Vraagje over asociaal rijgedrag

Auteur Topic: Vraagje over asociaal rijgedrag  (gelezen 10250 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #10 Gepost op: 24 juni 2015, 22:14:46
Citaat van: Hendriksje link=msg=1357839 date=1435162844
Aangifte in dit geval is niet mogelijk. Er is sprake van meerdere verkeersovertredingen en deze moeten worden geconstateerd door een verbalisant (lees agent) en worden dan afgedaan middels (meerdere) verkeers-pv's.

Goed dat je hebt gebeld! Helaas is het niet altijd mogelijk om een wagen in de buurt te krijgen (meerdere oorzaken mogelijk).

Jouw mobiele telefoonnummer wordt automatisch geregistreerd. Als de centralist of een agent op straat nog vragen heeft, kunnen zij jou terugbellen.
Citaat van: DiNozzo link=msg=1357854 date=1435168201
Diverse verkeersdelicten waaronder artikel 5 vallen buiten de Wet Mulder en worden middels strafrecht afgedaan. Daardoor kan gewoon aangifte gedaan worden. Beelden of getuigen zijn dan wel noodzakelijk om de zaak rond te kunnen krijgen.
-offtopic-
Volgens mij zijn gedragingen ook simpelweg strafbare feiten, en kan ook daarvan volgens artikel 161 Sv aangifte worden gedaan. Dat de opsporing en vervolging niet plaats kan vinden doet niets af aan het recht om aangifte te doen.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #11 Gepost op: 24 juni 2015, 23:18:35


Nee.
Ja. :)

In ieder geval bij onze regionale meldkamer komt het nummer altijd mee, hoe je je telefoon ook instelt. Bel je zonder SIM komt het IMEI-nummer in beeld. Ik begreep dat het nummer bij OC Driebergen ook altijd meekomt, maar verloren gaat bij doorzetten naar de regio. Daarom wordt er extra naar je nummer gevraagd om dat te ondervangen.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #12 Gepost op: 25 juni 2015, 00:00:30
Citaat van: DiNozzo link=msg=1357911 date=1435174543
Mijn advies: laat het rusten. Je hebt melding gemaakt en dat zal geregistreerd worden. Komen er meerdere meldingen dan kan er bijzondere aandacht aan gegeven worden. Gezien de huidige bezetting zal een aangifte een lage prioriteit krijgen.

Ben bang dat er weinig te registreren valt behalve dat het een Vivaro was en de kleur:

Citaat van: TheBeast link=msg=1357830 date=1435158965
............................

Kreeg een dame aan de lijn die zei dat zal proberen om een wagen bij mij te krijgen, zonder mijn gegevens te noteren of wat dan ook verbrak ze de verbinding.

................

Kenteken heeft TheBeast wel, maar politie niet blijkbaar. Zo begrijp ik het verhaal athans.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


guest15549

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 25 juni 2015, 01:36:13
In het geval dat een andere automobilist je van de weg probeert te drukken of probeert klem te rijden valt dat toch onder poging tot zware mishandeling cq poging tot doodslag? Lijkt me wel aangifte-waardig..


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #14 Gepost op: 25 juni 2015, 08:23:18
Ik heb het kenteken van de het busje doorgegeven, ik bedoelde dat de dame die mij erna ter woord stond niet verder naar mijn gegevens vroeg of dat ik nog achter het voertuig reed ect.

Het was dus kenteken doorgeven, wat er aan de hand was en bij welke hectometer ik reed.

Als ik de reacties zo lees, dan is het niet helemaal duidelijk of dit nu iets is waar ik iets mee moet of het laten rusten.
Zal je net zien, dat ik me mobiele telefoon voor een keer niet als deashboard cam gebruik, dat zoiets gebeurd  :(


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #15 Gepost op: 25 juni 2015, 17:49:28
Dashcam. Werkt super.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #16 Gepost op: 25 juni 2015, 21:17:57
ehh.. ja die ook.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #17 Gepost op: 26 juni 2015, 12:15:46
Citaat van: Frank. link=msg=1357936 date=1435180715
Ja. :)

In ieder geval bij onze regionale meldkamer komt het nummer altijd mee, hoe je je telefoon ook instelt. Bel je zonder SIM komt het IMEI-nummer in beeld. Ik begreep dat het nummer bij OC Driebergen ook altijd meekomt, maar verloren gaat bij doorzetten naar de regio. Daarom wordt er extra naar je nummer gevraagd om dat te ondervangen.

Jup daar zit het 'em in, de vaste lijnen komen binnen bij de regionale meldkamer. Wel of geen afscherming, je nummer is altijd te zien.
Mobiele lijnen komen binnen via driebergen, daar kunnen ze wel/niet je mobiele nummer zien als hij is afgeschermd. Feit is dat bij het doorzetten van Driebergen naar de regionale MK het nummer niet mee komt, het nummer wordt niet altijd gevraagd en/of gegeven waardoor die info ontbreekt.
Imei nummer is wel altijd zichtbaar als men zonder simkaart belt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #18 Gepost op: 26 juni 2015, 12:43:40
Het gedrag van de Vivaro lijkt alle perken te buiten te gaan, dit melden is een goede zaak.

Uit het verhaal van The Beast begrijp ik dat de Vivaro met hoge snelheid reed, vervolgens gaat The Beast met een hogere snelheid rijden om naast de Vivaro te komen en deze te blokken zodat de Vivaro klem komt te zitten achter een voertuig met aanhanger, en worden er gebaren gemaakt waaruit opgemaakt mag worden dat de rijstijl van de Vivaro niet gewenst is.

Dit is eigen rechtertje spelen en bovendien kan dit ook gevaarlijke situaties opleveren.
Wat mij betreft is de The Beast net zo fout als de Vivaro, en misschien was de Vivaro wel een voertuig van een of andere stiekeme overheidsdienst met de benodigde ontheffingen  98uiye

conclusie: melden is zeer gewenst, goed gedaan. Eigen rechter spelen is niet gewenst, een beetje dom.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #19 Gepost op: 26 juni 2015, 15:34:08
niet te veel aannemen he..  ;D

Ik heb nergens eigen rechter gespeeld, volgens mij is er niks mis mee om iemand te wijzen op zijn rijgedrag.
Dat ik even wat harder reed, ja... heb ik daarbij met andermans leven gespeeld nee.

En nee, ik heb hem niet geblokt want ik zakte af naar de normale snelheid. Als hij dat ook doet is er niks aan de hand.
Je doet alsof hij zelf niet weet waar hij mee bezig is, dat blijkt ook wel aan het feit dat die gewoon mij van de weg wou afduwen.

Als je ziet dat iemand andere mensen opzij drukt en andere ongewensde dingen doet, dan is er niks verkeerds aan om iemand te wijzen op zijn asociaal rijgedrag?
Ik zal het een volgende keer gewoon weer doen, ik vind niks anders dan normaal dat je dit laat blijken.

Citaat van: Uitgerust! link=msg=1358209 date=1435315420
Wat mij betreft is de The Beast net zo fout als de Vivaro, en misschien was de Vivaro wel een voertuig van een of andere stiekeme overheidsdienst met de benodigde ontheffingen  98uiye

Deze opmerking zal ik maar even negeren.. ontheffing om zijn rechter achterkant tegen mijn linker voorkant te duwen.. yep.. Right.