Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 256878 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
De doelstelling van de SIV is juist om criminelen in het verkeer op te sporen en te handhaven op de autosnelwegen. Dat kan en gebeurt ook in een Touran en B-klasse. De SIV is voor de geoefende chauffeurs om sneller te zijn bij de achtervolgingen die elke dag plaats vinden. Daarvoor was juist een robuust voertuig nodig want inboxen in een B-klasse op snelheid... sla ik over!

De hele dienst Infra van de LE kent een speciale verkeerseenheid meer. De hele dienst Infra is juist een eenheid die handhaaft op de snelwegen, het spoor en het water. Dat de auto tegenwoordig ook op kades staat van bureau's waar vroeger de waterpolitie in zat wil niet zeggen dat er alleen maar havens mee afgereden worden. ::)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079


112Zeeland op YouTube

Een filmpje van de Audi met optische en geluidssignalen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


tdmjohnny

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Kan niet ontkennen dat die ambu beter hoorbaar is dan de Audi...


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Kan niet ontkennen dat die ambu beter hoorbaar is dan de Audi...

En dan heb je extra rijtraining gehad om zo’n ding te mogen besturen en dan zet je de knipperende koplampen niet aan.

Zelfde leverancier als op de Tourans. En die moet je in tegenstelling tot de Mercedes juist handmatig aanzetten.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
In de Audi zit een heel ander bedieningspaneel als in de Touran en geen automatisch grootlicht. Het is dus niet de schuld van de bestuurder.....
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
In de Audi zit een heel ander bedieningspaneel als in de Touran en geen automatisch grootlicht. Het is dus niet de schuld van de bestuurder.....

In de Touran zit ook geen automatisch groot licht en toch had ik dat wel altijd aan. Door handmatig in te schakelen.  998765


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
In de Touran zit hij verstopt. Door het knopje met KK er op, rechtsbovenin het paneel, een seconde in te drukken gaan ze aan.

Het tweede ben ik met je eens ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
In de Audi zit een heel ander bedieningspaneel als in de Touran en geen automatisch grootlicht. Het is dus niet de schuld van de bestuurder.....

Volgens mij wel toch? Is hij niet net als onze Passat gekoppeld aan de stand van de lichtschakelaar? Bij dimlicht doet hij niet, bij automatisch licht overdag doet hij het wel. Dacht dat het bij de Audi net zo was.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Hoewel dat ding al weken voor de deur staat heb ik door allerlei andere klussen nog niet in gezeten maar alleen met de knoppen gespeeld. Ik durf je het antwoord niet te geven.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Hoewel dat ding al weken voor de deur staat heb ik door allerlei andere klussen nog niet in gezeten maar alleen met de knoppen gespeeld. Ik durf je het antwoord niet te geven.

Ik zal vd week eens even kijken, als we voor die tijd niet al antwoord hebben van bijvoorbeeld 7131 :)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.