Dynamische rijstrookmarkering: oplichtende belijning

Auteur Topic: Dynamische rijstrookmarkering: oplichtende belijning  (gelezen 3695 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #10 Gepost op: 19 juni 2015, 00:59:03
Nee, maar aangezien het dynamisch is.... Eventueel combineren met een aantal lussen in het wegdek ruim voor de slagboom.  Als de slagboom er dan staat en de kruizen staan er in, en de lussen worden getriggerd doordat er een auto/motor overheen gaat, dat dan de dynamische verlichting ook nog een extra attentie geeft dat ze naar rechts moeten invoegen.

Maar goed, da's puur als leek geredeneerd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #11 Gepost op: 19 juni 2015, 19:56:15
Ik kan me zo'n proef herinneren bij Papendrecht/Sliedrecht,  spul was redelijk vlot stuk gereden geloof ik, ergens midden jaren 90 was dat.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #12 Gepost op: 22 juni 2015, 00:48:05
Waarom gaat het met de lampen op een landingsbaan wel goed dan? Die worden toch net zo intensief gebruikt?


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #13 Gepost op: 22 juni 2015, 11:12:03
Citaat van: cavia link=msg=1357397 date=1434926885
Waarom gaat het met de lampen op een landingsbaan wel goed dan? Die worden toch net zo intensief gebruikt?
En ook intensief onderhouden. Ook liggen deze (voor zover ik gezien op discovery chanel) volledig vlak met het asfalt.  De exemplaren die ik tot nu toe gezien heb in wegen steken iets boven het asfalt uit.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #14 Gepost op: 22 juni 2015, 12:06:29
Niet alleen dat, deze zijn ook veel duurder qua materiaal.
Als je hiermee alle gevaarlijke punten in Nederland wil uitrustten dan denk ik dat de wegenbelasting behoorlijk omhoog gaat.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #15 Gepost op: 22 juni 2015, 18:57:44
Nou ja, de techniek is sinds die test natuurlijk wel flink vooruit gegaan. Materialen ook. Ik zou dan toch wel eens een hedendaagse test willen zien, in mijn ogen is alles ver genoeg dat dit zou moeten kunnen.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #16 Gepost op: 23 juni 2015, 10:25:23
Citaat van: DaMook link=msg=1357495 date=1434992264
Nou ja, de techniek is sinds die test natuurlijk wel flink vooruit gegaan. Materialen ook. Ik zou dan toch wel eens een hedendaagse test willen zien, in mijn ogen is alles ver genoeg dat dit zou moeten kunnen.
Bij mij in de regio zijn er in 2010 van dit soort lichtjes (led) geplaatst in een bocht. Een aantal viel al uit binnen een jaar. Nu is 30% gesneuveld.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #17 Gepost op: 23 juni 2015, 17:48:24
In het Duitse plaatsje Rust wordt een systeem gebruikt wat jij lijkt te omschrijven. Het gaat daarbij om de toegangsweg naar het pretpark Europapark.

De gele lijn op de onderstaande foto is gevormd door oplichtende lampjes.


Meer foto's onder aan de volgende pagina:
http://www.epfans.info/?date=&year=2014&month=12&day=1&id=3747,,&PHPSESSID=51c7eb73ff2e62f83a414f862a2dfea9#
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #18 Gepost op: 23 juni 2015, 19:22:07
Ik ken het systeem aldaar, wordt in Denemarken ook gedaan bij Legoland op die manier.

Maar het is een compleet ander systeem, ook goedkoper om te vervangen indien nodig. Dit systeem kun je vergelijken met de glazen bolletjes die oplichten langs de kant van de weg.
Maar omdat dit een opbouw heeft is het niet geschikt voor het gebruik op wegen waar veel zwaar verkeer rijdt. Kijk maar waar de glasbollen in Nederland zijn gemonteerd en kijk eens op een stuk van 500m hoeveel er al kapot zijn.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.