Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 256743 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: DiNozzo link=msg=1464880 date=1480943379
Stalen velgen bieden minder koeling aan de remschijven. Gelet op het intensieve werk dat een politiewagen op de hoofdwegen mag ondergaan, van 200 naar 60 km/u in een aantal seconden en dan meteen weer terug naar 200 om vervolgens in de ankers te gaan tot stilstand, zijn de huidige voertuigen ook al met lichtmetaal uitgerust. De LE heeft daar ervaring mee: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=31882
Ho even, dat is niet helemaal juist.

Stalen velgen of licht metaal heeft hier niets mee te doen, het soort velg met het soort schijf wel.

Echter open stalen velgen zijn er bijna niet omdat deze lomp zouden worden in tegenstelling tot lichtmetaal, zouden ze wel geleverd worden geven ze genoeg ruimte om net zo goed te koelen als lichtmetaal. Het is de hoeveelheid metaal die voor de schijf bevindt die het verschil maakt.

Het door jouw aangehaalde topic had twee problemen, er kwam niet genoeg lucht bij de schijf en de schijven waren zelf niet bestand. Daarna zijn er eerst schijven van de BMW 5 gemonteerd welke wel de koeling gaven die benodigd was maar weer daarna ook andere velgen toen was de koeling optimaal.
Nu heeft Volvo ism met Bosch de remmerij helemaal op order en volgens eigen zeggen werken ze nu ook goed met stalen velgen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


GDR

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Bij Volvo kan men de optie "police pack" nemen. Dit houdt in dat de remmen, ophanging, velgen etc. zijn aangepast voor politiegebruik. In het VK, Zweden en bij de Belgische Wegpolitie (en een aantal lokale korpsen) zijn vrijwel alle V70's/XC70's ermee uitgerust. De V90 in bovenstaand filmpje trouwens ook..


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: HIT link=msg=1465017 date=1481037521
Ho even, dat is niet helemaal juist.

Stalen velgen of licht metaal heeft hier niets mee te doen, het soort velg met het soort schijf wel.

Echter open stalen velgen zijn er bijna niet omdat deze lomp zouden worden in tegenstelling tot lichtmetaal, zouden ze wel geleverd worden geven ze genoeg ruimte om net zo goed te koelen als lichtmetaal. Het is de hoeveelheid metaal die voor de schijf bevindt die het verschil maakt.

Zelfde strekking van het verhaal. De traditionele stalen velg ontwerpen koelen niet voldoende voor politie gebruik. Lopen we met de Touran soms ook al tegen aan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Misschien een rare vraag, worden er ook pilots gedraaid met (opgebouwde) voertuigen voordat men besluit over te gaan tot aanschaf?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Nee, een rijtest zit wel in het programma.

ActiviteitDatum
Publicatie aanbestedingapril 2016
Nota van Inlichtingenbegin juli
Indienen inschrijvingeneind juli
Uitnodiging rijtest / afwijzingen (verzoek voor aanleveren voertuig t.b.v. rijtest)augustus
RijtestCirca 6 á 8 weken na uitnodiging
Gunningsbeslissing en opschortende termijnnovember
Proof of Concept (PoC)Q4 – 2017 / Q1 - 2018
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Maar is die rijtest in opgebouwde vorm of niet? Dit kan natuurlijk wel invloed hebben op de resultaten. Bijvoorbeeld weerstand (snelheid), geluidsproductie, uiterlijk etc.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Dat kan ik niet 1, 2, 3 terug vinden. Ik weet dat ik foto's heb gezien op dit forum van zowel de rijtest voor de huidige reguliere voertuigen als de verkeersvoertuigen waarbij beide wel opgebouwd waren, al zijn er wel de nodige aanpassingen in gedaan voor de definitieve versie. Zo stond de dakset van de Touran bijvoorbeeld eerst op beugels in plaats van de Barclay bak.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Citaat van: DiNozzo link=msg=1466982 date=1481833344
Dat kan ik niet 1, 2, 3 terug vinden. Ik weet dat ik foto's heb gezien op dit forum van zowel de rijtest voor de huidige reguliere voertuigen als de verkeersvoertuigen waarbij beide wel opgebouwd waren, al zijn er wel de nodige aanpassingen in gedaan voor de definitieve versie. Zo stond de dakset van de Touran bijvoorbeeld eerst op beugels in plaats van de Barclay bak.

En zelfs dat is al niet helemaal eerlijk. Een Freedom op luchtdoorlatende beugels of op een 5 centimeter hoge polyester bak.... Maar goed, ik heb geen verstand van aerodynamica.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Een Barcley of op dakrails heet niet alleen gevolgen voor de aerodynamica, maar ook grote gevolgen voor de geluidsoverlast.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Recent in de media gelezen dat de keuze is gevallen op de Audi
A5 Avant, weet iemand ook met welke opbouw? Er zijn een paar montagefoto's gepubliceerd, maar die waren allemaal verschillend...