensen gingen de opleiding versnelt door. Dan hebben ze dus een diploma nog voor de vier jaren om zijn. Dat ligt vooral aan jezelf en de uren die je vrij kan maken naast je werk en priveleven.

Voor de juiste uitleg over jouw regio kun je het beste contact opnemen met een contactpersoon van de vrijwillige politie. Deze zal je het één en ander beter kunnen uitleggen. Succes.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #18 Gepost op: 12 mei 2009, 18:13:50
In amsterdam worden vrijwilligers niet meer opgeleid om bewapening te krijgen, ze zullen dus ondersteunend zijn bij bijvoorbeeld administratie. Ook een uniform wordt niet meer uigereikt tenzij er publieksfuncties worden beoefend zoals balimedewerker. Dit is wat ik begrepen heb.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 12 mei 2009, 18:26:32
In amsterdam worden vrijwilligers niet meer opgeleid om bewapening te krijgen, ze zullen dus ondersteunend zijn bij bijvoorbeeld administratie. Ook een uniform wordt niet meer uigereikt tenzij er publieksfuncties worden beoefend zoals balimedewerker. Dit is wat ik begrepen heb.

Zo heeft elke regio zijn eigen eisen, in andere regio´s bestaan surveillanten niet meer (zijn allemaal door gegaan voor niv. 3 en worden niet meer aangenomen).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !