Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 256712 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
De voertuigen moeten turn-key opgeleverd worden door de fabrikant. Er waren niet heel veel eisen aan de signalering gesteld, behalve dat de stopborden in de zonneklep en achter de achterruit moesten zitten. Er waren twee inschrijvingen overgebleven voor rijtesten. Een voertuig met een enkel pitje zoals nu, en de Audi met de balk. De Audi heeft gewonnen. Of dat de beste keuze is moet nog blijken.

Ik denk het helaas niet... Al moet ik zeggen dat als ik een jaar geleden de A6 had horen vallen ik meteen: "JA!" had geschreeuwd.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik weet wat de andere optie was en die had ik ook liever gezien. Maar goed. Het is een verbetering met de Volvo.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Dat zeker!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Blauw over een groter oppervlak dan met een losse pit...?

Dat begrijp ik, maar dat kun je ook bereiken zonder balk. Bijvoorbeeld door inbouw in/op de carrosserie (rondom) of bovenop/achter de voorruit over de hele breedte zoals in de VS.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Dat begrijp ik, maar dat kun je ook bereiken zonder balk. Bijvoorbeeld door inbouw in/op de carrosserie (rondom) of bovenop/achter de voorruit over de hele breedte zoals in de VS.
Volgens mij was er ergens een eis (of wetsartikel) dat er minimaal één blauw licht gemonteerd moet zijn aan de bovenzijde van het voertuig op een dusdanige positie dat deze vanuit allerlei hoeken zichtbaar was.

Het 'slicktop' concept dat ze in Amerika kennen valt daardoor dus af. Want er hoeft maar 1 auto voor je te rijden (laat staan een bedrijfsbus) en je volledige zichtbaarheid is weg.  ;)


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Als ik zo lees wanneer de eerste A6 verwacht word dan vermoed ik dat de politie met het nieuwe model gaat rijden en het huidige uitgaande model niet eens gaan ontvangen. Voertuig zal dan waarschijnlijk 286 pk hebben en een nieuwe 8 traps DSG


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Volgens mij was er ergens een eis (of wetsartikel) dat er minimaal één blauw licht gemonteerd moet zijn aan de bovenzijde van het voertuig op een dusdanige positie dat deze vanuit allerlei hoeken zichtbaar was.

Het 'slicktop' concept dat ze in Amerika kennen valt daardoor dus af. Want er hoeft maar 1 auto voor je te rijden (laat staan een bedrijfsbus) en je volledige zichtbaarheid is weg.  ;)

Slicktop of niet, ook met een balk is de zichtbaarheid weg als er een flinke bedrijfsbus voor je rijdt. Je hebt het over cm's verschil.
Recent in Washington d.c. geweest en het valt me op dat er veel politievoertuigen zonder balk rondrijden, je krijgt dan zoiets:





Icm met KK en een duidelijke sirene zie ik alleen maar voordelen voor dit type voertuig, zeker bij een 360 graden uitvoering.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Slicktop of niet, ook met een balk is de zichtbaarheid weg als er een flinke bedrijfsbus voor je rijdt. Je hebt het over cm's verschil.
Recent in Washington d.c. geweest en het valt me op dat er veel politievoertuigen zonder balk rondrijden, je krijgt dan zoiets:





Icm met KK en een duidelijke sirene zie ik alleen maar voordelen voor dit type voertuig, zeker bij een 360 graden uitvoering.
Ik snap wat je bedoeld maar die Explorer die je laat zien is wel een heel verschil vergeleken met de snelle voertuigen van de LE waar het hier over gaat. Dan gaat het hoogteverschil niet meer over een paar centimeter ;)


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Ik snap wat je bedoeld maar die Explorer die je laat zien is wel een heel verschil vergeleken met de snelle voertuigen van de LE waar het hier over gaat. Dan gaat het hoogteverschil niet meer over een paar centimeter ;)

Door de wijze van montage van de dakset is het hoogteverschil mbt verlichting achter de ramen maar enkele centimeters. De voordelen van die wijze van montage zijn echter legio.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Door de wijze van montage van de dakset is het hoogteverschil mbt verlichting achter de ramen maar enkele centimeters.

Dat bedoel ik idd.
Overigens zie je ze in de VS ook op niet-SUV's. Nu hebben ze er in de VS toch wel een handje van om alles van lampjes te douwen, maar zichtbaar... dat zijn ze wel!

Bijkomend voordeel is diesel besparing, snelheidswinst, minder windgeruis etc.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.