Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 239128 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #80 Gepost op: 13 september 2011, 15:49:18
1.89 lang en 90/95 kilo?

Ik heb een vrouwelijk collega gehad die 2.03 was of zoiets...en die haalde de sporttest ook.
Als je een beetje sportief aangelegd bent of met enige regelmaat aan sport doet haal je dat parcour ook :)
En anders bijt je maar op je tong als je bezig bent :)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #81 Gepost op: 14 september 2011, 11:25:39
sporttest is 100% hetzelfde als die van de beroeps, dus ook hiervoor geldt: sporten!

En idd wat Wim zegt, beetje doorbijten, doorzettingsvermogen wordt mijnsinziens meer getest dan sportvermogen. Met een beetje normale beweging, (als in 1/2x per week hardlopen, fietsen, voetballen, whatever) haal je dit. En lang zijn is overigens een voordeel bij de kast ;)


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #82 Gepost op: 14 september 2011, 20:51:29
1.89 lang en 90/95 kilo?

Ik heb een vrouwelijk collega gehad die 2.03 was of zoiets...en die haalde de sporttest ook.
Als je een beetje sportief aangelegd bent of met enige regelmaat aan sport doet haal je dat parcour ook :)
En anders bijt je maar op je tong als je bezig bent :)

hahaha die blonde was toch 2.05 ?? of bedoelde je die niet ;)


Wat ik me nog wel afvroeg is het volgende:
De minister beloofde dat er meer blauw op straat zou komen ( ik dacht iets van 3000 agenten ).
Nu willen ze ?? 1500 ?? vrijwilligers de straat op hebben maar gaat dat dan van die 3000 agenten af ??
Met Vriendelijke Groet.....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #83 Gepost op: 14 september 2011, 20:55:13
Nee, de vrijwilligers komen bovenop de huidige agenten. De 3000 man extra gaat sowieso niet gebeuren. Al heel snel na de formatie was dat ineens gelijkblijvende sterkte want anders had er 3000 man af gemoeten. Zo kletsen ze het een beetje recht :-X
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #84 Gepost op: 14 september 2011, 20:59:09
Ok duidelijk!!

Ik vraag me wel af waar ze die 1500 vrijwilligers vandaan willen halen ;)
Met Vriendelijke Groet.....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #85 Gepost op: 14 september 2011, 21:01:56
De minister wil nog dit jaar (in 1 lichting) 1150 aspiranten de academie in drukken terwijl dat normaal over 4 lichtingen 1500 man maximaal zijn. Dat gaat ook nog heel interessant worden. Kunnen er genoeg man gevonden worden en kunnen de academies erin voorzien.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #86 Gepost op: 14 september 2011, 21:07:24
De minister wil nog dit jaar (in 1 lichting) 1150 aspiranten de academie in drukken terwijl dat normaal over 4 lichtingen 1500 man maximaal zijn. Dat gaat ook nog heel interessant worden. Kunnen er genoeg man gevonden worden en kunnen de academies erin voorzien.

Ik hoorde van W&S dat er dit jaar in onze regio geen aspiranten meer mogen starten met de opleiding en dat ze gaan werven voor 2012.
Met Vriendelijke Groet.....


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #87 Gepost op: 14 september 2011, 23:10:39
De minister wil nog dit jaar (in 1 lichting) 1150 aspiranten de academie in drukken terwijl dat normaal over 4 lichtingen 1500 man maximaal zijn. Dat gaat ook nog heel interessant worden. Kunnen er genoeg man gevonden worden en kunnen de academies erin voorzien.
Bij ROC Midden Nederland zijn ze nu (ism de politie) begonnen met een klas HTV Politie, zeg maar een 2 jarige voorbereiding op werken bij de politie. Dit is weer een nieuw gecreeërde mogelijkheid om toch meer (geschikte) toestroom te krijgen bij de politie-academie. De mensen die hiermee starten zijn nog relatief jong (vaak te jong voor de academie) maar kunnen op deze wijze al wel een gericht traject inzetten. De opleiding geeft weer een mogelijkheid het eerste jaar van de academie te kunnen overslaan. Ik heb de eerste groep leerlingen een paar dagen mee mogen maken en ik moet zeggen dat ze over het geheel genomen een zeer positieve indruk geven en gemotiveerd en doelgericht zijn.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #88 Gepost op: 14 september 2011, 23:25:32
Ik kwam er laatst ook op de stormbaan tegen. Ze konden onze samenwerking en werktempo nog niet helemaal bijbenen ;). Maar ik vind het een goede zaak dat politie nu net als defensie zelf ook inmenging heeft met hun eigen 'brugjaren'. Dat maakt het voor de jongeren leuker en de politie heeft meer sollicitanten met potentie.

Het is nog altijd zo dat ruim 90% van de sollicitanten afvalt, en dat moet beter kunnen zonder aan de eisen in te boeten. Maar met dit salaris maak je het ook niet aantrekkelijker.  ???
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #89 Gepost op: 15 september 2011, 00:17:36
Salaris is gewoon het grootste struikelblok. Je haalt er voornamelijk "kleuters" mee binnen maar mensen met enige ruggengraat aan ervaring bedanken hiervoor.

@Yeffrey, ja die bedoelde ik :)
@Patrick, voordeel bij de kast maar nadeel bij de ballen.