Hoofdagent opleiding, digitaal diploma bij de hand?

Auteur Topic: Hoofdagent opleiding, digitaal diploma bij de hand?  (gelezen 4469 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nuri

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2016, 15:47:24
meen je niet..........

ik heb vandaag een post ontvangen van de politie in mijn brievenbus. op het eerste gezicht dacht ik " o..o.... waarvoor zou ik een boete hebben gekregen?''

Na het openen en het lezen van de inhoud had ik liever gehoopt op een bekeuring :/
Er staat duidelijk erin vermeld dat mijn sollicitatie beëindigd is wegens te jonge leeftijd.
dit roept vraagtekens bij mij op?

Ik ben geboren op 7 april 1999 en ben dus over 2 maanden 17 jaar oud.
Wat is de minimale leeftijd voor beroep als hoofdagent? Ik dacht dat me leeftijd niet veel zou uitmaken wegens een langdurige opleiding.

Is er nog een mogelijkheid om als (bijna) 17 jarige toch toegelaten te worden voor een beroep als hoofdagent?


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2016, 15:51:37
Citaat van: nuri link=msg=1402977 date=1454165244
meen je niet..........

ik heb vandaag een post ontvangen van de politie in mijn brievenbus. op het eerste gezicht dacht ik " o..o.... waarvoor zou ik een boete hebben gekregen?''

Na het openen en het lezen van de inhoud had ik liever gehoopt op een bekeuring :/
Er staat duidelijk erin vermeld dat mijn sollicitatie beëindigd is wegens te jonge leeftijd.
dit roept vraagtekens bij mij op?

Ik ben geboren op 7 april 1999 en ben dus over 2 maanden 17 jaar oud.
Wat is de minimale leeftijd voor beroep als hoofdagent? Ik dacht dat me leeftijd niet veel zou uitmaken wegens een langdurige opleiding.

Is er nog een mogelijkheid om als (bijna) 17 jarige toch toegelaten te worden voor een beroep als hoofdagent?

Om te solliciteren:
"Minimaal een vmbo gl/tl of mbo-3 diploma, de leeftijd van 18 jaar en de Nederlandse nationaliteit (dit mag ook je 2e nationaliteit zijn)"

Advies, ga eerst voor een diploma en/of studeren.


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2016, 16:16:02
En je rijbewijs is ook verplicht binnen 6 maand na aanstelling volgens mij..? Lastig als je nog 16 bent .


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2016, 16:29:41
Misschien is de opleiding HTV-P wat voor je? Doe je in ieder geval al wat ervaring op met in uniform werken e.d.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


nuri

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #14 Gepost op: 31 januari 2016, 15:04:57
Citaat van: Waus link=msg=1402985 date=1454166962
En je rijbewijs is ook verplicht binnen 6 maand na aanstelling volgens mij..? Lastig als je nog 16 bent .

Met mijn rijbewijs komt het goed  8) Volg namelijk spoedcursus voor het behalen van een B rijbewijs.

Vind het erg teleurstellend dat er een minimale leeftijd van 18 jaar geldt.
Vindt het ook geen goed idee om een tussenjaar te nemen, zal eens rondkijken welke andere opleiding bij me past  :(


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #15 Gepost op: 31 januari 2016, 16:02:47
Wat werk- en levenservaring is vaak ook wel goed!

Zoals eerder genoemd, ik zou kijken naar de HTV-P opleiding. Of je kiest een opleiding wat juist niet zo veel met politie oid te maken heeft waar je op terug kan vallen mocht het uiteindelijk niets worden bij de politie!  :)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


guest15549

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 31 januari 2016, 17:15:53
Citaat van: nuri link=msg=1402977 date=1454165244
meen je niet..........

ik heb vandaag een post ontvangen van de politie in mijn brievenbus. op het eerste gezicht dacht ik " o..o.... waarvoor zou ik een boete hebben gekregen?''

Na het openen en het lezen van de inhoud had ik liever gehoopt op een bekeuring :/
Er staat duidelijk erin vermeld dat mijn sollicitatie beëindigd is wegens te jonge leeftijd.
dit roept vraagtekens bij mij op?

Ik ben geboren op 7 april 1999 en ben dus over 2 maanden 17 jaar oud.
Wat is de minimale leeftijd voor beroep als hoofdagent? Ik dacht dat me leeftijd niet veel zou uitmaken wegens een langdurige opleiding.

Is er nog een mogelijkheid om als (bijna) 17 jarige toch toegelaten te worden voor een beroep als hoofdagent?

Het lijkt me toch wel vrij handig om je in te lezen over je functie-eisen voordat je ergens solliciteert. Op de website kombijdepolitie.nl staat dat je minstens 18 moet zijn om te mogen solliciteren.