Bekeuren bord E7

Auteur Topic: Bekeuren bord E7  (gelezen 6810 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vdH

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Gepost op: 29 mei 2015, 15:06:29
Beste forumleden,

dit bord kwam ik recent tegen, over dit bord kreeg ik een kleine discussie met een vriend, want stel dat je hier aan het laden en lossen bent buiten de aangegeven tijden, voor welk feit zou je dan bekeurd kunnen worden?
Citaat





koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2015, 15:13:55
Voor het feit dat men als bestuurder een voertuig parkeert op een parkeergelegenheid op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden.


vdH

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2015, 15:18:21
Citaat van: koenb link=msg=1353043 date=1432905235
Voor het feit dat men als bestuurder een voertuig parkeert op een parkeergelegenheid op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden.

Ik heb het niet over het parkeren van een voertuig, maar wanneer deze aan het laden of lossen is buiten de aangegeven tijden


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2015, 15:24:28
Citaat van: vdH link=msg=1353044 date=1432905501
Ik heb het niet over het parkeren van een voertuig, maar wanneer deze aan het laden of lossen is buiten de aangegeven tijden

Bord E7 is net als bijvoorbeeld bord E5 (taxi) en E6 (invaliden) een parkeerbord. Je parkeert je voertuig, maar dan tijdelijk om te laden en te lossen. Dit valt nog onder parkeren en dus wordt je bekeurd voor het feit dat je voertuig parkeert op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2015, 15:26:34
Citaat van: vdH link=msg=1353044 date=1432905501
Ik heb het niet over het parkeren van een voertuig, maar wanneer deze aan het laden of lossen is buiten de aangegeven tijden

Het is en blijft een 'parkeergelegenheid' zie letter P op de foto  ;)

Wel moet er op de achterkant van de bon, voor de ontvangen niet zichtbaar, aangegeven worden welk tijdstip was aangegeven.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2015, 15:28:54
Feitnummer mR397h
     welk tijdstip was aangegeven, op een gelegenheid bestemd voor onmiddellijk laden en lossen   Somma 90 euro
Bij instappen begint de inzet.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2015, 15:32:10
Citaat van: Gijs link=msg=1353048 date=1432906134
Feitnummer mR397h
     welk tijdstip was aangegeven, op een gelegenheid bestemd voor onmiddellijk laden en lossen   Somma 90 euro

Bijna, dit feitnummer mR397h is voor voertuigen die daar parkeren zonder te laden of lossen. Buiten genoemde tijden laden en lossen bij bord E7 is feitnummer mR397f.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #7 Gepost op: 29 mei 2015, 23:09:46
Totaal offtopic, maar wat een belachelijk uitgebreid onderbord.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #8 Gepost op: 30 mei 2015, 04:01:44
Citaat van: KJS link=msg=1353046 date=1432905994
Het is en blijft een 'parkeergelegenheid' zie letter P op de foto  ;)

Wel moet er op de achterkant van de bon, voor de ontvangen niet zichtbaar, aangegeven worden welk tijdstip was aangegeven.

Is het in dit geval niet alleen een P voor laden en lossen? Als er normaal geparkeerd kan worden moeten er toch 2 borden gebruikt worden? Zoals het bord hier staat lijkt die me uitsluitend voor laden/lossen bedoeld en niet voor 'normaal' parkeren.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #9 Gepost op: 30 mei 2015, 07:55:16
Klopt de betekenis van dit bord ingevolge RVV is:

Een gelegenheid tot onmiddellijk laden en lossen van goederen of personen te laten in- en uitstappen. Uitgangspunt is dat de bestuurder in de directe nabij van zijn voertuig verblijft of zichtbaar aan het laden of lossen is.
Overigens parkeren is hier verboden.

Een onderbord kan wel de tijden vermelden waarop laden lossen is toegestaan, op andere tijden is deze plaats NIETS, ook geen parkeerplaats.
Bij instappen begint de inzet.