Aanbesteding Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Aanbesteding Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 80719 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Duncan

  • RPAA
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • "verbaas u niet, verwonder u slechts"
De eindgebruiker laten testen is inderdaad het toverwoord.

  >:( ff wat gemopper uit liefde voor het vak….

Ook het bestellen van civiele productie auto’s moet eigenlijk eens afgelopen zijn. De brandweer krijgt een brandweerauto en een ambulancedienst krijgt een ambulance. De politie moet het daarentegen doen met een personenauto met wat stickers en een (1) blauwe lamp op het dak.

Om de V70 als voorbeeld te nemen:
We bestellen een witte gezinsstation, daar bevestigen we voor de radiator een sirene en een viertal grilflitsers. (wat de koeling van de auto absoluut niet ten goede komt). We bouwen een mega zware kist met zooi in de kofferbak en doen niks aan de vering en de remmen.

Nu hebben we een gezinsauto met ademhalingsproblemen, die ook nog eens op zijn maximum laadvermogen zit. Waar we 24/7 topsport prestaties van verwachten: Zonder stuk te gaan !!  :o

Nu zijn er mensen verbaast, dat de V70 steeds kapot gaat en problemen/storingen geeft??   ;D
-Maar een V70 is privé een zeer betrouwbare fijne auto….?!
-Die V70 taxi’s gaan ook nooit stuk en rijden ook vaak 24/7….?!

Privé is het een top auto en mag hij zo voor de deur gezet worden  O0, maar voor politiewerk is deze auto helaas niet geschikt... 98uiye

En ja als taxi doet hij het ook erg goed, maar welke taxi rijdt er gemiddeld tussen de 24 en 31 spoedritten in 24 uur? :-\ Waarbij het motorblok het volledige vermogen elke keer weer moet aanspreken met minimale koeling? ;)

Er zijn genoeg autofabrikanten die in hun productielijn echte politieauto’s hebben. 098uo Deze auto’s zijn in de fabriek al voorzien van: Grotere radiatoren, Grotere remschijven en klauwen, Aangepaste vering en demping. Het wiel is dus al uitgevonden. Laten we daar dan ook gebruik van maken. 8) De aanschaf kosten gaan zich namelijk terug betalen in onderhoud en levensduur. O0 Neem dan gelijk een dikke diesel die niet constant zijn maximale vermogen moet aanspreken, waardoor het motorblok meer rust heeft en de slijtage een stuk minder wordt.  :)

Om een willekeurig voorbeeld te geven de catalogus van BMW:  

Katalog downloaden (PDF - 12,3 MB)
http://www.bmw.de/dam/brandBM/marketDE/countryDE/fastlane/grosskunden-behoerden/einsatzfahrzeuge/einfuehrung/BMW_AuthorityVehicles.pdf.download.1416231011584.pdf

Maar ook andere merken kunnen hier in voorzien.  ^-^

We moeten gewoon weer terug naar de basis, waar facilitair nog ondersteunend was aan operationeel. En laat sommige keuzes over aan de gebruiker ipv chefjes en vtspn personeel die het een leuk project vinden, maar er niet dagelijks mee werken of zelfs nog nooit echt politie straatwerk hebben gedaan. De gebruikers kunnen zelf wel de juiste mensen van hun afdeling naar voren schuiven om met andere teams in het land tot een juiste auto te komen. Dan komt er tenminste een politieauto, waarbij het draagvlak vanuit de werkvloer het grootst is. :)

Misschien kunnen we dan gelijk die belachelijke VtSpN regels omtrent de signalering aanpakken. Deze ondersteunende dienst BESLIST wat wij wel en niet mogen!? En dit doen ze veilig van achter hun bureau.

Zo hebben ze daar in al hun wijsheid besloten, dat het snelste opvallende politievoertuig voldoende heeft aan 4 gril flitsertjes en 1 dakpit!  :'( Het blijft spannend om de RSA op rijstrook 1 waar 130km/h is toegestaan in fendoff te zetten en uit te stappen met dat ene lullig lampje op het dak.  :-X Helemaal omdat er jaarlijks vele RWS auto’s en pijlwagens tot snot gereden worden, met veel meer signalering dan de RSA’s….


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,003
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Duncan link=msg=1353303 date=1433096090
Om een willekeurig voorbeeld te geven de catalogus van BMW:  

Katalog downloaden (PDF - 12,3 MB)
http://www.bmw.de/dam/brandBM/marketDE/countryDE/fastlane/grosskunden-behoerden/einsatzfahrzeuge/einfuehrung/BMW_AuthorityVehicles.pdf.download.1416231011584.pdf
Ik snap het voorbeeld, alleen is dit niet puur voor de HV taak gebouwd. BMW heeft een afdeling die signalering op bestelling in/op bouwt, verder zijn de voertuigen gelijk aan de M serie.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Koenie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Dus een BMW 330d xdrive met haensch dbs4000 dual colour dan maar ipv de V70?


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,669
530d Xdrive mag ik hopen...3 serie is wel ff iets te klein als snelweg voertuig.


Koenie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1353319 date=1433100706
530d Xdrive mag ik hopen...3 serie is wel ff iets te klein als snelweg voertuig.

Dan zel je wel naar een 535d moeten wil je prestaties halen.

Je kan je afvragen hoeveel ruimte je nodig hebt...
V70 575L
535 560L
330 495L

Als de kofferruimte nu al te klein is hou je weinig modellen over...
Superb combi 630L... Alleen of dat nu de beste keus is...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


De eindgebruiker laten testen is inderdaad het toverwoord.

  >:( ff wat gemopper uit liefde voor het vak….

Ook het bestellen van civiele productie auto’s moet eigenlijk eens afgelopen zijn. De brandweer krijgt een brandweerauto en een ambulancedienst krijgt een ambulance. De politie moet het daarentegen doen met een personenauto met wat stickers....... knip ....... en pijlwagens tot snot gereden worden, met veel meer signalering dan de RSA’s….

Ik ben het helemaal met je eens! Van begin tot eind.


DMC

  • HV Geďnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
De polizei bij de buren in Nordrhein-Westfalen heeft een hele lading nieuwe beamers besteld. Tot maarliefst 1845 auto's waarvan het meerendeel BMW 318d touring  worden en er voor de Autobahn nog eens 130 stuks 520d Touring gaan verschijnen. Kleine aanpassingen, security pakket en de bekende nieuwe blauw met gele markeringen. verder worden er runflat-tires en bmw's speciale dynamische remlichten ingebouwd.
De NRW-Polizei stapt hierbij af van volkswagens.

Kunnen wij hier niet een voorbeeld aan nemen?

https://www.polizei.nrw.de/artikel__11445.html
Mvg, DMC


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 982
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Citaat van: Duncan link=msg=1353303 date=1433096090
De eindgebruiker laten testen is inderdaad het toverwoord.

  >:( ff wat gemopper uit liefde voor het vak….

Ook het bestellen van civiele productie auto’s moet eigenlijk eens afgelopen zijn. De brandweer krijgt een brandweerauto en een ambulancedienst krijgt een ambulance. De politie moet het daarentegen doen met een personenauto met wat stickers en een (1) blauwe lamp op het dak.

Om de V70 als voorbeeld te nemen:
We bestellen een witte gezinsstation, daar bevestigen we voor de radiator een sirene en een viertal grilflitsers. (wat de koeling van de auto absoluut niet ten goede komt). We bouwen een mega zware kist met zooi in de kofferbak en doen niks aan de vering en de remmen.

Nu hebben we een gezinsauto met ademhalingsproblemen, die ook nog eens op zijn maximum laadvermogen zit. Waar we 24/7 topsport prestaties van verwachten: Zonder stuk te gaan !!  :o

......

Niets meer aan toe te voegen.  8) O0

Citaat van: Koenie link=msg=1353321 date=1433101689
Dan zel je wel naar een 535d moeten wil je prestaties halen.

Je kan je afvragen hoeveel ruimte je nodig hebt...
V70 575L
535 560L
330 495L

Als de kofferruimte nu al te klein is hou je weinig modellen over...
Superb combi 630L... Alleen of dat nu de beste keus is...

Het gaat voornamelijk om de ruimte voorin bij de bestuurder en bijrijder.
Laadvermogen qua liters is minder van belang.

Citaat van: DMC link=msg=1353346 date=1433112764
De polizei bij de buren in Nordrhein-Westfalen heeft een hele lading nieuwe beamers besteld. Tot maarliefst 1845 auto's waarvan het meerendeel BMW 318d touring  worden en er voor de Autobahn nog eens 130 stuks 520d Touring gaan verschijnen. Kleine aanpassingen, security pakket en de bekende nieuwe blauw met gele markeringen. verder worden er runflat-tires en bmw's speciale dynamische remlichten ingebouwd.
De NRW-Polizei stapt hierbij af van volkswagens.

Kunnen wij hier niet een voorbeeld aan nemen?

https://www.polizei.nrw.de/artikel__11445.html


Mooi! Een 318d lijkt me prima geschikt als wijkteam NH voertuig.
Dat kan ik niet zeggen van een 520d, die is echt te licht qua vermogen.
Wel een flink wagenpark trouwens!! 0098


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Mooi! Een 318d lijkt me prima geschikt als wijkteam NH voertuig.
Dat kan ik niet zeggen van een 520d, die is echt te licht qua vermogen.
Wel een flink wagenpark trouwens!! 0098
Nee joh. Andersom.
Een 520d Touring met 184pk doet 224 km/u en 8.2sec.
Een 318d Touring met 143pk doet 210 km/u en 9.2sec.

De 5 serie is een stuk sneller. Maar ook 10 mille duurder.


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
Als het huidige voertuig met 215PK niet toerijkend is voor de dagelijkse werkzaamheden heeft vervanging door iets met minder vermogen niet veel zin. Tenzij het een Aigo wordt, dan is 184PK best netjes. :)