Selectieprocedure Politiekundige (februari 2016)

Auteur Topic: Selectieprocedure Politiekundige (februari 2016)  (gelezen 66536 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jimmy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #50 Gepost op: 8 juli 2015, 19:16:35
De tip die een man kreeg nadat hij op het nippertje de sporttest had gehaald.
Niet meer op de loopband te gaan! De loopband doet namelijk al het werk. Als je buiten gaat hardlopen moet je zelf afzetten etc. En deze spieren gebruik je veel tijdens de test. Doe hier je voordeel mee en wens jullie verder succes.  O0


Victor

  • Sollicitant Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #51 Gepost op: 8 juli 2015, 19:26:14
@Jimmy bedankt voor de info! Toch wel mooi om te zien dat iedereen elkaar tips verschaft ondanks dat we een soort van concurrenten zijn. Maar dit is dan ook het hulpverleningsforum :)

Ik weet niet hoe het met andere mensen zit maar het enige waar ik mij zorgen over maak is de presentatie :o


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #52 Gepost op: 8 juli 2015, 19:31:54
Citaat van: Victor link=msg=1361029 date=1436376374
@Jimmy bedankt voor de info! Toch wel mooi om te zien dat iedereen elkaar tips verschaft ondanks dat we een soort van concurrenten zijn. Maar dit is dan ook het hulpverleningsforum :)

Ik weet niet hoe het met andere mensen zit maar het enige waar ik mij zorgen over maak is de presentatie :o
Inderdaad goed om te zien dat iedereen elkaar van hulp voorziet! O0

Trouwens, als jij je onderschrift aanpast naar de volgende tekst dan zal deze verschijnen als plaatje:
[img]http://forum.infopolitie.nl/images/stappen/stap1.png[/img]


Oceannn

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #53 Gepost op: 8 juli 2015, 20:49:17
Jimmy dat is wel een goeie tip ja. Vooral met wat wind tegen merk je dat je jezelf ook meer moet pushen :D
Ja wel leuk dat iedereen elkaar helpt. De meeste van ons hebben ook verschillende regio's gekozen, dat zal misschien ook schelen. Anders zou er onderling misschien wat meer strijd zijn haha


Victor

  • Sollicitant Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #54 Gepost op: 8 juli 2015, 21:07:07
Ik weet dat ik minimaal twee mensen, Sanne en Joris, als ''concurrenten'' heb voor regio west-Brabant-Zeeland. Maar ik denk dat een paar sport tips anderen niet direct voorsprong zal geven. Als je liever niemand helpt en bang bent voor strijd dan ben je sowieso niet op de goede plek hier :P

De mensen die ons gaan keuren doen dit voor hun werk en de sollicitant die het best opleidbaar is zal uiteindelijk wel de eindstreep halen. Plus er zullen ook genoeg mensen zijn die ook dit traject aangaan maar niet op dit forum zitten.

Hangt het aantal beschikbare plekken per regio af van de vraag in de toekomst of is dit vooraf vastgesteld? Hopelijk willen ze wel meer dan één Politiekundige per regio ;D


SannevD

  • Sollicitant Politiekundige ZWB
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #55 Gepost op: 8 juli 2015, 22:06:57
Ik denk dat als je niet geïnteresseerd bent in het helpen van anderen, het zelfs bewust nalaat omdat het je er zelf mss niet genoeg uithaalt of mss zelfs mogelijk kan 'schaden'.. je idd beter kunt gaan oriënteren op ander werk ;) hihi

De selectieprocedure is zo breed en diep, er zijn zo veel sollicitaties, aan het einde met een contract staan betekent dat je veel gelukt hebt! Zullen er meer geschikt zijn dan plekken beschikbaar.


Joris94

  • Sollicitant Hoofdagent Zeeland - West-Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #56 Gepost op: 8 juli 2015, 22:59:32
Citaat van: Victor link=msg=1361060 date=1436382427
Ik weet dat ik minimaal twee mensen, Sanne en Joris, als ''concurrenten'' heb voor regio west-Brabant-Zeeland.

Ik hoop dat we maar met z'n alle door de eerste ronde komen  ;D
Om daarna te knallen bij de sporttest en de rest  0098
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland - West-Brabant


jvo91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #57 Gepost op: 9 juli 2015, 08:06:45
Ook hetzelfde bericht gehad ja! Positieve eraan zo denk ik maar, is dat ze de tijd nemen om elke sollicitatie goed door te nemen en iedereen een eerlijke kans te geven! Maar zoals hier al vaker gezegd wordt, wen maar aan het wachten haha!

Sporttest is iets waar ik mezelf persoonlijk het minst druk om maak!! Sport zelf veel, maar denk dat hij inderdaad met een basisconditie en even een minuut of 3 knallen en gewoon gaan (doorzettingsvermogen) je er wel komt als je een gezond lijf hebt!


Niek

  • NS Veiligheid & Service
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #58 Gepost op: 9 juli 2015, 09:47:27
De beste manier om voor de sporttest te trainen is door interval trainingen te doen. Explosieve bewegingen om je lichaam te trainen het melkzuur sneller te verwerken/af te voeren. Je kunt ook volgens de politie-app trainen. Een paar sollicitatiegenoten hadden die gebruikt en positief ervaren. Het is ook een groot voordeel als je teamsporten doet. Bijvoorbeeld voetbal, honkbal e.d

Ook is het belangrijk in een trainingsweek wel je rustdag(en) te behouden. Je spieren maken scheurtjes om te groeien en sterker te worden. Daarbij is het gewoon een must om een dag je lichaam rust te geven en niet te belasten. Zie het als een sneetje in je arm.. Vandaag zit er een snee, morgen een korstje. Ook als je lichtjes gaat trekken aan de zijkanten van dat sneetje zal hij weer open gaan en niet herstellen.
 
Ikzelf probeer altijd 2 dagen rust te houden in de week: MA DI wo DO VR za ZO. De zaterdag en zondag afwisselend.
Lekker eiwitshakeje erbij om de boel genoeg eiwitten te verschaffen etc. Heerlijk.  098uo

Heel veel succes allemaal en ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.


SannevD

  • Sollicitant Politiekundige ZWB
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #59 Gepost op: 9 juli 2015, 10:48:55
Citaat van: Niek link=msg=1361125 date=1436428047
Heel veel succes allemaal en ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

 O0