Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 256681 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
https://twitter.com/PolitieInfraNW/status/1083490817380110342
Geen stukken onderuit mee cruisen he! Daar zijn ze niet voor!  998765 998765
Al weet ik dat ze zich er wel uitstekend voor lenen 0098 0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DMC

  • HV Geïnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Fotogeniek zijn ze wel ja!

De A6en Van De Infra NoordWest, rijden die vanaf IJdok of vanaf Ouder-Amstel?
Mvg, DMC


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
De A6en worden over de bureau's verdeeld. Ouder-Amstel heeft er meerdere staan. Op IJdok staat er eentje. Op Lelystad staat er eentje en op Den Helder komt hij binnenkort.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Zitten er ook mensen van verkeer op IJdok dan? Of is het nog steeds allemaal door elkaar?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


tdmjohnny

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Zitten er ook mensen van verkeer op IJdok dan? Of is het nog steeds allemaal door elkaar?
LE betekent toch nog steeds de ene dag op een perron de andere op een bootje en vervolgens een dagje rondrijden..


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
M.I. een van de grootste blunders die er is gemaakt bij de reorganisatie van regionale naar nationale politie, pure kapitaalvernietiging om zoveel specifieke kennis overboord te gooien.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Zitten er ook mensen van verkeer op IJdok dan? Of is het nog steeds allemaal door elkaar?

De situatie zoals direct na de reorganisatie is aardig teruggedraaid. Hoewel er geen echte verkeersdienst meer is mag elke collega wel zijn voorkeursdomein opgeven. Iemand die als voorkeur verkeer opgeeft mag 80% van zijn diensten op dat domein draaien. Op IJdok zitten voornamelijk nautische collega's en voormalig spoordienders. Deze laatste groep is grotendeels over gegaan naar het domein verkeer omdat de taken van de SpoPo elders belegd zijn. Een aardig deel heeft ook al de voortgezette rijopleiding gehad en de rest staat nog op de lijst om hem snel te krijgen (en fungeert tot die tijd als bijrijder ;)).

De SIV is natuurlijk ook geen exclusief verkeerssurveillance voertuig. Het is juist aanbesteed voor het opsporen van criminele activiteiten op en rondom de rijkswegen. De oude SpoPo leek van de drie domeinen het meest op de dagelijkse politiepraktijk zoals op elk ander basisteam maar dan in en rondom het spoor. Dat is natuurlijk een kleine stap naar boeven vangen in een voertuig. Het FIT bestaat ook voor een groot deel uit collega's die voorheen bij spoor zaten.

Of het ideaal is, daar kan je over discussiëren. Het gaat na wat aanvangsproblemen wel steeds beter lopen. Ik zit zo'n 95% van mijn diensten op de weg en af en toe op het spoor of op het water. De collega's raken ook steeds meer bekend met elkaars domeinen en zijn daardoor in staat elkaar daarmee te ondersteunen.
Het is in elk geval een beweging die ook in andere teams die de SIV rijden doorgezet gaat worden... ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


tdmjohnny

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
 De SIV is natuurlijk ook geen exclusief verkeerssurveillance voertuig. Het is juist aanbesteed voor het opsporen van criminele activiteiten op en rondom de rijkswegen. De oude SpoPo leek van de drie domeinen het meest op de dagelijkse politiepraktijk zoals op elk ander basisteam maar dan in en rondom het spoor. Dat is natuurlijk een kleine stap naar boeven vangen in een voertuig....Hier gaat het al fout..De SIV was toch bedoeld om (verkeers) criminelen te pakken..Als je geen verkeerseenheid hebt kan je ook boeven pakken met voertuigen zoals elk basisteam heeft en dan moet je geen SIV aan een kade of perron parkeren..