Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 256761 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #360 Gepost op: 30 januari 2023, 16:00:54
Interessant voertuig om te zien zo. Gaan we deze aangepaste striping ook terugzien op de achterkant van de SIVs met geďntegreerde OGS?

Jazeker.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #361 Gepost op: 31 januari 2023, 18:16:13
Mag ik de knuppel in het hoenderhok gooien door te stellen dat het een leuk statusobject is voor collega's zonder SRI maar die het kennelijk niet vinden smoelen om hun werk dan maar, (net als het gepeupel) in een B-klasse te doen?


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #362 Gepost op: 1 februari 2023, 18:33:34
De SIV-Light is aangeschaft door de LE omdat we een jaar of drie geleden nog te maken hadden met wachttijden die opliepen tot drie jaar voordat je de rijopleiding kon volgen die je nodig hebt om met een SIV je werk te mogen doen.
Het huidige aantal Volvo V70's was op dat moment te weinig om alle collega's zonder aanvullende rijopleiding te voorzien van een voertuig dat geschikt is voor het werk van de LE.
Het voertuig is niet aangeschaft uit operationele noodzaak ter vervanging van de huidige SIV.

Het is niet zo dat collega's van de LE het werk niet "willen" doen in een Mercedes B-Klasse, het is meer dat ze het werk niet kunnen doen in een Mercedes B-klasse.
Door de huidige aanpassingen aan o.a. de vering om in de binnenstad fatsoenlijk over drempels te kunnen gaan, is de wegligging op hogere snelheid dramatisch. Zeker als er mee gewerkt moet worden zoals bij de LE wordt gedaan en verwacht. Het enige wat vergelijkbaar is aan de B-klasse is de acceleratie en tot op zekere hoogte te topsnelheid. Maar dan zou ik toch liever in een voertuig rijden met een goede wegligging en aandrijving (De SIV en SIV-Light heeft een quattro systeem).

Daarnaast is het in het voertuigenplan een noodhulpvoertuig en is het onnodig dat de LE daar in het voertuigenplan punten aan gaat besteden. We hebben bij de LE ook diverse Tourans staan, die meer gebruikt worden als poolvoertuig dan als dienstauto. Wat mij betreft hartstikke zonde, aangezien meerdere basisteams in verschillende eenheden staan te springen om dergelijke voertuigen. Dus als collega uit een basisteam zou ik eerder blij zijn dat de LE niet ook veelvuldig gebruik maakt van de B-klasse. Het heeft echt niets met "gepeupel" te maken.

Het enige wat je wellicht zou kunnen stellen is dat de SIV-Light als mosterd na de maaltijd komt, aangezien op dit moment het aanbod van de rijopleidingen wel op orde is en slechts enkele maanden op zich laat wachten. Uiteindelijk, maar dat weet je nooit van te voren, had het dus niet gehoeven.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #363 Gepost op: 1 februari 2023, 20:21:52
Het voertuig is niet aangeschaft uit operationele noodzaak ter vervanging van de huidige SIV.
Dat is de toevoeging in het laatste citaat.

Wel een duidelijk bericht btw 998765


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #364 Gepost op: 1 februari 2023, 20:39:36
Audi, en overigens ook ander merken hebben veel last van leverproblemen, door chip tekort en andere toeleveringsproblemen, zo heb ik bijvoorbeeld gelezen dat kabelbomen voor de auto industrie in Oekraďne gefabriceerd werden...  probleempje

De 2 laatste Audi limousines voor het koningshuis hadden bijvoorbeeld niet veel later besteld moeten worden want dan hadden ze niet geleverd kunnen worden. AA-82 voor de koningin, en AA-95 van de oud vorstin, beiden Audi A8L Limousine.

De voorgaande berichten vind ik wat negatief, als er een leveringsprobleem is dan moet je toch wat, tis al wat dat ze het zo oplossen en niet verstappen naar een ander merk, maar dat kan aanbesteding technisch niet denk ik (?)


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557




DMC

  • HV Geďnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
En in vaktermen is het dus VSV (verkeerssurveillance voertuig) geworden ipv het ietwat negatieve SIV-light?
Mvg, DMC


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Ziet er kek uit! En ook mooi dat ook hier de striping op de achterklep naar boven is doorgetrokken.