Dynamische rijstrookmarkering: oplichtende belijning

Auteur Topic: Dynamische rijstrookmarkering: oplichtende belijning  (gelezen 3693 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Gepost op: 17 juni 2015, 10:23:55
Enige jaren geleden ( ik denk zo'n 10 jaar ) heeft er een proef plaats gevonden met oplichtende belijning om zo makkelijker de rijstroken te kunnen aangeven en/of veranderen. Deze belijning was niet in de vorm van units of spiegelvorm maar een mat aangebracht in het asfalt bij mijn weten.
De proef waar ik het over heb was op de A44 vanuit Den Haag ter hoogte van de aansluiting naar de A4.

De resultaten van dat onderzoek heb ik ergens hier in huis maar kan ze niet vinden, is er iemand die mij daaraan kan helpen?


Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2015, 10:32:14
Bedoel je dit rapport, HIT?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #2 Gepost op: 17 juni 2015, 11:27:33
Jammer dat ik de systemen hier in Gelderland nergens meer in gebruik zie. Er liggen er een aantal vooral op knooppunten, daar wordt alleen nog gebruik gemaakt van de matrixborden...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #3 Gepost op: 17 juni 2015, 12:24:42
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1356494 date=1434529934
Bedoel je dit rapport, HIT?
Yep, dat is hem. Ik weet nu ook waarom mijn zoekactie's niet goed gingen.... verkeerde terminologie zeg maar....  e050
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2015, 15:02:33
Ik kende het project, en hoe ze het noemden, dus dat was een eitje. Er is/was overigens ook nog zo'n soort projectje op de A50 bij knooppunt Ewijk, maar dat was volgens mij kleinschaliger.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2015, 17:16:36
Klopt, bij beide projecten ben ik geweest met de bots.

Alleen wilde iemand in mijn omgeving niet geloven waarom het destijds is mislukt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2015, 12:01:30
Ja, het klinkt inderdaad wel als het Ei van Columbus, maar er zitten wel wat haken en ogen aan....  98uiye
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2015, 12:05:49
Misschien zeg ik wat stoms, maar het zou misschien wel wat zijn om dit bij de Coentunnel en de inmiddels wel bekende slagboom te introduceren. ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #8 Gepost op: 18 juni 2015, 14:24:53
Citaat van: Red link=msg=1356750 date=1434621949
Coentunnel

DRM is bij verschillende tenders onderdeel geweest van EMVI, is echter nooit uitgevoerd, onder andere ook bij Spoedwegenproject C (knooppunt alkmaar).
De kosten stonden waren hoger dan de EMVI-korting die kon worden opgedaan, dus is deze niet toegepast.

https://www.google.nl/maps/@52.607432,4.733684,3a,75y,200.53h,68.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1skayiKol7RmOho7a_d6NkGg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #9 Gepost op: 18 juni 2015, 14:26:37
Citaat van: Red link=msg=1356750 date=1434621949
Misschien zeg ik wat stoms, maar het zou misschien wel wat zijn om dit bij de Coentunnel en de inmiddels wel bekende slagboom te introduceren. ::)
Ehm, op het punt waar deze is getest was de intensiteit een stuk lager als bij de coentunnel ik ben bang dat het systeem daar in een half jaar al aan gort is gereden.

Er zijn al wel verbeterde producten, maar nog steeds niet voor zulks zwaar gebruik, maar ware dit wel zo geweest zou het inderdaad wel kunnen bijdragen aan de zichtbaarheid. Al kun je die nooit verbeteren als mensen oogkleppen op hebben.  ::)
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.