Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 256664 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pindakaasman

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Het is nu bijna een jaar geleden dat er testen werden uitgevoerd met de ‘slicktop’ Audi. Is er iets bekend over? krijgen alle nieuwe Audi’s een ‘slicktop’ setup of blijft de dakset erop zitten?


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Het is nu bijna een jaar geleden dat er testen werden uitgevoerd met de ‘slicktop’ Audi. Is er iets bekend over? krijgen alle nieuwe Audi’s een ‘slicktop’ setup of blijft de dakset erop zitten?

Volgens mij zijn de resultaten positief, maar zullen alleen nieuw opgebouwde SIV’s worden voorzien van de nieuwe signalering. Heeft met het kostenplaatje te maken.

Pin me er niet op vast


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Correct. Op alle nieuwe Audi's wordt de signalering volledig ingebouwd. De meeste huidige Audi's zitten al aardig in de kilometers en worden binnen afzienbare tijd vervangen. Daarom is er voor gekozen aan die modellen geen modificatie te doen gelet op de kosten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Nog een praktijkfilmpje:
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik

Heb ook begrepen dat de LE een aantal Audi’s heeft besteld met minder vermogen!?
Iemand daar al meer info over?


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #335 Gepost op: 8 augustus 2022, 17:26:10
De 231PK V6 voldoet op papier ook aan de eisen van de aanbesteding.


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #336 Gepost op: 12 augustus 2022, 10:48:57
Heb ook begrepen dat de LE een aantal Audi’s heeft besteld met minder vermogen!?
Iemand daar al meer info over?

Deze zijn besteld ter vervanging van de huidige Volvo V70's en VW Passats. (Niet te verwarren met de SIV's dus!)
Met eigenlijk een hele simpele reden; de LE heeft de opleidingen nog niet dusdanig op orde dat als er collega's worden aangenomen er direct een voortgezette rijopleiding beschikbaar is.

Sinds de komst van de SIV is voor de V70 en de Passat de basis-rijopleidging (ROI/BROA) voldoende.

Het exacte motorblok/vermogen is mij nog niet bekend, maar dit zal rond de 200 PK zijn vermoed ik.

De huidige SIV heeft overigens 272PK, de SIV 2.0 heeft er 286 maar is dan wel weer deels hybride.
Qua vermogen blijft het dus stabiel, het enige waar we echt op gaan inleveren is de versnellingsbak. Er wordt namelijk geen DSG meer geleverd.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #337 Gepost op: 12 augustus 2022, 12:42:15
De 'SIV light' ook voor een infra van een regio te bestellen.? Zie hem niet terug komen in de voertuigindex.
Eigenlijk een slechte zaak dat ze het niveau rijopleiding koppelen aan motorvermogen ipv taakstelling.
De werkzaamheden van collega's die de 'SIV light' besturen zullen niet veel verschillen van de huidige SIV. ( behalve inboxen en achtervolgingen.)

En met een 200pk audi A6 die net zo zwaar is het ook wel lekker als je daarmee geoefend bent.
--Niets is wat het lijkt--


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #338 Gepost op: 17 augustus 2022, 21:33:04
De verhalen gaan ook bij ons in de wandelgangen rond. Er zouden tientallen van aangeschaft worden, alleen kan je dat naar mijn idee niet zonder nieuwe aanbesteding doen en een "SIV-light" past niet in de voorwaarden die in de aanbesteding zaten. Dat is voer voor rechtszaken. Ik heb er daarnaast nog mijn mening over, maar die bewaar ik even ;).

De 'SIV light' ook voor een infra van een regio te bestellen.? Zie hem niet terug komen in de voertuigindex.

Er wordt al langer gesproken over een extra categorie voor de nieuwe aanbesteding. De SIV is een voertuig dat echt bestemd is voor bepaalde werkzaamheden. Daarom is de inrichting ook vrij karig. Enkele Teams Verkeer zoals ZWB, RR, Haaglanden, Amsterdam en NN doen ook mee maar gebruiken de SIV meer voor verkeerssurveillance.

Er gaan nu stemmen op om de volgende SIV nog potenter te maken, wij vinden hem nog te traag, maar ook beter uit te rusten op het werk dat wij er nu vaak mee doen. Dat houdt onder andere een zwaardere bepantsering in. Daarnaast is erkend dat het gat tussen het normale surveillancevoertuig en de SIV te groot is waardoor er mogelijk nog een nieuw soort surveillancevoertuig komt speciaal voor verkeer. Maar dit is nog lang niet rond en of het plan blijft staan zullen we pas over een tijdje te weten komen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #339 Gepost op: 18 augustus 2022, 13:03:04
Dus als ik het goed begrijp is men op zoek naar een voertuig zoals die vroeger bij de verkeersgroepen van de RP in gebruik waren, de legendarische Ford Taunus, later de Ford Siërra. Maar dan een versie 2.0 met een potentere motor...