Solliciteren voor functie hoofdagent

Auteur Topic: Solliciteren voor functie hoofdagent  (gelezen 9481 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Gepost op: 21 juni 2015, 13:22:04
Beste forumleden,

Ik heb altijd al de ambitie gehad om bij de landelijke Politie eenheid te werken als hoofdagent. Nu zit ik met de volgende vraag: ik heb een MBO (niveau 4), HBO (bachelor) en een WO (master) diploma, ben ik hierdoor niet te hoog gekwalificeerd, met betrekking tot de selectieprocedure? Tevens vroeg ik mij af of mijn leeftijd (27) hierin een rol zou kunnen spelen?




Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2015, 13:23:36
Leeftijd is geen probleem, je vooropleiding kan dat wel zijn. (maar wie niet waagt, wie niet wint!)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2015, 13:24:18
Ik zou dit topic ook even goed doorlezen ;)
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=90909
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


David7986

  • sollicitant hoofdagent midden-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2015, 13:25:10
Je kan beter solliciteren op de niveau 5, ze hebben liever mensen met een mbo of vmbo diploma voor de functie hoofdagent. Alleen als ze daar niet genoeg mensen van hebben zullen ze kijken naar hoger opgeleiden sollicitanten.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2015, 13:27:55
Citaat van: David7986 link=msg=1357315 date=1434885910
Je kan beter solliciteren op de niveau 5, ze hebben liever mensen met een mbo of vmbo diploma voor de functie hoofdagent. Alleen als ze daar niet genoeg mensen van hebben zullen ze kijken naar hoger opgeleiden sollicitanten.
Dat de voorkeur voor lagere diploma's ligt dat klopt, maar Havo was jaren de eis voor hoofdagent. Wat je hierboven schrijft is dus niet echt waar. En er is altijd een kans dat je op voorhand wordt afgewezen voor niv 4 vanwege je opleiding, maar als je echt hoofdagent wil worden dan moet je dus niet voor niv 5 solliciteren.

En bij je sollicitatie kan je heel duidelijk aangeven waarom ze jou moeten kiezen ondanks je diploma's, en dan heb je altijd een kans.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Achillius

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2015, 13:35:01
Het punt is eigenlijk dat ik een MBO (niveau 4) diploma ter beschikking heb maar tevens ook een HBO en WO diploma. Zou het feit het voldoen aan de minimumvereisten een grondslag kunnen zijn?


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #6 Gepost op: 21 juni 2015, 14:31:47
Als je echt iets wilt moet je gewoon solliciteren. Speculeren over afwijzingen o.i.d. kan achteraf wel :)


David7986

  • sollicitant hoofdagent midden-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #7 Gepost op: 21 juni 2015, 14:48:52


Dat de voorkeur voor lagere diploma's ligt dat klopt, maar Havo was jaren de eis voor hoofdagent. Wat je hierboven schrijft is dus niet echt waar. En er is altijd een kans dat je op voorhand wordt afgewezen voor niv 4 vanwege je opleiding, maar als je echt hoofdagent wil worden dan moet je dus niet voor niv 5 solliciteren.

En bij je sollicitatie kan je heel duidelijk aangeven waarom ze jou moeten kiezen ondanks je diploma's, en dan heb je altijd een kans.

Klopt zeker, maar er zijn zoveel sollicitaties dat mensen met een mbo of vmbo (misschien havo) diploma naar mijn idee wat meer kans hebben. Maar wat je zegt is zeker waar, als je hoofdagent wil worden moet je niet solliciteren voor politiekundige.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #8 Gepost op: 21 juni 2015, 21:23:55
Waarom zou je met een WO diploma willen soliciteren op een niv4 functie??
Ook bij de politie zijn ze op zoek naar WO afgestudeerden. Ik weet niet welke HBO en WO opleiding je afgerond hebt?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2015, 22:15:22
Voor het werk waarschijnlijk...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein