Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 291979 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

7131

• Senior gebruiker
Ziet er kek uit! En ook mooi dat ook hier de striping op de achterklep naar boven is doorgetrokken.

Zeker, en dan nu alleen nog het signaal oranje in klasse 3 reflectie vwb de striping terug op de auto's en dan is ie helemaal af.

DMC

• HV Geïnteresseerd
  • Forum gebruiker
Mvg, DMC

Pindakaasman

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #372 Gepost op: 4 september 2023, 17:52:43
Ik zag laatst een video waarbij de SIV’s blauw en oranje tegerlijkertijd aan hebben staan. Is dit een soort van test en word dit in geheel Nederland toegepast?

Citroen

• Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • Better safe than sorry
Reactie #373 Gepost op: 4 september 2023, 18:09:20
Ik zag laatst een video waarbij de SIV’s blauw en oranje tegerlijkertijd aan hebben staan. Is dit een soort van test en word dit in geheel Nederland toegepast?

Dat betreft de test-modus, waarbij het bedieningskastje alles wat mogelijk is op een bepaalde volgorde activeert en deactiveert en eventuele defecten aangeeft. Daarbij gaat blauw en amber tegelijkertijd (om en om) aan voor de duur van een aantal seconden.

Je kan dat vergelijken met de "test" knop in de huidige Mercedes of het lang indrukt houden van de aan- en uit knop in de Volkswagen.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.

sworld32

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #374 Gepost op: 6 februari 2024, 22:08:59
Gaaf die X1

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #375 Gepost op: 9 februari 2024, 10:53:59
https://twitter.com/TeamVerkeerZWB/status/1676893192841576449

Deze of soortgelijk voertuig kwam deze week voorbij rijden, 's nachts zal de signalering waarschijnlijk heel goed zijn maar ik moet zeggen dat overdag je hem pas ziet als hij niet achter andere voertuigen rijd. Hierdoor kan je minder snel reageren wat bij auto's met lampen op het dak wel gaat.
Nu hoorde ik wel lawaai, maar ik zag hem pas laat vanuit de vrachtauto.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Panigale

• Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • Team ABC
Reactie #376 Gepost op: 17 januari 2025, 17:38:01
https://topgear.nl/autonieuws/politie-ruilt-snelle-audi-siv-in-voor-mercedes-e-klasse/

Citaat

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes

Als je morgen dit artikel in een van de Nederlandse kranten leest met het woordje ‘PEPERDUUR‘ in de titel, denk je dan even aan ons? We waren vandaag op bezoek bij de politie om de nieuwe BMW X1 en Ford Kuga te bekijken, maar daar vingen we een nog wat interessanter nieuwtje op: de snelle Audi A6 van de politie wordt vervangen. De politie gaat over op een Mercedes E-klasse met een zes-in-lijn diesel én een AMG-pakket, zo vertelt een woordvoerder aan TopGear Nederland.

De BMW X1, Ford Kuga en Skoda Enyaq zijn de zogenoemde basisvoertuigen. Deze zijn niet echt snel, en dat hoeft ook niet. Voor het achtervolgingswerk heeft de politie het ‘Snelle Interventie Voertuig’, ook wel SIV genoemd. Het grote verschil met de huidige snelle voertuigen is dat de politie dit keer gaat voor een sedan, en niet voor een stationwagen. De exacte uitvoering heet Mercedes E 450 d AMG Line. De cijfers 450 staan voor de motorisering en de ‘d’ staat voor diesel.

Met de nieuw A6 komt er dus een einde aan zijn functie als SIV, We gaan naar dus over naar een E-Klasse, tis me alleen niet duidelijk alsof het een station of sedan gaat worden.

DMC

• HV Geïnteresseerd
  • Forum gebruiker
Reactie #377 Gepost op: 18 januari 2025, 07:58:33
Ben benieuwd hoe dat er straks uit komt te zien. Was wel fan van de Audi’s. Zou bijzonder zijn als het nu een sedan zou worden. Wat zouden daar beweegredenen voor kunnen zijn?
Mvg, DMC

Citroen

• Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • Better safe than sorry
Reactie #378 Gepost op: 20 januari 2025, 14:31:23
Het wordt nu een sedan. Station is geen eis (meer).
Sowieso heeft de huidige SIV nagenoeg geen inventaris, dus voor de ruimte is een station niet nodig.
Dat de meeste afdelingen van Team Verkeer de SIV inzetten als surveillancevoertuig voor bijvoorbeeld een aanrijdingsselecteur en de hele kofferbak vol gooien met extra spullen, heeft geen invloed gehad op de eisen.

In ieder geval een mooie vooruitgang, extra pk's, luchtvering en weer 4-wiel aangedreven.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.