Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 256760 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Het WIS is inmiddels al weer aardig actief mbt dit onderwerp.  :D
Feit is dat de aanbesteding voor de V70 verlopen is.
Verder is per direct de D5 niet meer leverbaar dus voldoet die auto niet meer aan de aanbesteding.
Gaat wel weer lekker zo... Geen nieuwe aanbesteding en de huidige voldoet niet meer.
Dus... Doorrijden tot de 5 ton dan maar?  e050




André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
D5 niet meer leverbaar... is dat niet van tevoren aangekondigd door de importeur/leverancier dat dit zou gebeuren ? Lekker werken zo... 98uiye


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
De huidige D4 is een teruggeschroefte D5, fiets langs een tuner(wat men toch al doet) en beide motoren presteren weer hetzelfde. Maar dat zal wel te makkelijk zijn....


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Citaat van: jadjong link=msg=1352811 date=1432806324
De huidige D4 is een teruggeschroefte D5, fiets langs een tuner(wat men toch al doet) en beide motoren presteren weer hetzelfde. Maar dat zal wel te makkelijk zijn....

De D4 is zeker geen teruggeschroefte D5 maar een twin turbo 4 cilinder waar de D5 nog een 5 cilinder is.
Voordeel van de D4 is wel een 8 traps automaat en de prestaties op papier zijn vergelijkbaar met de D5.
Een chip kan maar ik ben er geen fan van bij dienstvoertuigen.
Privé is een ander verhaal omdat de belasting niet te vergelijken is.
De D5 voldoet nu al niet qua vermogen dus een D4 met chip ook niet.
En het komt de duurzaamheid ook niet ten goede.


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Ik had iets duidelijker moeten zijn, de huidige D4 wordt straks als D5 verkocht met vanuit de fabriek iets meer vermogen. Als je niet kan wachten kan je die upgrade ook zelf uitvoeren. Volvo is gestopt met D/T(cijfer) voor de aanduiding van het aantal cylinders. Je kan nu aan het getal het vermogen aflezen.
Citaat

D8 300 T8 325
D6 250 T6 275
D5 200 T5 225
D4 165 T4 175
D3 135 T3 150
D2 115 T2 125
D1 90 T1 100
 
D8 is een op diesel gebaseerde auto met een vermogen van rond de 300PK, T8 is een op benzine gebaseerde auto met rond de 300PK. Dit laat gelijk ruimte in het programma


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Citaat van: jadjong link=msg=1353108 date=1432930402
Ik had iets duidelijker moeten zijn, de huidige D4 wordt straks als D5 verkocht met vanuit de fabriek iets meer vermogen. Als je niet kan wachten kan je die upgrade ook zelf uitvoeren. Volvo is gestopt met D/T(cijfer) voor de aanduiding van het aantal cylinders. Je kan nu aan het getal het vermogen aflezen.D8 is een op diesel gebaseerde auto met een vermogen van rond de 300PK, T8 is een op benzine gebaseerde auto met rond de 300PK. Dit laat gelijk ruimte in het programma

Oke van de D8 had ik nog niet eerder gehoord en die is niet leverbaar in de V70.
En omdat Volvo de 5 cilinders laat vallen zal dat een 4 cilinder bi-turbo worden gok ik.
Probleem is nu dat er geen geschikte voertuigen besteld kunnen worden en er wel nieuwe voertuigen nodig zijn de komende maanden.  ::)


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Je moet je sowieso niet al te rijk rekenen met die vermogens, sommigen zijn half electrisch en half brandstof. Alleen volgeladen vanaf het bureau heb je dan max vermogen, zodra je de snelweg bereikt is de accu leeg... ;)


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Het wordt hoog tijd om eens wat voertuigen te gaan testen dacht ik zo.


Duncan

  • RPAA
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • "verbaas u niet, verwonder u slechts"
Citaat van: jadjong link=msg=1353108 date=1432930402
Ik had iets duidelijker moeten zijn, de huidige D4 wordt straks als D5 verkocht met vanuit de fabriek iets meer vermogen. Als je niet kan wachten kan je die upgrade ook zelf uitvoeren. Volvo is gestopt met D/T(cijfer) voor de aanduiding van het aantal cylinders. Je kan nu aan het getal het vermogen aflezen.D8 is een op diesel gebaseerde auto met een vermogen van rond de 300PK, T8 is een op benzine gebaseerde auto met rond de 300PK. Dit laat gelijk ruimte in het programma

Laten we ons aub beperken tot auto motorblokken! Een D8 is een motor voor in een graafmachine/vrachtwagen  98uiye

Net als dat de D4 een teruggeschroefde D5 zou zijn. Totale onzin en geen meerwaarde voor dit topic...

Zoals RS6 al aangeeft voldoet de huidige D5 al amper, laat staan een D4, 4 cilinder turbo die "dezelfde" specs heeft als een D5, maar daarvoor maximaal op zijn tenen moet lopen.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Citaat van: Duncan link=msg=1353200 date=1433010199
Laten we ons aub beperken tot auto motorblokken! Een D8 is een motor voor in een graafmachine/vrachtwagen  98uiye

Net als dat de D4 een teruggeschroefde D5 zou zijn. Totale onzin en geen meerwaarde voor dit topic...

Zoals RS6 al aangeeft voldoet de huidige D5 al amper, laat staan een D4, 4 cilinder turbo die "dezelfde" specs heeft als een D5, maar daarvoor maximaal op zijn tenen moet lopen.

Dat zeg ik, het wordt tijd (daar hadden we eerlijk gezegd allang mee moeten beginnen...) dat er serieus getest gaat worden. En dat op de tenen lopen doet die D5 ook al. Je moet namelijk constant het volledige vermogen aanspreken om het desbetreffende voertuig, wat dagelijks tot -50 kg maximaal beladen is, de bewegingssnelheid te kunnen geven die nodig is om veilig en vlot haar werkgebied te kunnen doorkruisen. Als je dan ook nog eens te weinig voertuigen hebt (Amsterdam) waardoor de werkbelasting te hoog wordt en de voertuigen geen "rust" krijgen is het risico heel groot dat voertuigen stuk gaan waardoor de voertuigen die nog wel rijden niet op tijd hun beurt krijgen met alle gevolgen van dien. Maar ach, waarom zou je luisteren naar de gebruikers ? Al die slimme mensen achter hun bureau's hebben daar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer verstand van en vinden/vonden het daadwerkelijk testen kennelijk niet noodzakelijk getuige de totstandkoming van de keuze van de voorlaatste en huidige generaties RSA's.

Ik hoop oprecht dat er dit keer wel serieus getest kan gaan worden maar vrees gezien de druk die er nu al is ontstaan door weer veel te laat "aan het werk te gaan" dat de keuze weer op papier zal worden gemaakt ipv in de praktijk.