Sollicitatie medewerker Veiligheid & Service NS

Auteur Topic: Sollicitatie medewerker Veiligheid & Service NS  (gelezen 11138 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Gepost op: 30 mei 2015, 19:00:07
Beste forumleden,

Gisteren heb ik een sollicitatie de deur uit gedaan voor de functie medewerker Veiligheid & Service, de standplaats laat ik even achterwege.

Het betreft uiteraard nog maar de 1e stap van een aantal die nog genomen dienen te worden, maar om alvast wat informatie in te winnen is nooit verkeerd.
Op de website van de NS is hier best wat over te vinden, maar persoonlijke ervaringen zijn altijd welkom.

Ik heb een aantal vragen, misschien dat er mensen zijn die hier antwoord op kunnen geven. ;-)
- Zijn er forumleden die deze sollicitatie procedure hebben doorlopen? En wat zijn jouw ervaringen hiermee? (telefonische intake, Selectiegesprek, psychologisch onderzoek, ed.)
- Zelf heb ik wel een algemeen beeld wbt de werkzaamheden binnen deze tak. In de tijd dat ik nog werkzaam was bij de politie in Amsterdam heb ik een aantal keer met hen mogen samenwerken. Maar hoe een complete werkdag van een medewerker Veiligheid & Service er nu echt uitziet, daar zou ik best wat meer over willen weten. bijvoorbeeld Flextaken, zoals baanvakcontrole, (risico)evenementen ed.
- Er zijn diverse standplaatsen waar je geplaatst kunt worden, hoe groot is je werkgebied, landelijk of een bepaalde regio?
- Ook belangrijk, de arbeidsvoorwaarden/CAO, ik kom hier niet geheel uit, vooral als het gaat om de salaris schalen in combinatie met deze functie.
( Als iemand hier iets over kan en wil vertellen, kan ook altijd via PM )
- Overige tips zijn ook welkom.

Ik ben benieuwd naar de antwoorden, alvast bedankt!


Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2015, 20:02:18
Mag ik vragen waarom je je werkzaamheden bij de politie gestaakt hebt en nu voor de NS hebt gekozen?
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2015, 20:14:27
Qua salaris is het vergelijkbaar met een hoofdagent incl onregelmatigheid, als ik het mag geloven (bekende van mij is werkzaam bij s&v)


Ell

  • aspirant hoofdagent Oost-Brabant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2015, 10:11:55
Ik ben momenteel 3 jaar werkzaam bij Veiligheid & Service.

Er zijn op mijn standplaats (en de meeste door het land) minimaal 2 teams aanwezig, vast en flex.
Het vaste team blijft op de standplaats, ter assistentie van binnenkomende treinen en meldingen op het station zelf.
Het flexteam doet baanvakcontroles en kan door de centrale naar calamiteiten gestuurd worden. (aanrijding, verbussing, gestrande treinen)
Je draait zowel vast als flexdiensten, de werktijden zijn treindienst-dekkend. Per standplaats is het verschillend wat de werktijden zijn en eventuele nachtdiensten (afhankelijk van oa nachtnet).

Het gebied waar je in werkt is een bepaalde regio, de afstanden zijn dan ook verschillend per standplaats. Opmerking: ze zijn bezig met het herinrichting van V&S, dus hoe dit in de toekomst is moeten we afwachten.

Wat betreft de CAO, de NS heeft dit goed geregeld. Aanvullingen op de ATW (geen ochtenddienst na reeks nachten) 3de weekend vrij. Toeslagen voor onregelmatigheid natuurlijk en vergoedingen voor wijzigen van diensten etc.
Het salaris durf ik niet te zeggen, bij de sollicitatie is een schaal opgegeven en dan is de trede afhankelijk van de leeftijd.


Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag! En natuurlijk succes met je sollicitatie.


MarkyMark

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2016, 19:58:43
Citaat van: Security guard link=msg=1353190 date=1433005207
Beste forumleden,

Gisteren heb ik een sollicitatie de deur uit gedaan voor de functie medewerker Veiligheid & Service, de standplaats laat ik even achterwege.

Het betreft uiteraard nog maar de 1e stap van een aantal die nog genomen dienen te worden, maar om alvast wat informatie in te winnen is nooit verkeerd.
Op de website van de NS is hier best wat over te vinden, maar persoonlijke ervaringen zijn altijd welkom.

Ik heb een aantal vragen, misschien dat er mensen zijn die hier antwoord op kunnen geven. ;-)
- Zijn er forumleden die deze sollicitatie procedure hebben doorlopen? En wat zijn jouw ervaringen hiermee? (telefonische intake, Selectiegesprek, psychologisch onderzoek, ed.)
- Zelf heb ik wel een algemeen beeld wbt de werkzaamheden binnen deze tak. In de tijd dat ik nog werkzaam was bij de politie in Amsterdam heb ik een aantal keer met hen mogen samenwerken. Maar hoe een complete werkdag van een medewerker Veiligheid & Service er nu echt uitziet, daar zou ik best wat meer over willen weten. bijvoorbeeld Flextaken, zoals baanvakcontrole, (risico)evenementen ed.
- Er zijn diverse standplaatsen waar je geplaatst kunt worden, hoe groot is je werkgebied, landelijk of een bepaalde regio?
- Ook belangrijk, de arbeidsvoorwaarden/CAO, ik kom hier niet geheel uit, vooral als het gaat om de salaris schalen in combinatie met deze functie.
( Als iemand hier iets over kan en wil vertellen, kan ook altijd via PM )
- Overige tips zijn ook welkom.

Ik ben benieuwd naar de antwoorden, alvast bedankt!

Beste Securiry Guard,
ik lees jou topic op dit forum, en ik zit momenteel in het zelfde schuitje als dat jij vorig jaar zat. tijdens je sollicitatie procedure,
ben je inmiddels aangesteld als medewerker service & veiligheid?
en hoe is jou selectie procedure gegaan?

ik heb eergisteren gesolliciteerd, en hopelijk ontvang ik komende week een telefonisch interview.
graag hoor ik jou ervaring.

Groet,
Mark