Ambulance helikopter RAV Fryslân

Auteur Topic: Ambulance helikopter RAV Fryslân  (gelezen 63479 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koenie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #10 Gepost op: 28 mei 2015, 20:50:58
Wel duidelijk te zien dat het eigenlijk een duitse heli is. De kleur geel wijkt volgens mij af van de normale nederlandse kleur en is de duitse ADAC kleur geel. (zoals bij groningen)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #12 Gepost op: 28 mei 2015, 20:57:42
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1352919 date=1432838755
@LifelinerNL Lifeliner Nederland
De voormalige Duitse traumaheli Christoph 23 is klaar voor zijn nieuwe rol als vijfde Nederlandse traumahelikopter. http://t.co/AGoisQAJW3

Compleet met MMT? Want het dichtsbijzijnde traumacentrum blijft gewoon UMC-Groningen.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #13 Gepost op: 28 mei 2015, 20:59:17
Citaat van: TMD13 link=msg=1352839 date=1432820926
De helikopter is EC135P2+, dit is het grotere broertje van de andere heli's (EC135).
Ik neem aan dat bij de indeling van deze heli wordt gekeken naar waarvoor hij uiteindelijk wordt gebruikt en dat is niet hetzelfde als de huidige traumahelikopters maar meer een vervoersfunctie (als vliegende ambulance) van de eilanden naar het vaste land. En hij is dus groter dan de andere heli's.. dus wordt de indeling sowieso wat anders ;-)

De EC135P2+ is niet groter dan de andere types 135. Hij heeft alleen meer vermogen dan de voorgaande types en daardoor een hoger MTOW (maximaal gewicht).
De EC145 is de grotere broer van de EC135 qua grootte ;)


Bart S

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 28 mei 2015, 21:01:18
Citaat van: honderd link=msg=1352922 date=1432839462
Compleet met MMT? Want het dichtsbijzijnde traumacentrum blijft gewoon UMC-Groningen.

Nee jongens, dit wordt GEEN traumaheli maar een ambulanceheli. Zie het als een gewone ambulance, maar dan eentje die vliegen kan.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #15 Gepost op: 28 mei 2015, 21:19:44
Citaat van: B link=msg=1352926 date=1432839678
Nee jongens, dit wordt GEEN traumaheli maar een ambulanceheli. Zie het als een gewone ambulance, maar dan eentje die vliegen kan.

Ah, dus de tweet van LifelinerNL was ietswat fout te noemen. Een update van hun tweets schept meer duidelijkheid:

Lifeliner Nederland @LifelinerNL  35 minuten geleden
De Friese helikopter zal het patientenvervoer van Defensie overnemen. Het is daarmee de vijfde operationele heli van de ANWB MAA.
Lifeliner Nederland @LifelinerNL  25 minuten geleden
Het team op de zogenaamde 'ambulanceheli' zal bestaan uit verpleegkundige, navigator en piloot. Dat is een andere samenstelling dan een MMT.
Lifeliner Nederland @LifelinerNL  22 minuten geleden
Een MMT bestaat uit een piloot, gespecialiseerde verpleegkundige (tevens navigator) en een arts (anesthesioloog of chirurg/traumatoloog).
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #16 Gepost op: 28 mei 2015, 21:27:55
Die registraties mogen inderdaad min of meer vrij gekozen worden, afhankelijk van beschikbaarheid en natuurlijk of de registratie aan de gestelde eisen voldoet.

Zo krijgen doorgaans bijvoorbeeld alle nieuwe vliegtuigen van één bepaald type bij een luchtvaartmaatschappij opeenvolgende registraties, ondanks dat deze niet bepaald tegelijk binnenkomen, bijvoorbeeld bij de KLM: PH-BXA, PH-BXB, PH-BXC, etc.
Of om een lange neus te geven naar de concurentie. Zo hebben de 3 Boeing 787 Dreamliners van ArkeFly (TUI Fly) de registraties:
PH-TFK
PH-TFL
PH-TFM

Een lange neus naar de KLM, omdat zij de eerste zijn met Dreamliners. :)



TMD13

  • Verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #17 Gepost op: 29 mei 2015, 06:24:33
Citaat van: Sasla link=msg=1352923 date=1432839557
De EC135P2+ is niet groter dan de andere types 135. Hij heeft alleen meer vermogen dan de voorgaande types en daardoor een hoger MTOW (maximaal gewicht).
De EC145 is de grotere broer van de EC135 qua grootte ;)

Weer wat geleerd ..  ;) Maar zijn ze wel ruimer dan van binnen of maakt het echt niet? Op de foto lijkt het alsof ze een extra raam naar achter hebben.


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #18 Gepost op: 29 mei 2015, 07:53:13
Die zijn van binnen even groot. Dat extra raam hebben de huidige Lifeliners ook gewoon
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #19 Gepost op: 29 mei 2015, 09:25:26
PH-FRL  Tja het blijven FRiezen hè!!
1:87 modelletjes: