aanhouding na achtervolging Utrecht 19-06-2015

Auteur Topic: aanhouding na achtervolging Utrecht 19-06-2015  (gelezen 9886 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #70 Gepost op: 25 december 2015, 23:55:40
De huidige wapenstok is flexibel. Die komt gewoon weer terug wat je alleen een pijnlijke hand en pols oplevert. De uitschuifbare wapenstok die nu inmiddels getest is en als het goed is over enige tijd ingevoerd gaat worden is wel van staal. Daarmee moet het beter gaan!
Dat puntje van die nieuwe wapenstok gaat het ruitje wel vernielen lijkt me..?


guest15549

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 26 december 2015, 03:24:22
Zou het niet effectiever zijn geweest als iemand de lifehammer meenam?  Mag hopen dat jullie die wel in de auto hebben liggen ::)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #72 Gepost op: 26 december 2015, 03:38:26
Jup. Maar dan moet je er wel aan denken in de actie ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #73 Gepost op: 27 december 2015, 13:10:10
Citaat van: RS496 link=msg=1394208 date=1451096662
Zou het niet effectiever zijn geweest als iemand de lifehammer meenam?  Mag hopen dat jullie die wel in de auto hebben liggen ::)

Ik heb altijd een ResQme aan mijn koppel zitten, niet alleen voor mijn eigen veiligheid maar ook om in geval van nood een ruit onder water kapot te maken (dat lukt niet met een lifehammer) of de ruiten van een voertuig kapot te maken als de verdachte niet meewerkend is.

ResQme is heel klein, licht en zeer effectief. Kost geen fluit... vind dat iedereen er 1 moet hebben  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #74 Gepost op: 27 december 2015, 13:40:03
Citaat van: silque link=msg=1394397 date=1451218210
Ik heb altijd een ResQme aan mijn koppel zitten, niet alleen voor mijn eigen veiligheid maar ook om in geval van nood een ruit onder water kapot te maken (dat lukt niet met een lifehammer) of de ruiten van een voertuig kapot te maken als de verdachte niet meewerkend is.

ResQme is heel klein, licht en zeer effectief. Kost geen fluit... vind dat iedereen er 1 moet hebben  ;)

Fantastisch ding idd.


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #75 Gepost op: 27 december 2015, 17:41:27
Ik heb altijd een ResQme aan mijn koppel zitten, niet alleen voor mijn eigen veiligheid maar ook om in geval van nood een ruit onder water kapot te maken (dat lukt niet met een lifehammer) of de ruiten van een voertuig kapot te maken als de verdachte niet meewerkend is.

ResQme is heel klein, licht en zeer effectief. Kost geen fluit... vind dat iedereen er 1 moet hebben  ;)
Heb na het zien van dat filmpje een tijd geleden ook direct een ResQme via de bond besteld!


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #76 Gepost op: 28 december 2015, 17:22:24
https://www.youtube.com/watch?v=2ySOW5ldYCQ

video van RTV Utrecht die meereed met de Verkeerspolitie ten tijde van dit incident is 23 december gepubliceerd.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #77 Gepost op: 29 december 2015, 18:36:04
Citaat van: silque link=msg=1393959 date=1450950312
De volledige video van de dollemansrit in Vreeswijk staat online. Toevalligerwijs zat er net een cameraploeg aan boord van de videoauto.

http://www.youtube.com/watch?v=2ySOW5ldYCQ

Tbs met voorwaarden na wilde achtervolging door Nieuwegein
Utrecht, 29 december 2015

Een 43-jarige automobilist uit Rhenen is dinsdag door de rechtbank Midden-Nederland veroordeeld tot 200 dagen gevangenisstraf en tbs met voorwaarden. Daarnaast kreeg hij de maximale rijontzegging van vijf jaar opgelegd. De man trok op 19 juni dit jaar tijdens een wilde achtervolging een spoor van vernieling door Nieuwegein.

Achtervolging
De politie wilde de man aanhouden nadat hij door rood licht was gereden. De man wilde echter niet stoppen en er ontstond een achtervolging. De verdachte reed op hoge snelheid door een woonwijk. Hij reed rakelings langs fietsers en een bromfietser, schampte en botste – in één geval frontaal - tegen andere auto's. Ook reed  hij over een terras in Vreeswijk in een poging aan de politie te ontkomen  Op de oprit van de A27 werd de man uiteindelijk klem gereden en aangehouden. Hij bleek onder invloed van cocaïne te zijn.

Tbs met voorwaarden
De rechtbank verwijt het de man dat hij gestopt is met het slikken van zijn antipsychotica en cocaïne en alcohol is gaan gebruiken terwijl het gebruik van cocaïne - soms in combinatie met alcohol - de afgelopen drie jaar regelmatig tot psychische klachten heeft geleid. De rechtbank acht het gevaar op herhaling groot. De man heeft psychische problemen, forse schulden, problemen in de relationele sfeer en is zwakbegaafd. Daarom vindt de rechtbank het opleggen van een intensieve en gestructureerde behandeling in de vorm van tbs met voorwaarden noodzakelijk.

Poging zware mishandeling
De rechtbank achtte de man schuldig aan poging tot zware mishandeling van een automobilist, vernielingen, bedreigingen, rijden onder invloed en bezit van cocaïne. De rechtbank sprak de man vrij van poging tot doodslag. De rechtbank vond niet dat de man met zijn rijgedrag opzet had op de dood van de automobilist die hij aanreed.

Bron: https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Rechtbanken/Rechtbank-Midden-Nederland/Nieuws/Paginas/Tbs-met-voorwaarden-na-wilde-achtervolging-door-Nieuwegein.aspx

Volledige uitspraaak:http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBMNE:2015:9271
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #78 Gepost op: 29 december 2015, 18:38:17
Citaat
200 dagen cel voor chauffeur na doldwaze achtervolging
In psychotische toestand en onder invloed van drugs scheurde een 43-jarige man afgelopen juni door Nieuwegein en Utrecht.
De rechter heeft de man vandaag veroordeeld tot 200 dagen cel en tbs met voorwaarden. Ook is de man zijn rijbewijs voor vijf jaar kwijt. De man heeft psychische problemen, forse schulden, problemen in de relationele sfeer en is zwakbegaafd.

Lees verder op: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/200-dagen-cel-voor-chauffeur-na-doldwaze-achtervolging