Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 256719 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Ter Illustratie:

https://www.youtube.com/watch?v=jS8ci2rOywM


Het zal wel niet zoveel komen, maar er kan vanachter de ruiten nog best veel licht komen! (Meer dan nu vanaf te tourans komt...)  98uiye


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Misschien gelijk even een apart topic van maken...

Hoop eigenlijk een Porsche, geen panamera, maar gewoon een 911. Maar een Banz ken ook...  998765


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: Mademan86 link=msg=1464277 date=1480684031
In het voorstel, staat om het blauw achter de ruiten te doen.

Dat zie ik nergens terugkomen, enkel:

Citaat
De optische signalering dient zodanig geplaatst te worden dat deze zo min mogelijk luchtweerstand en rijwind genereert doch 360 graden zichtbaar blijft.


Mademan86

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Ik wist dat ze hierover aan het nadenken waren.

En dat het terug gelezen te hebben in de artikelen.

Maar ik heb het gevonden het staat in de vragen aan de fabrikanen.
Dit staat namelijk in Bijlage 1:

b.   Bij deze vraag is het uitgangspunt dat er een vrijstelling is waardoor de verlichtingsarmaturen van de optische signaleringsinstallatie achter de ramen geplaatst mag worden.

Welke oplossing(en) en voor- en nadelen zijn er als de Politie een vrijstelling zou krijgen waarbij de zichtbaarheid 360 graden rondom dient te blijven en de armaturen in eerste aanleg wel voldoen aan de klasse II-certificering?


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Citaat van: DiNozzo link=msg=1464222 date=1480667806
Meer opvallende dingen:
  • Lichtmetalen velgen
Van alle nuttige dingen die er tussen staan vind ik dit toch wel de meest "opvallende".


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Citaat van: Mademan86 link=msg=1464292 date=1480686088
Ik wist dat ze hierover aan het nadenken waren.

En dat het terug gelezen te hebben in de artikelen.

Maar ik heb het gevonden het staat in de vragen aan de fabrikanen.
Dit staat namelijk in Bijlage 1:

b.   Bij deze vraag is het uitgangspunt dat er een vrijstelling is waardoor de verlichtingsarmaturen van de optische signaleringsinstallatie achter de ramen geplaatst mag worden.

Welke oplossing(en) en voor- en nadelen zijn er als de Politie een vrijstelling zou krijgen waarbij de zichtbaarheid 360 graden rondom dient te blijven en de armaturen in eerste aanleg wel voldoen aan de klasse II-certificering?

Dat zou dus ook betekenen  dat de ramen ook niet af fabriek iets getint mogen zijn. Anders voldoet de lamp zeker niet meer. Nadeel van achter de ramen dat als de zon net fout op t raam schijnt je het toch slechter ziet. Dan is een balkje toch beter. En er zijn tegenwoordig erg mooie ultra lage gekeurde dual color balkjes. En die levert de huidige leverancier ook gewoon ;)


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Autobahn.eu opties:
BMW 540i xDrive (340/360 pk)
Alternatief: BMW 530d xDrive (265 pk)

Audi A6 3.0 TFSI quattro (333 pk)
Alternatief: A6 Avant 3.0 TDI BiT quattro (320 pk)

Mercedes-AMG E43 Estate (401 pk)
Alternatief: Mercedes-Benz E350d (258 pk)

Volvo V90 T6 AWD (320 pk)
Alternatief: geen. (V90 D5 heeft een topsnelheid van 240 km/u en te weinig pk's)

YOLO: Porsche Panamera 4S (440 pk)
Alternatief: Porsche Panamera 4S Diesel (422 pk)

Commentaar bij de Porsche: Helaas is het ook niet mogelijk de order op te splitsen in 75 normale voertuigen en 5 elite-fuck you-wagens, want de aanbesteding vraagt duidelijk om 1 order bij 1 partij.

Autobahn heeft goed gekeken naar de eisen gesteld in de aanbesteding.

Top Gear Magazine Nederland heeft ook een lijstje gemaakt, maar deze kan ik niet serieus nemen op de Focus en de BMW na

Ferrari F12
Audi SQ7
Audi RS6
BMW 540i xDrive
800x VW Up
Dodge Charger SRT Hellcat
Porsche 911 Targa
Mercedes G 63 AMG 6x6
Ford Focus RS
Fiat Multipla

Bronnen:
https://www.autobahn.eu/2500/lijstje-de-ideale-kandidaten-voor-de-snelle-politie-order/

http://www.topgear.nl/autonieuws/beste-politieautos-2016/


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Ik heb in Amerika dit jaar en vorig jaar aardig wat onherkenbare politievoertuigen gezien met bijna blauw-rode kerstbomen achter getinte ramen. Dat gaf voor de zichtbaarheid geen probleem.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Citaat van: s.strijk link=msg=1464362 date=1480708496
Autobahn.eu opties:
BMW 540i xDrive (340/360 pk)
Alternatief: BMW 530d xDrive (265 pk)

Audi A6 3.0 TFSI quattro (333 pk)
Alternatief: A6 Avant 3.0 TDI BiT quattro (320 pk)

Mercedes-AMG E43 Estate (401 pk)
Alternatief: Mercedes-Benz E350d (258 pk)

Volvo V90 T6 AWD (320 pk)
Alternatief: geen. (V90 D5 heeft een topsnelheid van 240 km/u en te weinig pk's)

YOLO: Porsche Panamera 4S (440 pk)
Alternatief: Porsche Panamera 4S Diesel (422 pk)

Commentaar bij de Porsche: Helaas is het ook niet mogelijk de order op te splitsen in 75 normale voertuigen en 5 elite-fuck you-wagens, want de aanbesteding vraagt duidelijk om 1 order bij 1 partij.

Autobahn heeft goed gekeken naar de eisen gesteld in de aanbesteding.

Top Gear Magazine Nederland heeft ook een lijstje gemaakt, maar deze kan ik niet serieus nemen op de Focus en de BMW na

Ferrari F12
Audi SQ7
Audi RS6
BMW 540i xDrive
800x VW Up
Dodge Charger SRT Hellcat
Porsche 911 Targa
Mercedes G 63 AMG 6x6
Ford Focus RS
Fiat Multipla

Bronnen:
https://www.autobahn.eu/2500/lijstje-de-ideale-kandidaten-voor-de-snelle-politie-order/

http://www.topgear.nl/autonieuws/beste-politieautos-2016/

Zitten een aantal leuke voertuigen tussen, het zou ook zomaar een v90 T6 kunnen worden. Al denk ik dat een A4/S4, 3 serie en C klasse ook geen verkeerd keuze zullen zijn, zijn net een slag kleiner en wendbaarder. A6 zou kunnen maar die word in de zeer nabije toekomst vervangen door een nieuw model. Het lijstje van TopGear moet je niet serieus nemen, het is en blijft TopGear.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Citaat van: voske83 link=msg=1464363 date=1480708578
Ik heb in Amerika dit jaar en vorig jaar aardig wat onherkenbare politievoertuigen gezien met bijna blauw-rode kerstbomen achter getinte ramen. Dat gaf voor de zichtbaarheid geen probleem.
Dat klopt. Verschil is echter dat ze in Nederland geen kerstboom willen en dan maar 1 lampje achter een ruit. Ik weet ook genoeg manieren om de auto zeer goed zichtbaar te krijgen zonder opbouw van balken of pitjes. Echter is dat nu niet wat ze willen. En het budget denk ik ook niet naar.
Tenzij ze voor het lijstje van Top Gear gaan...