casus: aanwijzing verkeersregelaar vs parkeerverbod

Auteur Topic: casus: aanwijzing verkeersregelaar vs parkeerverbod  (gelezen 4288 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #10 Gepost op: 14 juni 2015, 20:45:01
Citaat van: aZuL2001 link=msg=1355857 date=1434276210
Ik probeer als VKR te voorkomen dat ik mensen een "bevel" moet gaan geven.
Met een beetje vriendelijkheid bereik je bij evenementen meestal meer.
Het blijft een aanwijzing, dat 'bevel'. Al heb ik aan vriendelijkheid niets als ik in bezwaar 0 op rekest krijg omdat ik niet hard kan maken dat ik die aanwijzing van een VKR gekregen heb.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #11 Gepost op: 14 juni 2015, 21:34:12
Ik had gsteren bij de klus waar ik stond iemand die naar binnen wilde en bij een van de artiesten hoorde, die ook zijn vip kaart zou hebben. Zonder vip kaart mocht ik hem niet naar binnen laten en heb de bestuurder gevraagd eve aan de andere kant van de straat te wachten. Hij is daar netjes op de stoep gaan staan met alarm lichten aan. Heb even later aan passerende agenten even gezegd dat die auto daar op mijn verzoek stond en dat hij snel weg zou zijn. Vonden ze prima terwijl een andere bestuurder die daar geparkeerd had, ondanks mijn waarschuwing, al een geel briefje had ontvangen.

Zeker bij een evenement, zijn de mensen vrij snel weer weg van de plek waar je ze als vkr neer zet. En meestal krijg je ondertussen wel een paar keer een politiewagen voorbij, dus kun je die heren even inlichten. Zelfde geld als er een BOA langs komt.


guest15549

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 15 juni 2015, 00:45:54
Citaat van: Haageneesch link=msg=1355923 date=1434307501
Het blijft een aanwijzing, dat 'bevel'. Al heb ik aan vriendelijkheid niets als ik in bezwaar 0 op rekest krijg omdat ik niet hard kan maken dat ik die aanwijzing van een VKR gekregen heb.

Er is een verschil tussen "U kunt ook daar parkeren" en "Parkeer de auto daar", wijzend naar een plek waar je niet mag parkeren.