Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 258771 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Maar hij heeft toch wel goedgekeurde amber flitsers op de corners; de TA is additioneel (wordt vaak als primaire waarschuwing gebruikt, maar da's dan de eindgebruiker die het 'fout' doet)

Dat klopt, maar alles wat niet aan de eisen voldoet mag er dus eigenlijk ook niet op zitten ;) maar dat is muggenzifterij wat mij betreft. Het werkt en het voldoet aan de minimale felheid. Mocht de TA te fel zijn voor die job dan laat je hem uit.
Een niet uitschakelbare grootlichtflits vindt ik derhalve vele malen storender! Als er iets verblindend is is dat het wel. Fijn als er dan een agent voor zn auto staat om een stopteken te geven en boos wordt dat je hem niet ziet.... :-X


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Vanmiddag op de N227 bij Amersfoort een nieuwe opvallend VW Passat station zien rijden met groene handelsplaten. Weet iemand of dit misschien een showmodel van Pon is, of zijn er korpsen die met dit type voertuig rijden?


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Vanmiddag op de N227 bij Amersfoort een nieuwe opvallend VW Passat station zien rijden met groene handelsplaten. Weet iemand of dit misschien een showmodel van Pon is, of zijn er korpsen die met dit type voertuig rijden?

Bij ons in het noorden is dit voertuig in ieder geval in gebruik (geweest?) bij het verkeershandhavingsteam!

Edit: foto

Volkswagen Passat Variant 2.0D
2012
Regiopolitie Groningen, Verkeershandhavingsteam
Foto: M. Nuver
112-Groningen.nl


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Aangezien de Volvo V70 al enige tijd niet meer leverbaar is en de eerste Audi's pas in de zomer op zijn vroegst op de weg komen heeft de LE in samenwerking met enkele verkeersteams nog wat nieuwe Passat 2.0BiTDI's ingekocht binnen de aanbestedingsnormen (dus buiten de aanbesteding). Deze gaan de Volvo's vervangen die afgeschreven zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Is wat op de foto staat de standaard signalering van die wagens? Voor verkeerstaken lijkt me het wat magertjes...  :o
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


guest16442

  • Gast
Aangezien de Volvo V70 al enige tijd niet meer leverbaar is en de eerste Audi's pas in de zomer op zijn vroegst op de weg komen heeft de LE in samenwerking met enkele verkeersteams nog wat nieuwe Passat 2.0BiTDI's ingekocht binnen de aanbestedingsnormen. Deze gaan de Volvo's vervangen die afgeschreven zijn.
Binnen de aanbestedingsnormen? Als ik naar de cijfers van die Passat 2.0BiTDI's kijk haalt deze de 250km/h niet (max. 238km/h)...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Binnen de aanbestedingsnormen? Als ik naar de cijfers van die Passat 2.0BiTDI's kijk haalt deze de 250km/h niet (max. 238km/h)...
Nee klopt, maar hij is sneller als de Volvo. Met binnen de aanbestedingsnormen bedoelde ik dat het bedrag niet zodanig hoog werd dat men verplicht was de auto formeel aan te besteden. Door er onder te blijven kon men zelf inkopen. Het gaat echt om het vervangen van een paar voertuigen die total-los zijn gereden, of die ruim over de 300.000 kilometer komen...

Is wat op de foto staat de standaard signalering van die wagens? Voor verkeerstaken lijkt me het wat magertjes...  :o
Als je goed kijkt zie je twee pitjes. Dat is er al een meer als op onze Volvo's zitten. Komt wel minder licht vanaf en ik vraag mij af of een 140pk Passat nou zo noemenswaardig veel beter is als een 140pk Touran...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
En tadaa:

Citaat van: [facebook]https://www.facebook.com/teamhoofdwegen/posts/1979985652266288[/facebook]
Vandaag mogen wij u weer een nieuw teamlid presenteren: de Volkswagen Passat!

Deze auto dient ter overbrugging naar de Audi A6 die vanaf dit voorjaar aan ons geleverd zal worden. De komst van de Passat is nodig ivm de hoge leeftijd en kilometerstand van sommige van onze Volvo's.





"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Nee klopt, maar hij is sneller als de Volvo. Met binnen de aanbestedingsnormen bedoelde ik dat het bedrag niet zodanig hoog werd dat men verplicht was de auto formeel aan te besteden. Door er onder te blijven kon men zelf inkopen. Het gaat echt om het vervangen van een paar voertuigen die total-los zijn gereden, of die ruim over de 300.000 kilometer komen...
Als je goed kijkt zie je twee pitjes. Dat is er al een meer als op onze Volvo's zitten. Komt wel minder licht vanaf en ik vraag mij af of een 140pk Passat nou zo noemenswaardig veel beter is als een 140pk Touran...


EDIT: Ik reageer op jou, maar op een post na jou. Sorry. Die waar jij op reageerde heb je dus wrs gelijk. De post na jou zijn dus wrs wel snellere uitvoeringen.

ORIGINELE REACTIE:
Ik lees in de reactie op FB "2.0 BiTDI 240pk".

En dit:
"Volgens mij hebben jullie een unicum in Politie NL met een opvallende Passat!"

Antwoord team hoofdwegen "Met deze uitvoering wel, maar in het Noorden van het land rijden er inderdaad al een tijdje Passats rond."

Zal dus toch wel een snellere zijn dan die andere.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik zie de onduidelijkheid. De nu geleverde Passats zijn 2.0 BiTurbo's met 240 PK die sneller zijn als de V70 maar trager als de komende Audi's. De oude Passats van Noord Nederland hebben slechts 140pk wat ze niet sneller maakt als een Touran.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein