Bekeuren bord E7

Auteur Topic: Bekeuren bord E7  (gelezen 6827 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #10 Gepost op: 30 mei 2015, 11:10:07
Citaat van: Gijs link=msg=1353131 date=1432965316
Uitgangspunt is dat de bestuurder in de directe nabij van zijn voertuig verblijft of zichtbaar aan het laden of lossen is.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar die uitspraak wordt door geen enkel beroep gesteund.
Ook het wegbrengen van een lading naar desbetreffende klanten behoort tot laden en lossen, en dan kan de klant nog even lopen zijn en de chauffeur dus niet in de buurt van het voertuig.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2015, 11:17:00
Heeft het bord überhaupt juridische waarde, voldoet het aan de eisen?

Buiten de aangegeven tijden mag je er gewoon parkeren , het blijft namelijk een parkeergelegenheid. Dit bord geeft alleen aan dat je er op de aangegeven tijden alleen mag laden en lossen. Al vind ik het een ontzettend uitgebreid en idioot bord.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2015, 11:19:06
Citaat van: Gijs link=msg=1353131 date=1432965316
Klopt de betekenis van dit bord ingevolge RVV is:

Een gelegenheid tot onmiddellijk laden en lossen van goederen of personen te laten in- en uitstappen. Uitgangspunt is dat de bestuurder in de directe nabij van zijn voertuig verblijft of zichtbaar aan het laden of lossen is.
Overigens parkeren is hier verboden.

Een onderbord kan wel de tijden vermelden waarop laden lossen is toegestaan, op andere tijden is deze plaats NIETS, ook geen parkeerplaats.
Na het laden en lossen de pakbon laten tekenen is ook nog onderdeel van laden en lossen
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #13 Gepost op: 30 mei 2015, 11:37:40
HIT
 naar aanleiding van jou opmerking:  Koninklijk Besluit d.d: 01-12-1975 Titel 1 artikel 2 Algemene bepalingen voor het Reglement op de politie, van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg.
Artikel 2 lid 22  Een stilstaand voertuig is een voertuig dat niet langer stilstaat dan noodzakelijk is voor het doen laten in- of uitstappen van persoenen of het laden en lossen van goederen.
Artikel 2.lid 23  Een geparkeerd voertuig is een voertuig dat langer dan noodzakelijk( ter beoordeling van de politie-ambtenaar) stilstaat en waarbij niet direct een bestuurder aanwezig is om dit te verplaatsen.
Bij instappen begint de inzet.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2015, 11:51:45
Als ik naar het onderbord kijk, is het tijdens de aangegeven uren een laad en losplaats.
Buiten deze uren geld dit bord niet, en is het dus een gewone parkeerplaats.
Wil men dat er buiten deze uren niet geparkeerd wordt, dan zal men dit door een bord E4 met onderbord met tijden aangegeven moeten worden.
Al met al een zeer onoverzichtelijk bord, en ik denk dat als men met een foto in bezwaar gaat tegen een bekeuring geschreven op deze plaats de OvJ de bon zal seponeren, omdat het bord onduidelijk is.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #15 Gepost op: 30 mei 2015, 12:00:26
Oscar, in het feitenboekje 2015 voor Parkeren en overlast is op blz 2 zelfs een aparte beschrijving van dit bord

En de omschrijvingen in de diverse artikelen leidt toch naar een verbod tot parkeren bij dit bord.
Bij instappen begint de inzet.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #16 Gepost op: 30 mei 2015, 12:11:28
Citaat van: Gijs link=msg=1353141 date=1432978660
HIT
 naar aanleiding van jou opmerking:  Koninklijk Besluit d.d: 01-12-1975 Titel 1 artikel 2 Algemene bepalingen voor het Reglement op de politie, van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg.
Artikel 2 lid 22  Een stilstaand voertuig is een voertuig dat niet langer stilstaat dan noodzakelijk is voor het doen laten in- of uitstappen van persoenen of het laden en lossen van goederen.
Artikel 2.lid 23  Een geparkeerd voertuig is een voertuig dat langer dan noodzakelijk( ter beoordeling van de politie-ambtenaar) stilstaat en waarbij niet direct een bestuurder aanwezig is om dit te verplaatsen.
Ik ken het artikel Gijs, echter de beoordeling van een politie-ambtenaar kan onjuist zijn. Zoals ik al aangaf is er nog geen boete doorgegaan als de betrokkene kan aantonen dat hij/zijn daadwerkelijk aan het laden of lossen was.
Sterker nog, er zijn bedrijven die voor dit soort boete's speciaal een jurist in dienst hebben die ze betalen met de schadevergoedingen die men krijgt voor de tijd die men kwijt is om een bezwaar te schrijven.

Maar tel maar na op je vingers, ik moet een pallet lossen bij een centrum waar dit bord staat. Ik haal de pallet uit de vrachtauto met een elektrische pompwagen en moet dan ongeveer een 1.5 km lopen om bij de klant te komen, de pallet past niet door de deur dus moet worden afgestapeld ( in distributiewerk komt dit vaker voor dan je zou denken ) de lading is onder rembours dus moet er worden afgerekend en nageteld. Dan ben je al met al snel een half uur tot een uur bezig waarbij niemand in de buurt van de vrachtauto is, en ja dan kan een bevoegd persoon oordelen dat ik er langer sta dan hij nodig acht. Gelukkig zijn er dan weer andere mensen die wel voor rede vatbaar zijn als je de vrachtbrief laat zien en de werkzaamheden uitlegt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #17 Gepost op: 30 mei 2015, 12:20:22
Citaat van: Gijs link=msg=1353147 date=1432980026
Oscar, in het feitenboekje 2015 voor Parkeren en overlast is op blz 2 zelfs een aparte beschrijving van dit bord

En de omschrijvingen in de diverse artikelen leidt toch naar een verbod tot parkeren bij dit bord.

Ik weet wat het bord betekent, ik schrijf voor dit bord ruim 100 bekeuringen per jaar.
Echter door het betreffende onderbord wordt de situatie zo onduidelijk, dat ik hier geen bekeuring voor zou schrijven.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #18 Gepost op: 30 mei 2015, 22:25:26

HIT
 naar aanleiding van jou opmerking:  Koninklijk Besluit d.d: 01-12-1975 Titel 1 artikel 2 Algemene bepalingen voor het Reglement op de politie, van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg.
Artikel 2 lid 22  Een stilstaand voertuig is een voertuig dat niet langer stilstaat dan noodzakelijk is voor het doen laten in- of uitstappen van persoenen of het laden en lossen van goederen.
Artikel 2.lid 23  Een geparkeerd voertuig is een voertuig dat langer dan noodzakelijk( ter beoordeling van de politie-ambtenaar) stilstaat en waarbij niet direct een bestuurder aanwezig is om dit te verplaatsen.
Dan ben ik altijd bezig met lid 22.
Trouwens, zou een BOA niet mogen schrijven voor lid 23?


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #19 Gepost op: 30 mei 2015, 22:29:03
2. Toepassing bord E7

Het bord kan betrekking hebben op één of meerdere laad- en losgelegenheden. In het laatste geval is dit met pijlen op een onderbord aangeduid. Bord E7 wordt evenwijdig aan de weg geplaatst zodat het bord waarneembaar is voor al het verkeer in beide richtingen. Als aanvulling op de bebording kan op het wegdek het pictogram worden aangebracht.

Een laad- en losgelegenheid mag door bestuurders van alle voertuigen worden gebruikt om te laden en/of te lossen. Het onmiddellijk laten in- of uitstappen van passagiers is eveneens toegestaan.

3. Onderborden (nadere uitleg)

Door middel van een onderbord met één of twee pijlen of numerieke tekst ("2x", "3x") kan worden aangegeven dat het meer dan één gelegenheid betreft (pijlsymbool naar rechts, naar links of naar rechts en links, onderborden OB501l, OB502, OB503 of OB504). De plaatsen op dit weggedeelte moeten fysiek duidelijk herkenbaar zijn.

Onderborden (beperking werkingssfeer)
Op een onderbord wordt aangegeven dat de parkeergelegenheid uitsluitend gedurende de aangegeven dagen en/of uren uitsluitend bestemd is voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen. (onderborden; bijvoorbeeld OB206p).

Het bevoegd gezag kan op grond van art. 87 RVV met betrekking tot bord E7 een ontheffing verlenen aan bepaalde weggebruikers.





Zie vooral de beperking van de werkingssfeer middels een onderbord
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..