Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 256759 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #350 Gepost op: 26 januari 2023, 20:54:15
Jup. Er is een batch Audi's uitgeleverd met een enkele pit op het dak. Het is nadrukkelijk geen SIV maar een verkeersvoertuig. Daarom missen enkele features van de SIV. De aanschaf is omdat er een behoefte was aan een voertuig tussen de SIV en een B-klasse. Waarschijnlijk is dit wel een eenmalige uitlevering.

Voor de liefhebber, kijk vooral eens aan de achterkant. De striping wijkt af  ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #351 Gepost op: 26 januari 2023, 21:44:40
Er zijn ook foto's inmiddels van de R-573-BH, ook een 204pk versie, helaas weer met een enkele pit op het dak...


Linkje ?


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #352 Gepost op: 27 januari 2023, 03:26:26
Jup. Er is een batch Audi's uitgeleverd met een enkele pit op het dak. Het is nadrukkelijk geen SIV maar een verkeersvoertuig. Daarom missen enkele features van de SIV. De aanschaf is omdat er een behoefte was aan een voertuig tussen de SIV en een B-klasse. Waarschijnlijk is dit wel een eenmalige uitlevering.

Voor de liefhebber, kijk vooral eens aan de achterkant. De striping wijkt af  ;).

Aan de striping op de achterzijde ga je hem niet perse herkennen, de "echte" SIV, met ingebouwde signalering, zal dezelfde striping krijgen.

De grootste verschillen zijn inderdaad het motorblok en de signalering. Echter; op de V70 zat ook "alleen een pitje" en dat voldeed ook.
Weet dat de ingebouwde signalering zeer veel geld kost. Iets waar zeer waarschijnlijk weer op bezuinigd gaat worden in de huidige aanbesteding voor de nieuwe SIV (levering 2025).
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.




Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #354 Gepost op: 27 januari 2023, 20:05:17
Bedankt voor de foto's.

Tja tja....wat moet je er van vinden.....

Mag toch hopen dat er nog iets achter de achterruit zit qua signalering.....anders is het wel erg karig als je daarmee op de snelweg staat bij een ongeval. Pitje er bij zoals ze vroeger in Rotterdam hadden was denk ik beter geweest.

Als ik mij niet vergis was deze auto ook bedoeld voor degene welke nog niet de aanvullende rijopleiding hadden gehaald toch?
Waar zit dan het verschil vraag ik mij af want deze loopt ook gewoon 240 km/h...

Wel leuk dat het weer wat diverser wordt qua wagenpark.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #355 Gepost op: 29 januari 2023, 20:09:26
Er zijn ook foto's inmiddels van de R-573-BH, ook een 204pk versie, helaas weer met een enkele pit op het dak...
Al blij dat er voor Hänsch gekozen is, dat had ook slechter gekund (had wel een maatje groter mogen zijn), daarnaast had ik hem op een DIN-voet gezet, scheelt gaten boren en je kunt er dan ook nog een verlengstuk tussen zetten, mocht het nodig zijn om bijv. een ongeval/file te beveiligen.


DMC

  • HV Geïnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #356 Gepost op: 29 januari 2023, 21:20:16
Interessant voertuig om te zien zo. Gaan we deze aangepaste striping ook terugzien op de achterkant van de SIVs met geïntegreerde OGS?
Mvg, DMC


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #357 Gepost op: 30 januari 2023, 11:30:18
Interessant voertuig om te zien zo. Gaan we deze aangepaste striping ook terugzien op de achterkant van de SIVs met geïntegreerde OGS?
Lijkt me verstandig, deze categorie voertuigen kan niet zichtbaar genoeg zijn...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #358 Gepost op: 30 januari 2023, 11:47:47
Ik hoop het wel. Het staat hem goed!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #359 Gepost op: 30 januari 2023, 16:00:39
Al blij dat er voor Hänsch gekozen is, dat had ook slechter gekund (had wel een maatje groter mogen zijn), daarnaast had ik hem op een DIN-voet gezet, scheelt gaten boren en je kunt er dan ook nog een verlengstuk tussen zetten, mocht het nodig zijn om bijv. een ongeval/file te beveiligen.

Één dan de redenen dat er gekozen is voor minder signalering, is het feit dat beveiliging op autosnelwegen vaak niet gedaan wordt door een SIV. Daarnaast is de beveiliging ook niet (meer) onze taak.
Er zal met de huidige nieuwe aanbesteding wel aangedragen gaan worden om aan de voorzijde meer signalering te houden, zoals bij de SIV2.0 (interne signalerings-variant).
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.