Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 256756 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
PK's zegt niet alles over een auto. Het kan best zijn dat een auto met minder PK harder/sneller/beter is dan een auto met meer PK.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Citaat van: CopVR3 link=msg=1353352 date=1433130136
Nee joh. Andersom.
Een 520d Touring met 184pk doet 224 km/u en 8.2sec.
Een 318d Touring met 143pk doet 210 km/u en 9.2sec.

De 5 serie is een stuk sneller. Maar ook 10 mille duurder.

Hahahaha ja snap ik.
Een 318d is voldoende, een 320d of 520d is beter.  8)
Ik verwacht dat BMW, mochten ze mee doen met de aanbesteding een 218d of 220d Active  Tourer naar voren schuiven als NH wijkteam voertuig.

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1353370 date=1433148050
PK's zegt niet alles over een auto. Het kan best zijn dat een auto met minder PK harder/sneller/beter is dan een auto met meer PK.

Klopt idd. Maar in het geval van de V70 wel, deze is namelijk inclusief inbouw en 2 dienders top zwaar.
Van 0 - 100 in ongeveer 9 sec.
Dus meer vermogen en koppel is wenselijk, ook voor de tussen acceleratie's.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
PK's zegt niet alles over een auto. Het kan best zijn dat een auto met minder PK harder/sneller/beter is dan een auto met meer PK.
Klopt. En die Volvo's hebben ook nog eens een Geartronic automaat. En die staan bekend als vrij traag, loom (t.o.v. concurenten zoals 8-traps ZF bak in b.v. de BMW's) en zorgen voor enorm brandstofverbruik.

En @RS6. Hoop niet op een Active Tourer als NH auto. Snap uberhaupt niet waar het idee weg komt dat de landelijke standaard NH een hoge familiewagen moet zijn.
Waarom niet een Passat of segmentgenoot daarvan? En die hoge instap wegen niet tegen de nadelen van zo'n auto op. De oudere collegas die piepen over instappen kunnen ook het busje pakken.

Snap overigens ook niet waarom er een groot verschil moet zijn in type auto en vermogens. Waarom er op de snelweg een auto moet komen met dik 200+ pk terwijl de regio blijft zitten met een traag 140pk-hok.
Helemaal in b.v. deels landelijk gebied rijdt men ook alleen maar op de grote weg, moet je vlot inhalen en snel kunnen optrekken.
Maar zelfs in de stad wil ik liever een snelle lagere auto. Ik geloof niet in die verhalen over dat dat niet handig zou zijn qua wendbaarheid blabla. Als je niet met een auto van formaat kan rijden in de stad zijn er genoeg cursusjes...
Bovendien is bijvoorbeeld de V70 maar 30cm langer dan een Touran. Dat zet geen zoden aan de dijk. De draaicircel van beiden is hetzelfde. 11,2 meter.
En ja die zogenaamde hogere zit... is feitelijk minder dan 10 cm. (Ja. nagemeten) Daar hebben we ook een bus voor.
Ik rij zelf (194cm) een lage Audi A6 maar krijg altijd rug en nekpijn in die hogere Touran. Ach zal ook wel te maken hebben met die goedkope basis-stoelen in die auto.

Voor het in en uitstappen dat m.n. bij de rondere en langere collega's wat gemakkelijker gaat in een Touran/Active Tourer, dat zal. Maar dat weegt m.i. niet op tegen wat je inlevert bij zo'n familieauto. En nee, dan heb ik het nog niet eens over uitstraling. ::)

Kortom ik wil graag een echte politieauto terug, geen kan-er-net-mee-door aangepast familiehok.


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1353370 date=1433148050
PK's zegt niet alles over een auto. Het kan best zijn dat een auto met minder PK harder/sneller/beter is dan een auto met meer PK.
Zeker, maar de BMW is van zichzelf al 100KG zwaarder. Met 400KG aan pionnen en afzetlint achterin denk ik niet dat de chauffeur enige verbetering gaat merken in (tussen)acceleratie ten opzichte van de huidige auto.
De keuze aan auto's (met eisen die ik hier voorbij zie komen) is niet heel groot.
>200PK
>400NM
<8s 0-100
>500L bagageruimte(stationmodel)
Max 45.000 excl BPM/BTW. Dat is 10.000.- meer dan het model uit de huidige aanbesteding.
Dan blijft er over:
Audi A6 218PK 44.290.-
BMW 5 218PK 44.579
Mercedes E300 231PK 47.616.-
Volkswagen Passat 240PK 34.472.-
Volvo V70 220PK, 35.489.- Niet meer leverbaar.
Alles weegt rond de 1700KG.
Wat wordt het dit jaar? Extra salaris of toch een E300 al bedrijfsauto?  0098


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Zeker, maar de BMW is van zichzelf al 100KG zwaarder. Met 400KG aan pionnen en afzetlint achterin denk ik niet dat de chauffeur enige verbetering gaat merken in (tussen)acceleratie ten opzichte van de huidige auto.
De keuze aan auto's (met eisen die ik hier voorbij zie komen) is niet heel groot.
>200PK
>400NM
<8s 0-100
>500L bagageruimte(stationmodel)
Max 45.000 excl BPM/BTW. Dat is 10.000.- meer dan het model uit de huidige aanbesteding.
Dan blijft er over:
Audi A6 218PK 44.290.-
BMW 5 218PK 44.579
Mercedes E300 231PK 47.616.-
Volkswagen Passat 240PK 34.472.-
Volvo V70 220PK, 35.489.- Niet meer leverbaar.
Alles weegt rond de 1700KG.
Wat wordt het dit jaar? Extra salaris of toch een E300 al bedrijfsauto?  0098
400kg? Das echt veel te veel en niet waar. De hele noodhulp-uitrusting is max 100kg. Incl tactische vesten, pionnen e.d. Valt wel mee. Wel zorgen voor slimme inbouw of bakken. Die onzinnige zware betonplexkisten moeten eruit.
En een station hoeft m.i. ook niet perse. De hele uitrusting (vrij uitgebreid, 2 a4-tjes) past "als het moet" zelfs in een Golfje hatchback. Zie topic onopvallende politie auto's pagina 72. Kan je nagaan wat er in b.v. een Passat sedan past.


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
De huidige V70 heeft een laadvermogen van 700KG, na aftrek van twee niet-Amerikaanse agenten met volgepakt uniform blijft er nog zo'n 460KG over. Als ik lees dat de huidige auto geen laadvermogen meer over heeft denk ik dat 400KG aan ingebouwde uitrusting geen slecht begin is.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Citaat van: CopVR3 link=msg=1353405 date=1433164510
Klopt. En die Volvo's hebben ook nog eens een Geartronic automaat. En die staan bekend als vrij traag, loom (t.o.v. concurenten zoals 8-traps ZF bak in b.v. de BMW's) en zorgen voor enorm brandstofverbruik.

En @RS6. Hoop niet op een Active Tourer als NH auto. Snap uberhaupt niet waar het idee weg komt dat de landelijke standaard NH een hoge familiewagen moet zijn.
Waarom niet een Passat of segmentgenoot daarvan? En die hoge instap wegen niet tegen de nadelen van zo'n auto op. De oudere collegas die piepen over instappen kunnen ook het busje pakken.

Snap overigens ook niet waarom er een groot verschil moet zijn in type auto en vermogens. Waarom er op de snelweg een auto moet komen met dik 200+ pk terwijl de regio blijft zitten met een traag 140pk-hok.
Helemaal in b.v. deels landelijk gebied rijdt men ook alleen maar op de grote weg, moet je vlot inhalen en snel kunnen optrekken.
Maar zelfs in de stad wil ik liever een snelle lagere auto. Ik geloof niet in die verhalen over dat dat niet handig zou zijn qua wendbaarheid blabla. Als je niet met een auto van formaat kan rijden in de stad zijn er genoeg cursusjes...
Bovendien is bijvoorbeeld de V70 maar 30cm langer dan een Touran. Dat zet geen zoden aan de dijk. De draaicircel van beiden is hetzelfde. 11,2 meter.
En ja die zogenaamde hogere zit... is feitelijk minder dan 10 cm. (Ja. nagemeten) Daar hebben we ook een bus voor.
Ik rij zelf (194cm) een lage Audi A6 maar krijg altijd rug en nekpijn in die hogere Touran. Ach zal ook wel te maken hebben met die goedkope basis-stoelen in die auto.

Voor het in en uitstappen dat m.n. bij de rondere en langere collega's wat gemakkelijker gaat in een Touran/Active Tourer, dat zal. Maar dat weegt m.i. niet op tegen wat je inlevert bij zo'n familieauto. En nee, dan heb ik het nog niet eens over uitstraling. ::)

Kortom ik wil graag een echte politieauto terug, geen kan-er-net-mee-door aangepast familiehok.

Ja mee eens hoor.  ;)
Z'n mpv moeten we vanaf nu laten staan.
Een Golf of Passat geniet zeker mijn voorkeur en dan komt die 150 pk ook beter tot z'n recht.
Meer vermogen kan, zeker in een buitengebied maar dan moet de Broa ook uitgebreider.

Ik hoorde dat BMW de Active Tourer mede heeft ontwikkeld voor de politie en overige hulp diensten.
Maar dat weet ik niet zeker. En een 220d lijkt mij dan de beste keus. 8)

Citaat van: jadjong link=msg=1353517 date=1433196363
De huidige V70 heeft een laadvermogen van 700KG, na aftrek van twee niet-Amerikaanse agenten met volgepakt uniform blijft er nog zo'n 460KG over. Als ik lees dat de huidige auto geen laadvermogen meer over heeft denk ik dat 400KG aan ingebouwde uitrusting geen slecht begin is.

De huidige V70 is idd zwaar.
In Amsterdam zijn ze op de weeg platen geweest. (7131 weet hoe zwaar ze zijn  e050)
Veel spullen achterin kunnen er best uit en wat over blijft past makkelijk in een sedan.
Waar de rest van al die KG in zitten, geen idee eigenlijk.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Extra apparatuur, extra accu, inbouwwerk misschien?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
De bepantserde deuren zorgen voor extra gewicht, extra accu's en overige inbouw zooi. Daarnaast alles wat achterin ligt qua vesten, scheppen, AED, PD koffers, boem, betonschaar, pilonnen enz enz enz weegt ook behoorlijk door.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


gebruiker0401206

  • Gast
Heb het nu ook zelf enkele maanden mogen ervaren in m'n privé wagen. De versnellingsbak van een V70 is dermate traag dat ik me er aan ben gaan ergeren en zaterdag zetten we dat foutje recht door weer een wagen met een ZF automaat te pakken.

Traag opschakelen valt mee, maar met name het gedrag bij rotondes, afremmen en bocht nemen op kruisingen vond ik uiterst vervelend. Als je afremt, dan de bocht neemt en dus weer accelereert lijkt de automaat serieus te moeten "nadenken" welke versnelling hij moet kiezen. Dit lijkt me bij een noodhulp auto al helemaal niet fijn.

Daarnaast wil topsnelheid ook niet alles zeggen. Wat belangrijk is voor een noodhulpvoertuig is acceleratievermogen (=koppel!).

Hoe snel pakt hij op van 0-80 en hoe trekt hij snel door van 80-120/140. Lange stukken 200 Km/h rijden lijkt me niet een realistisch inzetscenario. En hoe verhouden de remmen zich hierbij? Temperatuurontwikkeling, fading etc?
Veelvuldig accelereren en krachtig afremmen is wel iets dat vaak voorkomt tijdens een spoedrit.

Gewicht van een noodhulppakket kun je je trouwens aardig in vergissen. Dat is al snel een paar honderd kilo.
Zoals Silque al aangaf o.a. de bepantsering, de accu, inbouwkast achterin, bekabeling mobilofoon en gewicht dakset.
Waarbij een Freedom qua gewicht een "middenspeler" is. Een Vista is een lomp zwaar ding. Die monteer je ook nog eens midden op je dak, wat niet echt voordelig is voor je zwaartepunt.