Fotografie Tips

Auteur Topic: Fotografie Tips  (gelezen 7469 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

N9213Q

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 25 augustus 2005, 17:05:46
Iets wat ik als beginnend forumposter eigenlijk mis is een fotografietopic. Bijna iedereen heeft tegenwoordig een (digitale) camera en maakt foto's van wat hem/haar interesseert. Daarom zal ik aftrappen met een eerste tip:

Om je digitale foto's te bewerken heb ik een handig en gratis tooltje gevonden. Dat is te downloaden op http://www.irfanview.com/
Hiermee kun je foto's verkleinen, kleuren aanpassen, verscherpen, uitsnijden en ga zo maar door. Je kunt het zelfs in het NL installeren. Zeker het proberen waard! :)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #51 Gepost op: 25 augustus 2005, 17:08:21
Jah is een handig programma, werk ik ook al een tijdje mee  :)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


N9213Q

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 25 augustus 2005, 17:10:34
Jah is een handig programma, werk ik ook al een tijdje mee  :)
En wat is je tip?  ???


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #53 Gepost op: 25 augustus 2005, 17:13:59
En wat is je tip?  ???

Is een reactie slimmerd  :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


N9213Q

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 25 augustus 2005, 17:18:26
Is een reactie slimmerd  :P

Tips voor Fotografie en bewerking.   ;D ;)


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #55 Gepost op: 25 augustus 2005, 17:23:40
Mag Videobewerking hier ook in?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


N9213Q

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 25 augustus 2005, 17:24:09
OEPS!  :o

Ontdek zojuist dat er al een totic bestaat over "Fotografie tips". Een moderator moet maar ff bepalen hoe we dit verder gaan doen!  :)

"13Q"


N9213Q

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 25 augustus 2005, 17:25:35
Mag Videobewerking hier ook in?
Wat mij betreft wel. Denk dat er ook genoeg fanaten zijn die elkaar videotechnisch genoeg te vertellen hebben! :laugh:


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #58 Gepost op: 25 augustus 2005, 17:31:33
die stond een tijdje terug in de consumentengids, sindsdien gebruik ik hem met veel plezier.

wat ook handig is om foto's minder kb's te maken, is door ze met paint te openen ctrl-s en dan is hij kleiner, de kwaliteit is wel wat minder dan, maar het is vooral voor mensen die het op een site ofzo zetten, zo gebruik je minder ruimte, en hij is eigenlijk niet echt zichtbaar minder mooi geworden.

Met irfanview kan je de foto ook lichter maken als hij te donker is, met shift-g, ik gebruik meestal de gamma correctie.

Je foto word dan vaak pixelig en dat is weer te bewerken met Noiseware Pro. Het is wel een programma wat je moet kopen, maar ik heb hem ook 'illegaal' en het werkt prima. Je moet ff weten hoe welke instelling werkt in die linkerbalk, maar als je dat weet, kun je foto's een stuk minder korrelig maken, dus de "noise", zoals het in het engels heet, wegwerken. Als je het niet helemaal snapt kun je me wel mailen, of toevoegen in msn, dan kan ik het wel uitleggen.

voor mijn video's gebruik ik eerst video cleaner om hem van mov naar avi te doen (dan is hij ondersteunt door movie maker) en dan knip ik in windows movie maker vaak een paar eerste en laatste seconden weg, ik begin meestal vroeg met filmen en eindig laat, en dan sla ik hem gewoon op, ik doe meestal geen muziek of andere effecten erbij.


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #59 Gepost op: 25 augustus 2005, 17:38:56
bestaan er ook andere programma's om dat weg te werken??
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen