Selectieprocedure Politiekundige (februari 2016)

Auteur Topic: Selectieprocedure Politiekundige (februari 2016)  (gelezen 66528 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #20 Gepost op: 6 juli 2015, 21:26:06
MBO 4 hotelschool en ook een propedeuse (sinds vorige week) IVK! zitten jullie op dit moment ook nog op de IVK opleiding? Ik twijfel heel erg of ik sowieso door wil gaan, maar wacht natuurlijk eerst dit af. Hoop voor september wel een keus te kunnen maken of ik stop, maar ben bang dat mocht ik de selectie in gaan je dan nog vrij weinig weet en misschien nog maar 1 selectiedag hebt gehad.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #21 Gepost op: 6 juli 2015, 21:44:19
Citaat van: jvo91 link=msg=1360592 date=1436210766
MBO 4 hotelschool en ook een propedeuse (sinds vorige week) IVK! zitten jullie op dit moment ook nog op de IVK opleiding? Ik twijfel heel erg of ik sowieso door wil gaan, maar wacht natuurlijk eerst dit af. Hoop voor september wel een keus te kunnen maken of ik stop, maar ben bang dat mocht ik de selectie in gaan je dan nog vrij weinig weet en misschien nog maar 1 selectiedag hebt gehad.
Ja ik ga vooralsnog gewoon door met de IVK opleiding, tenzij ik natuurlijk de selectieprocedure doorloop en aan de slag mag als Politiekundige, dan zal ik mij uitschrijven bij de opleiding IVK. O0


SannevD

  • Sollicitant Politiekundige ZWB
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #22 Gepost op: 6 juli 2015, 21:59:33
Qua diploma heb ik mijn propedeuse voor Pedagogiek en verder heb ik ook nog een anderhalf jaar Psychologie gestudeerd. Heb ook een tijd als vrijwilliger Nederlandse les gegeven aan allochtone vrouwen. Momenteel werk ik bij een Vrijwilligerscollege, daar doe ik PR&Communicatie en maak en/of geef ik workshops/bijeenkomsten over uiteenlopende actuele maatschappelijke thema's ter ondersteuning van vrijwilligers. Ik heb niet echt ervaring direct gerelateerd aan politiewerk qua actie, maar wat ik nu bijv doe heeft bijv ook wel  het netwerken en bespreken met andere disciplines in zich voor straks als politiekundige (oa en hopelijk  0098). Het maakt me wel bekend met maatschappelijke problemen en krachten, en bekend dus met verschillende organisaties enzo..
Zelf zie ik dat zeker als pluspunt, maar ja, kan me ook weer goed voorstellen dat mensen met ivk wel een voorsprong hebben!
Ben erg benieuwd! Heb geen idee op welke waarde ze dat schatten.. Hoop dat het goed genoeg is..  :) Erg spannend in ieder geval  ;D

Wat hebben jullie voor verdere ervaring?


Oceannn

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #23 Gepost op: 7 juli 2015, 16:54:13
Bachelor psychologie. Maar ik krijg mijn diploma pas over  2 maanden, dus ik heb gewoon mijn vwo diploma opgestuurd.

Nog steeds niemand iets gehoord trouwens? Ik heb gelezen dat je meestal wordt gebeld of gemaild als je door bent. En dat je een brief krijgt als je afgewezen bent. Elke keer als ik de postbode zie schrik ik me kapot haha.


Joris94

  • Sollicitant Hoofdagent Zeeland - West-Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #24 Gepost op: 7 juli 2015, 17:03:39
Citaat van: Oceannn link=msg=1360759 date=1436280853
Bachelor psychologie. Maar ik krijg mijn diploma pas over  2 maanden, dus ik heb gewoon mijn vwo diploma opgestuurd.

Nog steeds niemand iets gehoord trouwens? Ik heb gelezen dat je meestal wordt gebeld of gemaild als je door bent. En dat je een brief krijgt als je afgewezen bent. Elke keer als ik de postbode zie schrik ik me kapot haha.

Ik verwacht dat zowel een uitnodiging als afwijzing via de mail zal komen. Dit was bij de vorige sollicitatie ronde ook het geval  :)
Maar ik heb ook nog niets gehoord ik hoop dat ze snel iets van zich laten horen
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland - West-Brabant


jvo91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #25 Gepost op: 7 juli 2015, 17:16:33
Citaat van: Daniel! link=msg=1360598 date=1436211859
Ja ik ga vooralsnog gewoon door met de IVK opleiding, tenzij ik natuurlijk de selectieprocedure doorloop en aan de slag mag als Politiekundige, dan zal ik mij uitschrijven bij de opleiding IVK. O0

Hetzelfde ja! Het liefste wil ik natuurlijk de selectie halen en Politiekundige gaan doen, wacht al 3 jaar op vacatures en '' ik moet iets '' maar IVK gaan doen. Door het doel te stellen me P in 1 jaar te halen ben ik het jaar door gekomen, vraag me af of ik de rest van de jaren dat nog kan doen, voel me zo nutteloos als student  :(. Politiekundige is natuurlijk ook eerst nog een jaar school maar zal toch compleet anders zijn dan op een grote hogeschool! Opleiding vind ik wel interessant, maar heb nu al zoiets van wat te doen als ik klaar ben... geen idee!


jvo91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #26 Gepost op: 7 juli 2015, 17:21:16
Citaat van: SannevD link=msg=1360609 date=1436212773
Qua diploma heb ik mijn propedeuse voor Pedagogiek en verder heb ik ook nog een anderhalf jaar Psychologie gestudeerd. Heb ook een tijd als vrijwilliger Nederlandse les gegeven aan allochtone vrouwen. Momenteel werk ik bij een Vrijwilligerscollege, daar doe ik PR&Communicatie en maak en/of geef ik workshops/bijeenkomsten over uiteenlopende actuele maatschappelijke thema's ter ondersteuning van vrijwilligers. Ik heb niet echt ervaring direct gerelateerd aan politiewerk qua actie, maar wat ik nu bijv doe heeft bijv ook wel  het netwerken en bespreken met andere disciplines in zich voor straks als politiekundige (oa en hopelijk  0098). Het maakt me wel bekend met maatschappelijke problemen en krachten, en bekend dus met verschillende organisaties enzo..
Zelf zie ik dat zeker als pluspunt, maar ja, kan me ook weer goed voorstellen dat mensen met ivk wel een voorsprong hebben!
Ben erg benieuwd! Heb geen idee op welke waarde ze dat schatten.. Hoop dat het goed genoeg is..  :) Erg spannend in ieder geval  ;D

Wat hebben jullie voor verdere ervaring?

Heb verder ook niet direct 'politie gerelateerde ervaring'. Maar denk door al een diploma op zak en een Propedeuse wel gericht op het vak veiligheid/maatschappij etc. zeker nuttige ervaring die mij tot een mens heeft gevormd die opgeleid zou kunnen worden tot een Politiekundige! Denk dat jij ook zeker een goede ervaring op zak hebt al, je komt niet net van de HAVO bijvoorbeeld denk dat gewoon wat levenservaring dmv meer dan je middelbare school altijd een voordeel is (stages, werken, reizen etc)


Oceannn

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #27 Gepost op: 7 juli 2015, 17:45:24
@Joris
Oh misschien doen ze het dan gewoon voor elk korps op een andere manier?? Ach als het goed is moet het deze week wel bekend zijn.

Ik denk ook wel dat het scheelt als je wat levenservaring hebt. Heb zelf ook geen ervaring met politie. Maar ik heb wel langere tijd met suïcidale mensen gewerkt. Daarom weet ik van mezelf dat ik goed tegen heftige dingen kan zoals zelfmoord en dood. Kan zeker nuttig zijn  998765
Ervaring van Sanne vind ik ook een goede om te vermelden. Vooral omdat je onder je motovatie nog moest vertellen over je ervaring met andere culturen.


SannevD

  • Sollicitant Politiekundige ZWB
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #28 Gepost op: 7 juli 2015, 20:47:59
Leuk om zo wat van en over jullie te lezen!

Ja, ik denk ook wel dat levenservaring van toegevoegde waarde is. Ik denk dat ze sowieso wel op zoek zijn naar een mengelmoes aan mensen. Ze willen graag een afspiegeling van de maatschappij, of in ieder geval mensen die daar mee om kunnen gaan zeg maar. Het is en blijft mensenwerk. Wat dat betreft voel ik me wel zeker over mezelf, maar ja... 3x 80 woorden max... ;D

Iemand ondertussen al iets gehoord? Ik realiseerde me vandaag dat het wachten tot nu toe.... nog niks is vergeleken bij de tijd die we in totaal moeten afwachten.. :-X M'n ververs knop is nu al bijna versleten, ik heb m'n spam inbox nog nooit zo vaak gecheckt, en er is een pad de grond in gelopen richting de brievenbus..  O0 Maar verder kan ik heel goed wachten.....  e050


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #29 Gepost op: 7 juli 2015, 21:04:14
Citaat van: SannevD link=msg=1360819 date=1436294879
Leuk om zo wat van en over jullie te lezen!

Ja, ik denk ook wel dat levenservaring van toegevoegde waarde is. Ik denk dat ze sowieso wel op zoek zijn naar een mengelmoes aan mensen. Ze willen graag een afspiegeling van de maatschappij, of in ieder geval mensen die daar mee om kunnen gaan zeg maar. Het is en blijft mensenwerk. Wat dat betreft voel ik me wel zeker over mezelf, maar ja... 3x 80 woorden max... ;D

Iemand ondertussen al iets gehoord? Ik realiseerde me vandaag dat het wachten tot nu toe.... nog niks is vergeleken bij de tijd die we in totaal moeten afwachten.. :-X M'n ververs knop is nu al bijna versleten, ik heb m'n spam inbox nog nooit zo vaak gecheckt, en er is een pad de grond in gelopen richting de brievenbus..  O0 Maar verder kan ik heel goed wachten.....  e050
Haha bereid je dan maar vast voor op de rest van de selectieprocedure ;D

Ik probeer en niet echt mee bezig te zijn, maar af en toe betrap ik mijzelf ook op het verversen van m'n inbox e050