Autobordje met striping

Auteur Topic: Autobordje met striping  (gelezen 6004 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sabrina22

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Gepost op: 23 juni 2015, 14:48:29
Ben sinds kort aan de slag als persfotograaf voor een lokale krant (bijbaan). Kreeg van een collega het advies om een
bordje met "fotograaf" in de auto te hangen, zodat je bij evenementen (braderie, kermis, etc) herkenbaar bent als
fotograaf. Ik ben gaan googlen. Kwam op een site waar deze bordjes verkocht worden, maar vroeg me af of je deze
wel mag voeren omdat er een striping op Staat.



Let op: ik heb een variant met PERSfotograaf en niet de BRANDWEERfotograaf - ik wil namelijk niet de
indruk wekken deel uit te maken van hulpdiensten.

Het enkele Topic hierover gevonden, Maar zonder eenduidig antwoord op deze specifieke vraag

Bedankt voor de reacties




specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2015, 15:02:34
Je wilt niet de indruk wekken deel uit te maken van hulpdiensten, maar wel gebruikmaken van de de striping hiervan.. Dat klopt niet helemaal...

Als jij als fotograaf naar de kermis/braderie o.i.d. gaat dan moet je toch ook gewoon op een aangewezen plaats parkeren lijkt mij? Dus herkenbaar zijn lijkt mij niet echt nodig..

Mocht je toch echt een bordje willen kunnen ze deze vast en zeker ook leveren zonder de striping...

Succes in ieder geval met je nieuwe bijbaantje!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2015, 16:32:17
Citaat van: Sabrina22 link=msg=1357593 date=1435063709
Kreeg van een collega het advies om een
bordje met "fotograaf" in de auto te hangen, zodat je bij evenementen (braderie, kermis, etc) herkenbaar bent als
fotograaf.

Wat is de meerwaarde van het "herkenbaar zijn" van je auto? Helemaal tijdens bv een kermis...? Mijn inziens maak je zelfs meer kans op een kapotte ruit omdat iemand hoopt dat je nog wat apparatuur hebt laten slingeren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sabrina22

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2015, 17:07:51
 98uiye

Bedankt voor de reacties tot dusver.

Ik krijg een beetje de indruk dat er meteen van het negatieve wordt uitgegaan, en dat is jammer
omdat ik juist op zoek was naar een simpel antwoord (op de vraag of een dergelijk bord legaal is).

Natuurlijk, er zullen mensen zijn die denken "ik koop zo'n bordje want dan kan ik gratis parkeren"
en van die mensen die alleen op sensatie uit zijn. Ik ben gewoon iemand die oprecht hoopt op een
dag van haar Hobby haar beroep te kunnen maken, ook al betekent dat dat ik klein moet beginnen.
Als Meer ervaren collega's me een tip geven, dan ben ik geneigd die ter harte te nemen; misschien
ben ik nog te na"ief, maar ik probeer altijd van iemands goede intenties uit te gaan.

Natuurlijk zijn er ook andere bordjes, en over de noodzaak valt ook het een-en-ander te zeggen.
Ik heb er ook nog geen gekocht, kwam deze gewoon tegen tijdens het zoeken en de prijs valt mee.
Of ik uiteindelijk tot aankoop over ga weet ik nog niet, mijn vraag is vooralsnog zuiver informatief.

Sorry als ik iemand zich door mijn vraag geirriteerd voelt of iets dergelijks


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2015, 17:15:15
Het bord is, zoals al eerder aangegeven, niet rechtsgeldig. Dit geldt zowel voor het bord 'brandweer' als 'fotograaf', het is puur ter info. Je hebt geen vrijstellingen in het verkeer en je dient je gewoon aan de regels te houden.

Op deze website meer info over het gebruik van de logo's en striping van de brandweer: http://www.brandweerhuisstijl.nl/.


Sabrina22

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2015, 17:21:29
Perfect, daarmee is mijn vraag beantwoord. Heb door alle reacties een duidelijk beeld gekregen  O0 !
Dit topic mag wta mij betreft gesloten worden, ik weet nu wat mij (niet) te doen Staat.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2015, 17:52:16
Hoewel ik een bordje pers oid wel toejuig, zo is het voor hulp diensten ook makkelijk te zien van wie die auto is dus als ie in de weg staat ofzo kunnen ze je er makkelijk op aanspreken


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2015, 19:34:22
Citaat van: cavia link=msg=1357618 date=1435074736
Hoewel ik een bordje pers oid wel toejuig, zo is het voor hulp diensten ook makkelijk te zien van wie die auto is dus als ie in de weg staat ofzo kunnen ze je er makkelijk op aanspreken
Wat is het verschil tussen het aanspreken van iemand van de pers die (zoals je zegt) in de weg staat, of iemand anders die in de weg staat?
If you can dream it, you can do it.


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #8 Gepost op: 23 juni 2015, 20:19:19
Een bordje pers is nooit weg je kan voor weinig geld kan je een metalen nummer plaatje met tekst laten maken. Echter geeft een bordje zoals eerder aangegeven geen vrijstellingen echter wil het soms wel helpen om langs een afzetting te mogen rijden of om de auto in de berm te zetten ofd doe dit echter wil in overleg met de hulpdiensten!


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #9 Gepost op: 23 juni 2015, 20:34:53
Citaat van: Jims link=msg=1357651 date=1435080862
Wat is het verschil tussen het aanspreken van iemand van de pers die (zoals je zegt) in de weg staat, of iemand anders die in de weg staat?

Ik denk zo: Bordje pers in de auto, het is dus een van de mensen met een camera. Geen bordje aanwezig: Wie is het, waar kan deze meneer of mevrouw uithangen? Kenteken opvragen kan, maar zul je niet vermeld krijgen (neem ik aan) dat de bestuurder een perskaart heeft of persfotograaf is.
Makkelijker zoeken dus.

Voor dezelfde reden heb ik een bordje 'verkeersregelaar' bij mijn achterruit. Sta ik eens fout geparkeerd en een BOA of agent heeft er een probleem mee, kan hij me makkelijk vinden en vragen ergens anders te parkeren. Of gewoon schrijven, is risico van het vak, al staan we meestal wel zo, dat er weinig tot geen overlast is voor overig verkeer op de weg.