Politie Vrijwilligers

Auteur Topic: Politie Vrijwilligers  (gelezen 239197 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #90 Gepost op: 15 september 2011, 10:48:53
sporttest is 100% hetzelfde als die van de beroeps, dus ook hiervoor geldt: sporten!

En idd wat Wim zegt, beetje doorbijten, doorzettingsvermogen wordt mijnsinziens meer getest dan sportvermogen. Met een beetje normale beweging, (als in 1/2x per week hardlopen, fietsen, voetballen, whatever) haal je dit. En lang zijn is overigens een voordeel bij de kast ;)

Oké, dat is fijn om te horen. Stel je komt een paar seconde over de tijd heen, krijg je dan een volmondig antwoord "nee, niet door" of gaan ze dan je doorzettingsvermogen bekijken en kunnen ze je alsnog doorlaten?  ::)


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #91 Gepost op: 15 september 2011, 13:00:30
Even een stukje offtopic, maar toch leuk om te weten.

Net een goed idee binnen gekregen, mijn moeder werkt voor de schoonmaak bij een gymzaal. Ze heeft dus de mogelijkheid om elke dag de gymzaal in te gaan. Nu wil ik even in overleg met de gemeente proberen dat ik bijvoorbeeld op zaterdagavond of zondag de zaal eventjes mag gebruiken voor het politie parcours. Misschien dat er wellicht nog meer mensen hier in de buurt graag bij de politie willen, en nog nooit het parcours gelopen hebben om eens een avondje/middagje lekker actief bezig te zijn.

Ik hoop dat het geen probleem is, meestal niet aangezien ze hier nog wel makkelijk over doen. Zo heeft m'n moeder het ook voorelkaar gekregen om op zondag haar schoonmaak ronde te doen zodat ze maandag niet hoeft te komen. En er is logisch dan niemand.

Deze grote zaal heeft echt alle obstakels die je maar nodig hebt voor het parcours!
Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een PM. Dan hou ik je op de hoogte.
Het is nog niet helemaal rond, hou er dus ook rekening mee dat het niet door kan gaan.

De zaal bevind zich in Hattem (Gelderland).


Maarja nu weer verder on-topic  :)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #92 Gepost op: 15 september 2011, 20:05:46
Oké, dat is fijn om te horen. Stel je komt een paar seconde over de tijd heen, krijg je dan een volmondig antwoord "nee, niet door" of gaan ze dan je doorzettingsvermogen bekijken en kunnen ze je alsnog doorlaten?  ::)

Nee, zodra je over de tijd bent is het einde oefening tegenwoordig. Dat is tenminste wat ik heb begrepen. Maak je er niet te druk over, hij is echt goed te doen (helemaal voor vrouwen).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #93 Gepost op: 15 september 2011, 20:16:26
Nee, zodra je over de tijd bent is het einde oefening tegenwoordig. Dat is tenminste wat ik heb begrepen. Maak je er niet te druk over, hij is echt goed te doen (helemaal voor vrouwen).

Is wel streng eigenlijk.... als je 5 sec over tijd bent gaat het hele feest niet door terwijl je misschien wel andere kwaliteiten heb ;)

Als je sommige collega's ziet ( niks ten nadele van hun ) weet ik bijna 100% zeker dat ze de sporttest op dit moment niet zouden halen. Maar die kunnen toch ook nog gewoon goed functioneren ;)
Met Vriendelijke Groet.....


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #94 Gepost op: 15 september 2011, 20:52:58
Ach ja, sommige collega's hebben het aardig laten versloffen.
Maar aan de andere kant, het korps stelt er niets tegenover.
Ik betaal twee sportscholen om me met sport bezig te houden.
Het korps komt me in niets tegemoet.
Ik moet nog maar zien wanneer ze het parcour als verplicht stellen en daardoor je executieve status kan verliezen, of ze de noodhulp e.d. nog wel draaiende houden.
Of we gaan allemaal meldkamer dienst draaien :)


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #95 Gepost op: 15 september 2011, 21:11:30
Ach ja, sommige collega's hebben het aardig laten versloffen.
Maar aan de andere kant, het korps stelt er niets tegenover.
Ik betaal twee sportscholen om me met sport bezig te houden.
Het korps komt me in niets tegemoet.
Ik moet nog maar zien wanneer ze het parcour als verplicht stellen en daardoor je executieve status kan verliezen, of ze de noodhulp e.d. nog wel draaiende houden.
Of we gaan allemaal meldkamer dienst draaien :)

Of.... je wordt wijkagent  0098 0098  ;D
Met Vriendelijke Groet.....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #96 Gepost op: 15 september 2011, 22:53:52
Is ook executief en draait ook mee in de noodhulp (bij bijna alle regio's althans) dus dat wordt ook een probleem. Sterker nog, ik denk dat het een van de groepen met de meeste afvallers wordt O0.

Overigens vind ik het halen van de sporttest voor nieuwe sollicitanten wel een minimum vereiste. Zo zwaar is hij niet dat andere kwaliteiten daar zo sterk tegenop wegen. Wel moet er bij de jaarlijkse invoering gekeken worden naar leeftijd. Ik loop hem nu op mijn gemak maar ik ga er vanuit dat ik dat niet meer doe op mijn 60ste ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #97 Gepost op: 16 september 2011, 13:38:50
Misschien rolstoel parcour?


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #98 Gepost op: 2 februari 2012, 21:41:14


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #99 Gepost op: 2 februari 2012, 22:26:13
Vrijwillige politie deel1

Vrijwillige politie deel2

Deel 1 20:00 hoofdagent vrijwillige politie? Die kende ik nog niet, bij ons in GLM bestaat dat volgens mij ook niet. Andere korpsen wel? Iemand misschien een uitleg?
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"