nep agent? #nt

Auteur Topic: nep agent? #nt  (gelezen 2734 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Gepost op: 3 juni 2015, 19:12:13
Even het volgend geval.

vandaag kom ik terug van Utrecht over de N11, rond 10.30. Ik ga bij de oprit bij de container terminal naar de linkerbaan om een vrachtwagen ruimte te geven. Terwijl ik dus naar links ga, zie ik 2 personen auto's daar op de oprit staan, waardoor de vrachtwagen moest uitwijken om er langs te komen. Ik dacht dus bij mezelf, draaien bij volgend afrit en even kijken of ik assistentie kan verlenen.

Kom dus terug rijden en beide auto;s zijn weg, zie ik vanaf de N11. Afrit gepakt en overlangs om weer richting Leiden te gaan, zie ik 2 auto's aan de andere kant naast de oprit staan. Wederom gedraaid en nu stonden de beide voertuigen er nog. Gestopt naast de achterste en gevraagd of ze hulp nodig hadden, waarop de bestuurder zei dat de voorste wagen van de politie was, maar dat hij gelukkig geen bon had gekregen.

Verder even niet bij na gedacht, dus gedag gezegd en mijn weg vervolgd. Maar zat later te denken, de plek waar de beide auto's stonden, daar zal de politie NOOIT iemand aan de kant zetten voor een gesprek of iets anders, die neemt de bestuurder mee de afrit af en zoekt een goede en veilige plek.

Ik heb na thuiskomst dus we besloten om dit toch even te melden via 0800, maar omdat ik even niet had door gedacht, geen merk of kenteken genoteerd. Alleen dat het een donkere auto was, met donkere achterramen, type Golf, Swift. kreeg, ondanks dat men er weinig mee kon, toch een bedankje en ze zouden het opnemen met de regio Alphen en de WIS in kennis stellen, voor eventueel latere gevallen.

Goed gehandeld? (Buiten dan, volgende keer, merk/type/kenteken noteren)

Oh, en als ik iemand langs de kant zie staan op de vluchtstrook of een andere veilige plek, stop ik niet. Dan ga ik er vanuit dat ze zelf al gebeld hebben of dat er via camera beelden iemand op af gestuurd word! Dit was in beide gevallen een zéér risicovolle plek om te staan. (geen vluchtstrook aldaar en motor kun je toch vrij makkelijk uit de gevaar zone zetten dan)




specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2015, 20:33:33
Kan van alles zijn geweest... Maar om nu te suggereren dat het "nep agenten" zouden zijn geweest vind ik ook een beetje over de top... Ik heb ook wel eens verschillende plaatsen gezien waar de politie mensen staande houd waarvan ik denk "moet dat daar nu"

Ik snap alleen niet waarom je als motorrijder in een privé situatie assistentie wil verlenen bij 2 auto's die langs de weg staan... Jij als motorrijder kunt niet echt veel assistentie leveren in een dergelijke situatie zonder signalering op je voertuig/motor...

Volgende keer gewoon 112 bellen of Rijkswaterstaat en doorgeven dat er 2 auto's langs de weg staan...

Bovendien spreek je jezelf tegen....

"Oh, en als ik iemand langs de kant zie staan op de vluchtstrook of een andere veilige plek, stop ik niet. Dan ga ik er vanuit dat ze zelf al gebeld hebben of dat er via camera beelden iemand op af gestuurd word! Dit was in beide gevallen een zéér risicovolle plek om te staan. (geen vluchtstrook aldaar en motor kun je toch vrij makkelijk uit de gevaar zone zetten dan)"


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2 Gepost op: 3 juni 2015, 21:26:22
Citaat van: specialagent112 link=msg=1353882 date=1433356413
Kan van alles zijn geweest... Maar om nu te suggereren dat het "nep agenten" zouden zijn geweest vind ik ook een beetje over de top... Ik heb ook wel eens verschillende plaatsen gezien waar de politie mensen staande houd waarvan ik denk "moet dat daar nu"

Ik snap alleen niet waarom je als motorrijder in een privé situatie assistentie wil verlenen bij 2 auto's die langs de weg staan... Jij als motorrijder kunt niet echt veel assistentie leveren in een dergelijke situatie zonder signalering op je voertuig/motor...

Volgende keer gewoon 112 bellen of Rijkswaterstaat en doorgeven dat er 2 auto's langs de weg staan...

Bovendien spreek je jezelf tegen....

"Oh, en als ik iemand langs de kant zie staan op de vluchtstrook of een andere veilige plek, stop ik niet. Dan ga ik er vanuit dat ze zelf al gebeld hebben of dat er via camera beelden iemand op af gestuurd word! Dit was in beide gevallen een zéér risicovolle plek om te staan. (geen vluchtstrook aldaar en motor kun je toch vrij makkelijk uit de gevaar zone zetten dan)"

Ik zie de tegenspraak niet: eerst over de vluchtstrook of andere veilig plek waar hij niet stopt, op een risicovolle plek waar je motor uit het gevaar kan zetten stopt hij wel.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #3 Gepost op: 3 juni 2015, 23:44:48
1. Misschien verkeerd geformuleerd. Motor kan je makkelijk veilig neer zetten.
2. Motor heeft wel degelijk signalering. Flitsers voorop en zwaailamp (oranje) achterop. Beplakt aan de zijkant zoals transport begeleiders de striping hebben.
3. De opmerking of het nep of echt is is misschien ook wat kort door de bocht, maar de plek waar beide malen de voertuigen stonden, zal een agent NOOIT iemand laten stoppen! Google earth heeft helaas de oude situatie nog staan. Maar op beide plekken was geen vluchtstrook of pechhaven. Ze stonden beide in de berm geparkeerd.

Heb de titel aangepast. Hoop dat het zo wat beter de lading dekt.