Selectieprocedure Politiekundige (februari 2016)

Auteur Topic: Selectieprocedure Politiekundige (februari 2016)  (gelezen 66527 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Victor

  • Sollicitant Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #40 Gepost op: 8 juli 2015, 17:30:27
Na eindeloos de F5 knop kapot te hebben gedrukt ook de mail gehad. Het is wel slopend om nog langer te wachten wanneer je zo graag iets wilt :)

Zelf heb ik mijn HAVO diploma, daarna een wereldreis gemaakt en gestudeerd in luchtvaart. Momenteel nu ook werkzaam in de logistiek, maar heb besloten het roer volledig om te gooien en te kiezen voor iets wat meer voldoening geeft. Fulltime werken en een goed salaris bezorgd me gewoon een leegte.

Zo'n twee maanden geleden met sporten; fitness en hardlopen. Als je voor jezelf een circuit maakt en op hoge intensiteit interval training doet dan heb je alle kans op slagen ;)


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #41 Gepost op: 8 juli 2015, 17:45:38
@Oceannnals met training doe ik wel de dingen zoals die in de politieconditie app worden aangegeven maar loop niet met mijn mobiel, vind ik niet prettig  :-X
ik weet zelf heel goed aan te voelen waar mijn top zit en dan gewoon proberen nog een beetje eroverheen te gaan. is trouwens wel grappig, hoe al die joggers die langs komen met een strak gezicht en geen druppeltje zweet en dan naar mij kijken.. hoe ik half dood voorbij kom zetten ;D

Ik wissel het echter graag af met wat voetballen met vrienden en andere intervalsporten.. elke dag rondjes rennen wordt ook snel saai.

daarnaast train ik ook met gewichten omdat ik er heilig van overtuigd ben dat dat kan helpen met de kar en medicijnballen bij de sporttest.

Trouwens wel een apart verhaal van die jongen die het niet haalde, in de sportschool trainen voor de sporttest moet ook prima kunnen. Als je je daar echt veel mee bezig houdt moet het geen probleem zijn :o


Victor

  • Sollicitant Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #42 Gepost op: 8 juli 2015, 17:50:56
Wel echt zuur als je faalt tijdens de sporttest. Dat heb je echt volledig zelf in de hand haha.

@LSPD Je hebt wel om de dag rust nodig, tenzij je verschillende focusgebieden traint. Ik doe bijvoorbeeld op maandag borst/schouders, dinsdag buik/benen, woensdag triceps/biceps/rug, etc. ;)

P.S. Staat jouw naam toevallig voor de GTA Los Santos Police Department?:D


SannevD

  • Sollicitant Politiekundige ZWB
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #43 Gepost op: 8 juli 2015, 18:13:46
@ oceann
Ik ben nu 5 weken bezig met hardlopen, zo'n 3 a 4 X per week. Ligt er net aan hoe het uitkomt, doe namelijk inderdaad altijd een rustdag ertussen. Het lichaam heeft dat gewoon nodig, anders breek je meer af dan je opbouwt.

Sinds 2 weken ben ik nu begonnen om op mn 'rustdag' spierversterkende oefeningen te doen en oefeningen voor balans/coördinatie.

Ik ben nog niet zo ver dat ik aan de app kan beginnen helaas..  :-\ Maar ik ga gewoon gestaag door en dan komt dat wel goed 0098


ralphc

  • Aspirant Hoofdagent, eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #44 Gepost op: 8 juli 2015, 18:24:40
Ik heb ter voorbereiding van de sporttest, die ik overigens in 2014 al gehaald heb, een gymzaal gehuurd en daar het parcours uitgezet. De huur van de gymzaal bedroeg €11,50 voor een uur.  Dit heb ik een aantal keren gedaan. Grote voordeel hiervan is dat je precies weet wat je te wachten staat en je weet vooraf al of je het wel of niet gaat halen. Alle attributen zijn als het goed is in de gymzaal aanwezig met uitzondering van de medicineballen. Daar heb ik zelf 3 gewichten van 5kg voor gebruikt. Ook de kar moet je wat verzwaren.

Als je t mij vraagt echt aan te raden om te doen. Naast de gymzaal heb ik ook de politieconditie app gebruikt en het reguliere sporten wat ik al deed.


Oceannn

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #45 Gepost op: 8 juli 2015, 18:30:10
Oh ik wist niet eens dat je een gymzaal kon huren! Is het dan gewoon een gymzaal van een basisschool ofzo?

Die jongen die het niet had gehaald deed dus alleen krachttraining. En heeft nooit op een hardloopband gestaan. Ik vind het dan ook wel logisch dat je het niet haalt  ;D
Ik wil zoals velen van jullie doen nu ook beginnen met elke keer wat anders te trainen. Ik doe al jaren aan hardlopen maar heb dan weer niet veel kracht in mijn armen. Gewichten kunnen inderdaad erg handig zijn bij die medicijnballen.


kittesh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #46 Gepost op: 8 juli 2015, 18:34:11
Ook zojuist een mail gehad. Duurt wel heel lang, eind van de maand?? Voorgaande sollicitaties heeft dat nog nooit zo lang geduurd.

Ik heb de opleiding International communication & Media gevolgd. Nu een klein jaartje fulltime aan het werk.

Ik denk dat je niet heel bang hoeft te zijn voor de sporttest. Denk dat je meer moet trainen voor de daadwerkelijke opleiding.. dus lange afstanden e.d.  Tenminste, van mijzelf heb ik een redelijk goede conditie maar mijn kracht is wat minder. Zo maak ik een afweging op waar mijn focus ligt tijdens de training.
Ik sport in de sportschool en ga eerst 15 minuten hardlopen. Mijn doel is dan 2,5 km lopen in 12 minuten, verder focus ik op kracht (25% / 75%).

Denk dat voor iedereen weer anders is hoe hun trainen, je moet gewoon focussen op je minder sterkere kant  (kracht / conditie)


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #47 Gepost op: 8 juli 2015, 18:36:19
Ook bij de medicijnballen en de kar is mijn ervaring dat je de kracht toch voornamelijk uit de benen haalt. Je ziet het ook terug in de Politieconditie App, dat het voornamelijk gaat om het trainen van de benen en de conditie. Maar daarbij kan het trainen van de armen natuurlijk geen kwaad :-)

Citaat van: kittesh link=msg=1361015 date=1436373251
Ook zojuist een mail gehad. Duurt wel heel lang, eind van de maand?? Voorgaande sollicitaties heeft dat nog nooit zo lang geduurd.


Nee inderdaad, echter lopen er nu vacatures voor hoofdagent en politiekundige tegelijk. Als ik mij goed herinner dan is dat tijdens voorgaan sollicitatieronde niet zo geweest.


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #48 Gepost op: 8 juli 2015, 18:37:45
Ik heb rokende mensen met overgewicht het nog zien halen. De test is echt een basis die je tijdens en na je opleiding ook continu moet halen.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #49 Gepost op: 8 juli 2015, 18:50:52
Citaat van: Victor link=msg=1361005 date=1436370656
P.S. Staat jouw naam toevallig voor de GTA Los Santos Police Department?:D

Ja, dat heb jij goed gezien :) game dan ook graag in mijn vrije tijd, (vooral dus laatste tijd) met als smoes dat het goed is voor mijn reactievermogen. ;D